Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ تعدد سفرهای نوروزی در آغاز سال جدید و عدم توجه به دستورالعمل‌های کرونایی موجب بازگشت وضعیت قرمز در شهرها و اعمال محدودیت‌های جدی‌تر شده که از فردا اجرایی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیماستان‌تهران، بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وضعیت رنگ‌بندی کرونایی 36 شهر استان تهران در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا شاهد تشدید محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های استان تهران خواهیم بود که از فردا در زمینه تعطیلی صنوف و مشاغل گروه‌های 2، 3 و 4 و حضور کارمندان در ادارات اعمال می‌شود. فرمانداران شهرستان‌ها نیز هشدارهایی در این زمینه دارند که تشریح آن در ادامه آمده است.

 بازگشت وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ری 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری حسین توکلی کجانی با تأکید بر تغییر وضعیت شهرستان گری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدد سفرهای نوروزی در آغاز سال جدید و عدم توجه به دستورالعمل‌هایی کرونایی از سوی برخی افراد موجب بازگشت وضعیت قرمز در شهرها و به ویژه شهرستان ری شد.

وی افزود: در حال حاضر محدودیت‌های کرونایی ‌متناسب با این وضعیت پرخطر اعمال می‌شود که بر این اساس فعالیت مشاغل گروه 2 و 3 و 4 در شهرستان ری تعطیل خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: آموزش عمومی در راستای آشنایی با خطرات و آسیب‌های ویروس جهش یافته کرونا در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بسیار تاثیر گذار است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

توکلی تأکید کرد: با توجه به جهش ویروس و انتقال سریع بیماری کرونا باید با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تمامی شهرها و روستاهای شهرستان مراکز تشخیصی راه‌اندازی، تجهیز و پشتیبانی شوند.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای تمامی شهروندان الزامی است لذا باید تدابیری در نظر گرفته شود تا در راستای حفظ سلامت جامعه با افرادی که به بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند برخورد شود.

نگران ورود قم به وضعیت قرمز کرونایی هستیمجهش ناباورانه کرونا در نیشابور/فردی که 67 نفر دیگر را نیز مبتلا کردمثبت شدن 50 درصد تست‌های کرونا در قم/ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است

 پاکدشت به جمع شهرستان‌های قرمز پیوست 

مهدی یوسفی جمارانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاکدشت از تغییر رنگ کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به دورهمی‌ها و سفرهای غیرضروری و جدی نگرفتن ویروس کرونا از سوی مردم اکنون شاهد شیوع و گسترش کرونا ویروس و تغییر رنگ از آبی به قرمز شهرستان پاکدشت هستیم.

وی افزود: ناچار هستیم 50 درصد مشاغل ضروری و 70 درصد مشاغل غیرضروری را با محدودیت‌هایی چون دورکاری تعدیل وضعیت دهیم.

فرماندار پاکدشت در ادامه گفت: از مردم می‌خواهیم تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری از تکثیر بیماری جلوگیری کرده و به کادر درمان کمک کنند.

 شمیرانات در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت 

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شمیرانات صبح امروز سید مهدی ساداتی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی شمیرانات اظهار داشت: وضعیت شهرستان شمیرانات از نارنجی (پرخطر) به قرمز (خیلی پرخطر) تغییر کرد و متاسفانه شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا و زمینه موج چهارم هستیم.

وی افزود: مطابق با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه‌های 2 و 3 و 4 در وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

فرماندار شمیرانات قطع زنجیره این بیماری را تنها با همکاری همه مردم میسر دانست و ابراز کرد: مردم عامل اصلی قطع زنجیره بیماری کرونا هستند و با رعایت دستورالعمل‌ها این مهم محقق می‌شود.

ساداتی در پایان با اشاره به حضور کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا 50 درصد کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید. در سایر ادارات نیز ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونا دستورالعمل ها بیماری کرونا استان تهران شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف بیشتر غذا‌های دریایی مانند ساردین به جای گوشت قرمز می‌تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها منجر شود.

به گزارش مهر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییر جهانی از مصرف گوشت قرمز به مصرف برخی ماهی‌ها می‌تواند به طور چشمگیری میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهد.

ماهی‌های مانند شاه ماهی، آنچوی و ساردین منبع غنی امگا ۳ و سایر مواد مغذی ضروری هستند و همچنین از نظر زیست محیطی پایدارتر از گوشت قرمز هستند.

بر اساس یافته‌ها، جایگزینی گوشت قرمز با این نوع ماهی‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ از مرگ ۷۵۰۰۰۰ نفر و کاهش ناتوانی مرتبط با بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی جلوگیری کند.

محققان تاکید می‌کنند که این تغییر رژیم غذایی می‌تواند به‌ویژه برای کشور‌های با درآمد پایین و متوسط به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و فراوانی این ماهی‌ها در آن مناطق، مفید باشد.

محققان سناریو‌های متمایزی را برای ارزیابی اثرات جایگزینی گوشت قرمز با ماهی بر اساس روند‌های غذایی پیش بینی شده در ۱۳۷ کشور تا سال ۲۰۵۰ ایجاد کردند.

آن‌ها از یک چارچوب ارزیابی ریسک مقایسه‌ای استفاده کردند تا بررسی کنند که چگونه چنین جایگزینی می‌تواند بار جهانی بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با رژیم غذایی را در بزرگسالان کاهش دهد.

در میان سناریو‌های پیشنهادی، اولویت توزیع ماهی در مناطق با مصرف کم ماهی، به ویژه در کشور‌های با درآمد پایین و متوسط، بیشترین امید را در کاهش بار بیماری‌های کلی نشان داد.

تجزیه و تحلیل جامع آن‌ها نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با ماهی می‌تواند به طور بالقوه با کاهش بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی تا سال ۲۰۵۰ بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰۰ زندگی را نجات دهد.

به گفته محققان، اجرای این تغییر همچنین می‌تواند به کاهش ۸ تا ۱۵ میلیون مورد زندگی با ناتوانی کمک کند، که در درجه اول به نفع کشور‌های کم درآمد و متوسط درآمد است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که نزدیک به نیمی از مرگ و میر‌های جهانی مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر به بیماری‌های مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت و سرطان کولورکتال نسبت داده می‌شود.

محققان این فواید را عمدتاً به اسید‌های چرب امگا ۳ ماهی مانند EPA و DHA نسبت می‌دهند که در کاهش التهاب، فشار خون، کلسترول بد (LDL) و سطوح تری گلیسیرید موثرند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • سندروم پس از کرونا چیست؟