Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-18@05:40:00 GMT

مبارزه در قفس آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۱۶۱۲

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی از گرفتن مجوز فعالیت رشته MMA در ایران خبر داد.

مــردادمـــاه سال 1396وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد فعالیت رشته MMA در ایران ممنوع است. این اتفاق در واکنش به فیلمی بود که در فضای مجازی منتشر شد و در آن یک دختر نوجوان ایرانی در قفس مقابل حریف ارمنستانی خود به‌شدت کتک می‌خورد، بدون اینکه از خودش دفاعی بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدا مشخص شد دختر نوجوان با همراهی پدر خود در این مسابقات حاضر شده و به هیچ‌وجه MMAکار نیست و تنها مدتی کاراته کار کرده است!

به گزارش طرفداری و به نقل از روزنامه همشهری؛ حالا با گذشت حدود 4 سال از آن تصمیم شتابزده، وزارت ورزش به رشته MMA که بسیار در ایران پرطرفدار است مجوز فعالیت داده‌ است. قرار است این رشته زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی فعالیت کند. البته این رشته در تمام این مدت فعالیت زیرزمینی داشته و حتی سازمان‌های ایرانی مسابقاتی را در داخل کشور برگزار می‌کردند و عملا تصمیم وزارت ورزش بی‌اثر بود. علاوه بر اینها ورزشکاران سرشناس دیگر رشته‌های ورزشی که در رشته خود کار را تمام‌شده دیده بودند به سمت MMA می‌آمدند و با حضور در مسابقات برون‌مرزی به تیتر یک اخبار هم تبدیل می‌شدند.

مازیار الهامی، کاپیتان سابق تیم ملی کاراته، حمیدرضا قلی‌پور کاپیتان سابق تیم ملی ووشو و امیر علی‌اکبری فرنگی‌کار سابق ایران ازجمله ورزشکاران ایرانی فعال در رشته MMA هستند.

یوسف بهتری، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ورزش برای گرفتن مجوز این رشته شرط خاصی گذاشته است، به همشهری گفت:

تمام قوانینی که در ورزش کشور به آن پایبند هستیم باید رعایت شود. همان قوانین جاری مملکت طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ملاک کار ما خواهد بود.

 بهتری درباره حضور ورزشکاران سایر رشته‌ها در MMA گفت:

هیچ محدودیتی برای حضور آنها نداریم. معمولاً آنهایی که در یک رشته به جایگاهی رسیده‌اند به سمت MMA می‌آیند و برخلاف بعضی‌ها که می‌گویند MMA باعث ریزش ورزشکاران آنها می‌شود عقیده دارم اینطور نیست. ما ورزشکاران را تشویق می‌کنیم که در یک رشته دیگر قهرمان شوند و به جایگاهی برسند، سپس به MMA بیایند. واقعیت این است که این رشته در ایران وجود داشته ولی فعالیت‌ آنها زیرزمینی بوده، حالا باید سازماندهی انجام شود و تمام اعزام‌ها با مجوز شورای برون‌مرزی صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی درباره حضور بانوان در این رشته گفت:

قطعا طبق قوانین جمهوری اسلامی برای بانوان هم برنامه داریم. فیلمی که همین چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شد و باعث ناراحتی هموطنان‌مان شد نشان می‌داد یک خانمی که با این رشته آشنایی ندارد و اصلا نباید در این مسابقات حضور پیدا می‌کرد در مبارزه، شکست یکطرفه‌ای می‌خورد. خب جایگاه این ورزشکار باید مشخص شود و این مهم با سازماندهی‌ای که به‌زودی انجام خواهیم داد محقق خواهد شد. به این صورت هیچ اعزام خارج از چارچوبی نداریم و هر ورزشکاری جایگاه خودش را می‌داند و نمی‌تواند خود را نماینده ایران معرفی کند.

 رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی درباره فعالیت قهرمانان سرشناس ایرانی فعال در MMA گفت:

ما به این عزیزان به‌عنوان یک استعداد در این رشته نگاه می‌کنیم ولی از این به بعد باید همه اعزام‌ها و فعالیت‌ها زیر نظر فدراسیون باشد.

MMA ورزش پرطرفداری است که طی سالیان گذشته بسیاری از جوانان در آن فعالیت داشتند و در مسابقات برون‌مرزی هم حاضر می‌شدند و حالا با قبول این واقعیت که این رشته در ایران وجود دارد وزارت ورزش و جوانان به رشته MMA مجوز داده تا اشتباه 4سال پیش خود را جبران کند.

اخبار داغ 

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ جناب سرهنگ ستاره سرشناس سینما به تیم ملی تنیس دعوت شد آزادی 6 مدلینگ زن و مرد از زندان، با عفو رهبری / یک خانم بازیگر هم بود + اسامی و عکس ها ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت رابین گوزنس: از کریستیانو رونالدو پیراهنش را خواستم و او گفت نه! سایه شوم نژادپرستی و واکنش تاسف بار فوتبال اسپانیا به آن

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئیس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی وزارت ورزش رشته MMA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، باتوجه به سیاست‌های شرکت ملی صنایع مس و باشگاه صنعت مس رفسنجان و پتانسیل قابل توجه شهرستان رفسنجان در زمینه سوارکاری همچنین وجود سوارکاران با استعداد و مهیا بودن بستر مناسب و استقبال قابل توجه از این رشته ورزشی، باشگاه صنعت مس رفسنجان در فصل جدید تصمیم دارد رشته سوارکاری را به مجموعه ورزشی خود اضافه کند.

طی جلسه‌ای که صبح امروز بین حسین پورمحمدی مدیر عامل باشگاه صنعت مس رفسنجان با رییس و اعضا هیئت سوارکاری شهرستان برگزار شدمقرر شد تا رشته بومی سوارکاری نیز در کنار سایر تیم‌های ورزشی مورد حمایت قرار گرفته و از ظرفیت سوارکاران بومی و وجود بیش از هفت هزار راس اسب شهرستان در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • جام آزاد هاکی روی یخ؛ نماینده ایران فردا به مصاف تیم عمان می‌رود
  • آمادگی ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری برای حضور در المپیاد ملی آموزش هنر
  • ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش
  • رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام‌های جهانی تالو و ساندا شد