Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@15:25:22 GMT

سینما پشت چراغ قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۱۹۴۵

سینما پشت چراغ قرمز کرونا

فرهنگی/ چند روزی از امیدواری اهالی سینما به تثبیت وضعیت فعالیت سینماها نگذشته بود که با تغییر وضعیت تهران بار دیگر سرنوشت فیلم‌های در حال اکران در غبار ابهام قرار گرفت. هفته گذشته سینماها از گروه سوم به مشاغل دسته دوم منتقل شدند تا نارنجی شدن رنگ شهرها به‌خاطر شیوع کرونا فعالیت سینماها را تهدید نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر‌اساس قانون گروه‌بندی مشاغل و صنوف از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه مشاغل گروه ۲ امکان فعالیت در شرایط آبی، زرد و نارنجی را دارند و تنها در وضعیت قرمز ملزم به تعطیلی هستند. روز گذشته (دوشنبه 16 فروردین ماه) پرچم قرمز رنگ کرونا بالا رفت و با به صدا در آمدن آژیر قرمز سینماهای تهران تعطیل شد. این برای اولین‌بار نیست که اوج‌گیری شیوع کرونا، خبر تعطیلی سالن‌های سینما را بر پیشانی اخبار این حوزه قرار می‌دهد اما اخبار شتابزده و نادرست تجربه‌های گذشته باعث شد این بار رسانه‌های خبری با احتیاط بیشتر تعطیلی سینماها را تیتر کنند و منتظر اطلاعیه رسمی مجموعه‌های وزارت ارشاد بمانند.
اگر چه طبق قانون با قرمز شدن وضعیت شهرها کلیه مشاغل گروه 2 به صورت خودکار ملزم به تعطیلی هستند اما در ساعات اولیه اعلام رسمی خبر وضعیت قرمز تهران، مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی با تأکید بر این نکته که هر دستورالعملی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا همه فعالیت‌ها از جمله امور فرهنگی و هنری را هم در‌برمی‌گیرد، در عین حال اعلام کرد منتظر ابلاغیه جدید هستیم.
از سوی دیگر اما در حالی که مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی به‌صورت رسمی دستور توقف فروش بلیت‌های سینما در سامانه فروش بلیت آنلاین سینماها را اعلام کرد برخی رسانه‌ها از ادامه بلیت فروشی در سامانه سمفا خبر دادند تا قطعیت خبر تعطیلی سالن‌های سینما در سایه شک و ابهام قرار بگیرد. محمدرضا صابری دبیر انجمن سینماداران در گفت‌وگو با «ایران» با تأیید خبر تعطیلی سالن‌های سینما گفت: «طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به محض قرمز شدن وضعیت شهرها کلیه مشاغل گروه 2 که سینماها به‌تازگی به این گروه پیوسته‌اند به صورت خودکار ملزم به تعطیلی هستند و این امر نیاز به ابلاغیه رسمی ندارد.»
او با اعلام این نکته که فعالیت سینماهای تهران با بیرون آمدن از وضعیت قرمز و نارنجی شدن به صورت خودکار از سر گرفته خواهد شد اظهار امیدواری کرد که خبر بازگشایی سالن‌های سینما همچون خبر تعطیلی، بازتاب گسترده در رسانه‌های خبری داشته باشد. صابری در این‌باره گفت: «به محض تعطیلی سالن‌های سینما این خبر از رسانه‌های فراگیر همچون صداوسیما اعلام رسمی می‌شود. تمام مشاغل گروه دو تعطیل شده است اما تعطیلی سینماها به صورت ویژه اعلام می‌شود. توقع این است که خبر فعالیت سالن‌های سینما هم با همین قدرت اطلاع‌رسانی شود. چالش بزرگ اکران سینماها در چند هفته گذشته عدم اطلاع مردم از فعالیت سینماها بود. به امید اینکه به همان میزان که خبر تعطیلی سالن‌های سینما در برخی رسانه‌های فراگیر بازخورد دارد، خبر فعالیت سینما و اطلاع‌رسانی از فیلم‌های در حال اکران هم بازتاب داشته باشد تا اکران سینماها رونق بگیرد.»
سالن‌های سینما در حالی با خطر تعطیلی چندباره مواجه می‌شوند که 5 فیلم در خوف و رجا برای اکران نوروز 1400 پیشقدم شدند. «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «خورشید» آخرین ساخته مجید مجیدی، فیلم کمدی «تکخال» به کارگردانی مجید مافی، «خون شد» مسعود کیمیایی و «لاله» اسدالله نیک‌نژاد در حدود سه هفته اکران برای دومین بار با کابوس تعطیلی سینماها مواجه شده‌اند. نهم فروردین ماه با اعلام وضعیت نارنجی شهر تهران، برای اولین بار سالن‌های سینما در سال نو با تعطیلی مواجه شدند. با پیگیری مسئولان وزارت ارشاد ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقال سینما به گروه مشاغل ۲ موافقت کرد و از تاریخ ۱۱ فروردین سینماها پس از سه روز تعطیلی فعالیتشان را از سرگرفتند اما روز گذشته با اعلام وضعیت قرمز تهران و سینماها بسته شدند.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا سالن های سینما فعالیت سینماها فعالیت سینما مشاغل گروه وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • چراغ دریایی
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان