Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس میرحسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به احتمال سرمازدگی در باغ ها به ویژه پسته و رقم اکبری که دیرگل است و در مراحل تشکیل میوه دیرتر قرار  دارد، باغداران در صورت افت دما به کمتر از چهار درجه سانتیگراد اقدام‌های لازم را در این مورد انجام دهند.

وی ادامه داد: در صورت پیش‌بینی هوای ابرناکی و پایداری جوی و دمای بیش از چهار درجه ، آبیاری باغ ها به علت تشدید کمبود کلسیم و عارضه سیاه شدن پوسته سبز میوه‌ها انجام نشود و باغدارانی که درختان میوه آنها دچار سرمازدگی شد، پس از ظهور اولین علایم نسبت به محلول‌پاشی با ترکیب اسید آمینه و کودهای میکروی کامل برای ترمیم درختان اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا پنجشنبه آسمان استان، صاف همراه با افزایش تدریجی دمای هواست اظهار کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه هفته جاری افزایش ابر در استان پیش‌بینی می‌شود.

مسرحسینی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با دمای هوای ۳۰ و گاریزات تفت با یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان بود.

وی دمای هوای امروز شهر یزد را ۱۳ تا ۲۶ درجه در نوسان ذکر کرد.

وی از کشاورزان، باغداران و دامداران استان خواست به هشدارها و اطلاعیه های اداره‌کل هواشناسی و سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) برای جلوگیری از خسارت احتمالی توجه کنند.

عمده درآمد کشاورزان استان مربوط به بخش باغبانی است که ۷۱ درصد اراضی قابل کشت به محصولات باغی که عمدتا پسته، انار، زردآلو ، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر محصول باغی را شامل می‌شود اختصاص دارد.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

مجموع اراضی قابل کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم‌آبخواه هم‌اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی یزد بافق خسارت مالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی یزد بافق وزارت جهاد کشاورزی یزد بافق خسارت مالی سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز،۳ اردیبهشت و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • رشد ۵ درجه‌ای گرما در آبادان و خرمشهر
  • ساخت سامانه ایران ساخت برای جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید
  • اوج گیری رطوبت در اروند