Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،زوج‌های نابارور علاوه بر مشکلات روحی و جسمی باید رنج پرداخت هزینه گزاف درمان را هم تحمل کنند.

در کلینیک‌های خصوصی هم  هزینه درمان ناباروری آن قدر بالاست که زوج های نابارور  قید درمان را می‌زنند، گاهی هر زوج فقط یک بار قادر به انجام عمل پر ریسک لقاح‌مصنوعی است و از نیمه درمان آن را رها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بذرافکن ،مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا گفت:مسائل زیست محیطی ،آلودگی هوا،رژیم غذایی ،کاهش ویتامین ها ،بیماری دیابت و کم کاری یا پرکاری تیروئید از جمله مسائلی است که بر قدرت باروری تاثیر می گذارد.

بذرافکن افزود:براساس سازمان بهداشت جهانی حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که نشان می دهد آمار ناباروری در ایران بالاتر از آمار جهانی است.

او گفت:در برخی مراکز درمانی ناباروری استان البرز دولت میزان زیادی از هزینه های درمان زوج های نابارور را پرداخت می کند تا شاهد رشد جمعیت در کشور باشیم.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا  افزود: مرکز درمانی ناباروری ابن سینا تاکنون به ده هزار زوج ارائه خدمت داشته است و دیگر شنیدن صدای نوزاد برای زوج های نابارور حسرت نیست.

بذرافکن گفت:در برخی مرامز ناباروری ۸۵ در صد از هزینه‌های درمان را دولت پرداخت می‌کند.  

انتهای پیام /ش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناباروری زنان و زایمان زوج های نابارور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند

دکتر محمود آل بویه در گفت و گو با قدس آنلاین می افزاید: چند دهه است که برای مصرف نوشابه های گازدار رژیمی، تبلیغات گسترده ای برای کاهش وزن انجام و ادعا می شود به جای قند، در تولید نوشابه های رژیمی از شیرین کننده های طبیعی و یا مصنوعی استفاده شده است که فاقد کالری می باشند بنابراین موجب افزایش وزن نمی شوند.

دکتر محمود آل بویه ،سرپرست اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

آل بویه ادامه می دهد: همه شیرین کننده ها مانند آسپارتام و ... دارای حد مجاز مصرف روزانه (میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن) می باشند و مصرف بیش از آن در روز، احتمال ابتلا به انواع سرطان و ناباروری را در انسان افزایش می دهد.

سرپرست اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان می کند: آسپارتام پس از تجزیه در بدن به دو اسید آمینه اسید آسپارتیک و دی فنیل آلانین و متانول تبدیل می شود که در بیماران (ارثی) فنیل کتونوری (pku)، آنزیم فنیل آلانین هیدروکسیلاز، به دلیل جهش ارثی، غیرفعال می باشد، لذا قادر به تجزیه اسید آمینه دی فنیل آلانین در بدن نمی باشند و اسید آمینه مذکور در بدن تجمع یافته و منجر به آسیب مغزی و در نتیجه تأثیر بر عملکرد شناختی می شود. بنابراین روی  برچسب نوشابه های گازدار بدون قند، حاوی شیرین کننده مصنوعی آسپارتام، باید هشدار مربوط به ممنوعیت مصرف برای بیماران (ارثی) فنیل کتونوری درج شود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • پیش‌بینی افزایش دما در البرز