Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه "میزان تقاضای بازار خودرو متناسب با نیاز واقعی بازار نیست" گفت: با عرضه خودرو از طریق بورس کالا اختلاف قیمتی را به حداقل و یا صفر می‌رسانیم. - اخبار استانها -

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   زنجان   در زمینه قیمت‌گذاری خودرو و نحوه عرضه در بازار اظهار داشت: مشکلی که در بازار خودرو وجود دارد در بحث عرضه و تقاضا است، در حال حاضر به دلیل اختلاف قیمتی که وجود دارد نیاز بازار بیشتر از نیاز واقعی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو راهکار برای این موضوع وجود دارد، در این شرایط یا باید تولید به حدی افزایش یابد که به همه این تقاضاها پاسخگو باشد و یا اینکه تقاضاهای بازار را واقعی‌تر کنیم و کالا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به راهکار ارائه شده در کمیسیون صنایع و معادن، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که در شرایطی که اختلاف قیمت به حد مشخصی رسید و نیاز بازار افزایش یافت، فروش کالا از طریق بورس کالا انجام شود.

وی عنوان کرد: در این روش قیمت پایه خودرو تعیین می‌شود و فروش آن طبق فرمولی خواهد بود که بر اساس نیاز خانوار باشد که در آن صورت اختلاف قیمت به حداقل و یا به صفر می‌رسد و در نتیجه آن تقاضا متعادل می‌شود و کالا با قیمتی که کارخانه عرضه می‌کند به دست مشتری می‌رسد.

بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافت/ عضو کمیسیون تلفیق: این شرکت‌ها توان رهایی کشور از وابستگی به خارج را دارند عضو کمیسیون عمران مجلس: طرح دوفوریتی "جهش مسکن" چهارشنبه تحویل شورای نگهبان می‌شود عضو کمیسیون اصل 90 مجلس: مدیریت تأمین و توزیع سیمان در استان بوشهر به انجمن سیمان سپرده می‌شود

طاهری خاطرنشان کرد: در این روش برای فروش زودتر از 3 سال نیز حدود 30 درصد قیمت خودرو مالیات در نظر گرفته شده است و امکان فروش وجود ندارد و ماشینی که به قیمت بازار خریداری شده باشد عملاً تقاضا را کاهش خواهد داد، بر این اساس ممکن است در اوایل کار رقابت در بازار ایجاد شود و برخورد عطشی باشد ولی به مرور به ثبات خواهیم رسید.

وی با اشاره به مبلغ ما به‌ التفاوت ایجاد شده، گفت: دو بحث در این زمینه مطرح است، موضوع نخست این است که این اختلاف قیمتی به دولت پرداخت شود و در امور مرتبط نظیر حمل و نقل عمومی و یا کمک به تولیدکننده هزینه شود و یا اینکه اگر اختلاف بسیار کاهش یابد این مبلغ به تولید کننده تعلق یابد.

این مسئول با بیان اینکه خودروسازان نیز با این طرح موافق هستند عنوان کرد: این طرح به صحن علنی مجلس ارسال شده و بعد از بررسی با طی مراحل و تأیید شورای نگهبان به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت انجام این کار در بورس کالا وجود ندارد اما متخصصان بورس کالا اعلام کرده‌اند که امکان انجام این کار را دارند و اگر نیاز باشد ظرفیت آن را ایجاد می‌کنند. شورای رقابت در اجرای این طرح حضور دارد و کف عرضه در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار وجود ندارد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون اختلاف قیمت بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ

مهدی بیات‌منش اظهار داشت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود.

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود