Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:39:51 GMT

تکرار ممنوعیت های کرونایی در آرامستان اراک

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۵۱۱۷

تکرار ممنوعیت های کرونایی در آرامستان اراک

ایسنا/مرکزی سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک گفت: با توجه به قرار گرفتن اراک در وضعیت قرمز، ورود و تردد خودروی شهروندان در داخل مجموعه آرامستان اراک کاملا ممنوع است

مجید آدینه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر اراک و لزوم انسداد کامل مراکز تجمعی از جمله آرامستان ها، افزود: ایرانیان از قدیم و طبق یک فرهنگ تاریخی و کهن همواره برای متوفیان خود احترام بالایی قائلند و در هر شرایطی خواهان دفن متوفیان خود در نهایت احترام هستند، اما در شرایط کرونایی و پیرو مصوبات جلسه مدیریت کرونای شهرستان اراک در تاریخ یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ و تاکید شهردار اراک، باید تمامی مصوبات اجرا شود و اعمال محدودیت ها کاملا به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بند ۶ مصوبات جلسه مذکور مبنی بر ممنوعیت و لغو تمامی مراسم های آرامستان تا اطلاع ثانوی، گفت: با قرمز شدن وضعیت اراک مقرر شد که طبق تجربه گذشته تمامی درب ها و ورودی های آرامستان اراک مسدود شود و در حال حاضر تمامی درب ها به غیر درب اصلی مسدود است و تنها امکان ورود آمبولانس ها و پرسنل از درب اصلی وجود دارد.

آدینه با تاکید بر اینکه ورود و تردد خودروی شهروندان در داخل مجموعه آرامستان اراک کاملا ممنوع است، بیان کرد: برای دفن متوفیان تنها امکان حضور ۲۰ تا ۲۵ همراه وجود دارد و برنامه نیز این است که به هیچ عنوان تجمع در مقابل غسالخانه ایجاد نشود به همین دلیل با توجه به وسعت ۴۰ هکتاری آرامستان تلاش می شود که همراهان متوفی در ساعت تعیین شده در محل حاضر شوند و عموما بر سر مزار بدون تجمع و رعایت فاصله اجتماعی مراسم خاکسپاری را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: به جهت جلوگیری از تجمع، متوفیان در یک قطعه به خاک سپرده نمی شوند و حدالامکان درخواست داریم که پیکرهای رفتگان بوسیله آمبولانس به مزار منتقل شود تا در مسیر غسالخانه تا مزار تجمع و ترددی صورت نگیرد، همچنین نماز میت با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بر سر مزار قرائت می شود و به روحانیون توصیه شده است که تمامی موارد در کوتاهترین زمان انجام شود تا زمان تجمعات به حداقل برسد.

سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک با بیان اینکه مداحی در آرامستان و برگزاری مراسم یادبود کاملا ممنوع است و هیچ گونه خدماتی اعم از ارائه میز و صندلی و سالن ارائه نمی شود، گفت: وظیفه ذاتی شهرداری خدمات رسانی است و تا زمانی که مردم نیاز به خدمات داشته باشند، پاسخگو خواهیم بود، حتی در صورتی که همراهان متوفی تمایل داشته باشند، امکان دفن در ساعات بعد از ظهر هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر کمبود نیروی انسانی و امکانات در مجموعه سازمان وجود ندارد، افزود: اکثریت پرسنل واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تنها تعداد معدودی باقی مانده اند که ظرف دو تا سه روز آینده واکسن را دریافت می کنند.

آدینه به کمبود فضای فیزیکی در آرامستان اراک اشاره کرد و گفت: هنوز ۲ هکتار اراضی مجاور آرامستان اراک تحویل نشده است و در صورت تملک آن، به سرعت فرآیند آماده سازی انجام می گیرد. آرامستان فعلی اراک قدمت بالایی دارد و در ابتدای امر پیش بینی افزایش وسعت اراک را نکرده بودند به همین دلیل امروز با کمبود فضا مواجه هستیم، البته این مجموعه نقشه برداری لازم را نداشته است که اخیر با نقشه برداری انجام شده، اصلاحات لازم از نظر هندسی و تغییر مسیرها در دستور کار قرار گرفته است که با انجام این اصلاحات، برخی نقاط به عنوان قبر مورد استفاده قرار می گیرند.

سرپرست سازمان آرامستان شهرداری اراک اضافه کرد: پیگیری جهت تملک ۲ هکتار اراضی در اولویت کاری قرار دارد ولی ناچاریم تا اختصاص این اراضی اصلاح و برنامه ریزی لازم برای استفاده مناسب و بهینه از مجموعه فعلی آرامستان اراک را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آرامستان اراك همه باهم علیه کرونا آرامستان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا سرهنگ "پیمان کرمی "اظهار کرد: این ممنوعیت تردد به سبب کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج با اعلام ماموران پلیس راه در محل از ساعاتی دیگر به طور کامل یک طرفه می‌شود.

کرمی گفت: اکنون تردد از میدان امیرکبیر تا شهرستانک فقط برای افراد بومی میسر است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

نیمی از جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر در استان البرز و مابقی در مازندران واقع شده است.

کد خبر 845613 برچسب‌ها خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
  • اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • امیرعبداللهیان: در صورت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری پشیمان‌ کننده انجام خواهیم داد/ در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند
  • فیلم/ طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • لزوم بستن «راه تکرار بر خطر» سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • اعلام تیم داوری دیدار ذوب‌آهن و آلومینیوم