Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمد علی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی درباره گرانی های اخیر کالاهای اساسی، گفت: اشکال کار در این است که دولتی که می خواست مشکلات کشور را در ۱۰۰ روز حل کند بعد از گذشت ۸ سال آنچنان مدیریت کرده که در ماه های آخر مسئولیت خود، کل کابینه به کار گرفته می شود اما نمی تواند به تنهایی مشکل این روزها یعنی رفع صف های مرغ و تخم مرغ را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل اصلی کنونی به مدیریت کلان کشور برمی گردد چرا که تامین کالاهای اساسی همچون مرغ از وظایف دولت بوده که بودجه را در اختیار دارد، ضمن اینکه چندین وزارتخانه متکفل تامین نیازهای کشور هستند و دولت بانک مرکزی و بودجه را نیز در اختیار دارد.

علی پور تصریح کرد: دولت باید در ابتدای سال نیازهای کشور را برآورد کرده و اولویت بندی می کرد آن هم در شرایطی که از ابتدای تشکیل این مجلس پیوسته ضرورت پیگیری مشکلات را به دولت گوشزد کردیم و از آن خواستیم تا برنامه خود برای تامین کالاهای اساسی را ارائه دهد و حتی مشکلات کشور توسط کمیسیون های تخصصی بررسی شده و به وزرا نیز انتقال داده شده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران با این میزان ظرفیت و پتانسیلی که دارد می تواند بسیاری از کالاهای اساسی را در داخل تولید کند، یادآور شد: وقتی در کشور ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری با بهره مندی از ارز ۴۲۰۰ فعالیت دارند چرا با تامین مرغ و تخم مرغ مواجه هستیم بنابراین این مشکل نشان می دهد که دولتی که فقط نام تدبیر را یدک می کشد هیچ تمشیتی برای رفع این مشکلات ندارد.

وی عنوان کرد: در اثر بی توجهی، کم لطفی و ناکارآمدی دولت دام های استان آذربایجان غربی که می توانند بیش از یک سوم گوشت موردنیاز کشور را تامین کنند به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شوند.

علی پور تاکید کرد: دولت از ۴ سال قبل به ظاهر پروژه سد کرم آباد و سیستم آبیاری تحت فشار را برای ۵۰ هزار هکتار از دشت های حوزه انتخابیه ام با پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان اجرا کرد و ۲ بار نیز به صورت صوری توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما هنوز این زمین ها که مستعد کشت دانه های روغنی اعم از ذرت، جو و کنجاله هستند به بهره برداری نرسیده اند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: قیمت مرغ محمد علیپور مرغ کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، این بانک ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، طی دوره اول فروردین ماه تا (۲ اردیبهشت) سال جاری برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد. نرخ ارز تأمینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به ترتیب ۵۵۱ و ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و گروه خدمات تأمین شد.

طی سال جاری، تأمین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، ۲ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تأمین شده است. صنایعی که عمدتاً ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آنها تأمین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

گفتنی است، امروز (۳ اردیبهشت) در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بود.

کد خبر 6085689 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود