Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر زارعی گفت: سلطه نظام دلار، انحصار و اقتصاد غربی در تجارت جهانی در آینده با قدرت گرفتن توافق نامه دو جانبه ایران با چین و روسیه به چالش کشیده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه تفاهم نامه امضا شده با چین پس از یک فرایند چندین ساله و با تاخیر انجام شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک گفت: این تفاهم نامه یک روند جدید در روابط منطقه ای و جهانی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر زارعی افزود: آمریکایی ها سال ها برای دنبال کردن یکجانبه گرایی، سرمایه گذاری و هزینه کردند اما نتوانستند به اجماع جهانی دست پیدا کنند و حتی سعی داشتند به بهانه های مانند فعالیت هسته ای و اعمال فشار روی دولت ایران با تحریم های سنگین مانع رشد و توسعه جمهوری اسلامی شوند.   وی با اشاره به اینکه معاملات آمریکا به تدریج در منطقه به هم خورد، اظهار داشت: غرب در سوریه و عراق شکست خورد و در جنگ های نیابتی به رهبری عربستان ناکام ماندند. همچنین سرخوردگی جناح آمریکایی در منطقه به رهبری سعودی ها در یمن، لبنان، سوریه و عراق روز به روز باعث افزایش قدرت جمهوری اسلامی شد.   زارعی تصریح کرد: جریان ضد آمریکایی در منطقه با قدرت گرفتن مقاومت سرعت مضاعفی پیدا کرد، همچنین توانمندی ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی و هایتک زمینه های همکاری بین ایران را با قدرت های تراز اولی مثل روسیه و چین فراهم کرد.   وی گفت: جریانی به دنبال تعامل با غرب بود اما نتواتستند به آن دست پیدا کنند و ناصداقتی و بی عملی غربی ها بر آنها اثبات شد. آنها مجبور شدند این شرایط را بپذیرند اما به توصیه مسئولین نظام و رهبر معظم انقلاب تفاهم نامه ای با چین منعقد و پس از یک فراز و نشیب به یک توافق نامه منتهی شد.   زارعی با اشاره به اینکه ذیل توافق نامه ۲۵ ساله ایران با چین قطعا قراردادهای مهمی در زمینه همکاری دفاعی، اقتصادی، راه سازی و زیرساخت های کشور همراه با فروش نفت و مواد اولیه به چینی ها منعقد خواهد شد، افزود: این توافق نامه می تواند سوئیفت غرب را دور بزند چرا که چینی ها سوئیفت جدیدی را راه اندازی کرده اند که می تواند سلطه نظام دلار را بر جهان تضعیف کند.   وی با تاکید بر اینکه سلطه نظام دلار، انحصار و اقتصاد غربی در تجارت جهانی در آینده با قدرت گرفتن توافق نامه دو جانبه ایران با چین و روسیه به چالش کشیده خواهد شد، اظهار داشت: نگرانی های بسیای را در چند روز اخیر به واسطه جدی شدن امضای توافق نامه شاهد هستیم و تمام جریانات غربی از کاخ سفید، اروپا، اپوزوسیون مخالف در خارج، جریان نفاق با رهبری مریم رجوی و سلبریتی های وطن فروش مثل برخی بازیگران و کارگردانان که از آبشخور غرب و تفکر لیبرال تغذیه می کردند به صورت جبهه واحد در برابر این توافق سمت گیری داشتند.   زارعی تصریح کرد: جبهه گیری مخالفین با قرارداد ایران و چین نشان می دهد این توافق در بلند مدت منافع قابل توجهی برای ایران به همراه خواهد داشت و مبنای آن منافع دو جانبه است. صرفا چینی ها بهره برداری نخواهند کرد و قطعا دو طرف از این توافق منتفع خواهند شد و آن چیزی که آمریکا ما را برای آن ۴ دهه سر کار گذاشت قرارداد با چین به ایران خواهد داد.   وی با اشاره به اینکه قرارداد ایران با چین سلطه دلار و جریان غربی را در جهان به چالش خواهد کشید، گفت: امروز می بینیم در منطقه برخی از کشورهای همسو با آمریکا از جمله رژیم جعلی صهیونیستی و دولت های دیگر بر علیه توافق ایران همصدا شده اند و این مهم نشان می دهد که حقانیت این توافق و منافع بلند مدت ایران مورد حسادت و کینه توزی طرف مقابل قرار‌گرفته است و مسئولین جمهوری اسلامی را متهم به فروش منافع ملت ایران می کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در خاتمه افزود: در ۴۰ سال اخیر غربی ها هر گونه جنایتی که خواستند انجام دادند و بسیاری از سرمایه های ما را در بانک های خودشان بلوکه کردند، به صورت یکجانبه دزدیدند و با آرا قضائی به نفع خود مصادره کردند در نتیجه امیدواریم منافع بلند مدت توافق با چین باعث تحول عمده در منطقه و تجارت جهانی شود.          

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سلطه نظام دلار جمهوری اسلامی ایران با چین توافق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

توافق نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) از سوی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا (ع) را دارند، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این طرح را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • امیرعبداللهیان: در صورت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری پشیمان‌ کننده انجام خواهیم داد/ در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند
  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید