Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز (سه‌شنبه) درخصوص بازسازی توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.

او گفت: امیدواریم از نشست امروز وین به سوی گام‌های عملی برای بازسازی توافق هسته‌ای ایران حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده روسیه دیروز (دوشنبه) در پیام توئیتری نوشت: فردا کمیسیون مشترک برجام جلسه‌ای حضوری در وین خواهد داشت. امیدواریم که این یک نقطه عطفی مرتبط با ایران و آغاز حرکت به سمت لغو تحریم‌های ایالات متحده و بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود باشد.

او اعلام کرد: هیچ ارتباط مستقیمی بین نمایندگان ایران و آمریکا در جلسه کمیسیون مشترک وجود نخواهد داشت. مسکو برای تسهیل ارتباط بین آمریکا و ایران بسته به چگونگی توسعه رویداد‌ها در صورت لزوم تلاش خود را انجام خواهد داد.

این دیپلمات ارشد تأکید کرد که روسیه به عنوان یکی از طرف‌های برجام علاقه‌مند به احیای کامل توافقنامه است و آماده است تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به این توافق انجام دهد.

جلسه کمیسیون مشترک برجام قرار است امروز (سه‌شنبه) در وین و با واسطه گری سرویس امور خارجه اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برگزار شود.

جمعه گذشته نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. طرف‌های باقی‌مانده برجام و همچنین برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در کارزار انتخاباتی خود وعده بازگشت به برجام را داد.

مقامات کشورمان گفتگو‌های مستقیم یا غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.

این در حالی است که جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران نشست مشترک برجام نماینده روسیه کمیسیون مشترک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که صادرات گاز به پاکستان در دولت سیزدهم آغاز شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت پس از دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار داشت: مسئولان پاکستان بسیار امیدوار بودند این خط لوله اجرایی شود و عملیات تزریق گاز آغاز شود.

وی افزود: پاکستانی‌ها در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند تا ان‌شاالله در همین دولت شاهد تزریق گاز به سمت پاکستان براساس آن قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان منعقد شده بود، باشیم.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد