Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@22:38:21 GMT

نشاط معنوی را در مساجد می‌توان به جوانان تزریق کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۲۴۸

نشاط معنوی را در مساجد می‌توان به جوانان تزریق کرد

خسروانی پور، گفت: نشاط معنوی را در مساجد می‌توان به جوانان تزریق کرد، یک امر بسیار مهم و پیچیده است که باید به صورت یک طرح کارشناسی شده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق توسط متخصصان انجام شود.

حمید خسروانی پور رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: از صدر اسلام تاکنون مساجد به عنوان پایگاه دینی مسلمانان محسوب می‌شوند و در کنار اهمیت‌شان در امور مذهبی به عنوان پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی نیز به شمار می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: این اماکن مقدس در واقع بستری برای مدیریت و توسعه دین و مسائل اجتماعی  بودند اما امروز نیاز به یک بازتعریف و بازنگری در انتقال و ارتقاء مفاهیم اجتماعی و فرهنگی متناسب با شرایط روز و با استفاده از علوم و فنون جدید در این زمینه احساس می شود.

 

رئیس اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: بی تردید مسجدی که با مدیریت منسجم برای جذب حداکثری افراد جامعه تلاش کند و پاسخگوی نیازهای روز افراد باشد، می‌تواند علاوه به هدایت به مدیریت مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز دست یابد و جلوی بسیاری آسیب‌های اجتماعی را بگیرد و پر واضح است که ثمره کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط و امید میان افراد جامعه است و شهروندان در چنین شرایط سالمی می‌توانند به رشد، توسعه و شکوفایی در جوامع خود دست پیدا کنند.  

 

خسروانی پور با بیان اینکه نقش مساجد در تاریخ اسلام بی‌بدیل است، افزود: امروزه خطرهای بزرگی از سوی دشمنان جوانان و نوجوانان کشور را تهدید می‌کند که اگر به فکر چاره نباشیم، با آسیب‌های جدی تر در لایه های عمیق تر مواجه خواهیم شد، شاید راهکار مقابله با بخشی از این ناهنجاری ها توجه بیشتر به مسجد و بازیابی نقش مساجد در حوزه های اجتماعی و شهروندی است.

 

وی ابراز کرد: فعالیت‎های مختلفی می‌توان به منظور جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد انجام داد که ایجاد نشاط اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌ها از جمله مزایای این امر است.  

 

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: جامعه‌ای که دارای افراد با نشاط باشد می‌تواند به پویایی و سلامت و در نتیجه توسعه دست یابد. مساجد با محوریت امامان جماعت باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند. 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهمیت نقش مساجد جذب جوانان به مسجد نشاط معنوی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در سفر یکروزه خود به شهرستان سلماس با حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان سلماس، در این دیدار گفت: متاسفانه فعالیت های ما در مساجد قابل قبول نیست و بیشتر فعالیت های برای رفع تکلیف است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی،  بر لزوم توجه به نیازهای جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و جذاب، جوانان را به حضور در مساجد و فعالیت‌های مذهبی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان باید هزینه و تبلیغات کرد، ادامه داد: برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید مختص به زمان خاصی باشد و در طول سال باید برنامه جذاب برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج معارف دینی و اسلامی، اظهار داشت: کانون‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های مذهبی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فعالیت های مسجد راکد شد و در ستاد کانون های مساجد استان شروع به سامان دهی و سطح بندی کانون ها کردیم.

وی بیان کرد: در شهرستان سلماس ۴۰ کانون فعال هستند که امسال در حال بروزرسانی هستیم.

رضایی ادامه داد: طبق فرموده امامین انقلاب رکن اصلی و محور اصلی مسجد، امام جماعت است و تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: در مسجد باید ذائقه دهه های مختلف شناسایی شود و با بهانه های مختلف نوجوانان و جوانان راجذب مسجد کرد.

وی گفت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و در این راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند