Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@00:10:28 GMT

ایلان ماسک علت انفجار موشک SN۱۱ را فاش کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۳۰۳

ایلان ماسک علت انفجار موشک SN۱۱ را فاش کرد

هفته گذشته جدیدترین نمونه موشک استارشیپ موسوم به "SN۱۱" شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) در هوای مه آلود پرتاب شد، اما فرود آن با انفجار همراه بود اکنون ایلان ماسک اظهار کرده که نشت مقدار کمی از متان باعث انفجار این موشک شده است.

 بنابر گزارش‌ها سرنوشت موشک SN۱۱ نیز همانند موشک قبلی این شرکت موسوم به SN۱۰ بوده است چرا که SN۱۰ نیز به دلیل نشت گاز متان منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"SN۱۱" روز ۳۰ مارس پس از پرتاب در مرکز پرتاب "بوکاچیکا"(Boca Chica) در تگزاس نتوانست فرود خوبی داشته باشد چرا که پس لحظاتی پس از پرتاب و ارتفاع گرفتن به سرنوشت دیگر موشک‌های این شرکت دچار شد و فرود آن با انفجار همراه بود. کمی بعد از این اتفاق، ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد که مشکلی در  موتور ۲ این موشک وجود داشته است اما اکنون او اعلام کرد که علت این انفجار نشت متان بوده است. این نشت باعث آتش گرفتن یکی از موتورها شد. شرکت اسپیس ایکس پیش از این سه موشک دیگر موسوم به "SN۸"، "SN۹" و "SN۱۰" را از مرکز پرتاب "بوکاچیکا"(Boca Chica) در تگزاس پرتاب کرد که نهایتا هیچ کدام از آنها سالم نماندند.

ماسک در توییتر خود نشت متان را موجب آتش گرفتن یکی از سه موتور رپتور که این امر نیز موجب تخریب بخشی از سیستم اویونیک شد، اعلام کرد.

دوربین‌های مستقلی که اطراف سکوی پرتاب در مرکز آزمایش اسپیس ایکس در بوکاچیکا، تگزاس نصب شده بودند، توانستند تصاویر این انفجار را ثبت کنند. پس از انفجار تکه‌های بزرگ آوار موشک در میان هوای مه آلود از آسمان همانند باران به زمین می‌بارید.

هفته گذشته "جان اینسپروکر" مهندس اسپیس ایکس که در حال تماشای پرتاب این موشک بود پس از پرتاب گفت: SN۱۱ بازنخواهد گشت. منتظر فرود نمانید. در زمان اعلام خبر ، SN۱۱ هنوز در آسمان در حال ارتفاع گرفتن بود، لحظاتی بعد منفجر شد.

در کنار به روزرسانی اخبار مربوط  به SN۱۱ ، اخباری نیز مبنی بر تأیید اسپیس ایکس برای بسته شدن جاده در روز دوشنبه منتشر شد و گویا این شرکت در حال آماده کردن SN۱۵ برای پرتاب بعدی است./ایسنا

بیشتر بخوانیم: فرجام خواهی تسلا در مورد توئیت جنجالی ایلان ماسک

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایلان ماسک اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به گفته ماسک این هزینه اندک برای کنترل ربات های موجود در پلتفرم لازم است.

ماسک در حقیقت در پاسخ به پست یک حساب کاربری در ایکس که جزییات تغییرات در عملکرد پلتفرم را توضیح داده بود، این اظهارات را بیان کرد. البته باید در نظر داشت دریافت هزینه از کاربران جدید هم اکنون در دو کشور نیوزلند و فیلیپین اجرا می شود.

قابلیت دریافت هزینه در این دو کشور برای کمک به کاهش پست های ناخواسته و بهبود تجربه کاربران اجرا می شود.

ماسک در پاسخ به رشته پیام X Daily News اعلام کرد دریافت هزینه ای اندک از کاربران تنها راه برای محدود کردن ربات های موجود در پلتفرم است. سیستم های هوش مصنوعی فعلی و مزرعه های ترول می توانند به راحتی مرحله «شما یک ربات هستید» را پشت سر بگذارد.

مالک ایکس در ادامه افزود بود تهدید ربات ها چندوجهی است زیرا بات ها و حساب های کاربری جعلی از «فضای نام» موجود استفاده می کنند. فضای نام مجموعه ای از نامهای قابل دسترس برای نامگذاری مواردی مانند فایلها، متغیر های درون یک برنامه، یا کامپیوترهای یک شبکه است.

طبق نوشته X Daily News تغییر جدید سیاست در ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی ردیابی شده و هیچ نشانه مشخصی از زمان اجرای آن یا مبلغ هزینه اندکی که کاربران جدید باید بپردازند وجود ندارد.

در ادامه ماسک اعلام کرد هزینه مذکور فقط از کاربران جدید دریافت می شود.

ایکس از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی ازکاربران تایید نشده در ۲ کشور خواست سالانه مبلغ یک دلار هزینه بپردازند. کاربران جدیدی که در این دوکشور عضو ایکس می شوند، اجازه خواهند داشت پست ها را ببینند اما نمی توانند بدون پرداخت وجه واکنشی به پست ها ثبت کنند.

کد خبر 6079701

دیگر خبرها

  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • جنجال ایکس در هند
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • پیشنهاد غافلگیرکننده ایلان ماسک/ توییت زدن برای چه کسانی پولی می‌شود؟
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند