Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@08:45:24 GMT

برگزاری کنگره بزرگ شعر مقاومت و آرمان فلسطین در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۸۰۷

برگزاری کنگره بزرگ شعر مقاومت و آرمان فلسطین در سوریه

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سید حمیدرضا عصمتی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در دیدار با تعدادی از شعرا و فعالان فرهنگی سوریه با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ شعر مقاومت و آرمان فلسطین با مشارکت نخبگان فرهنگی سوریه در ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه ادبیات می‌توان شعر را اولین هنری دانست که به قوی‌ترین و رساترین شکل ممکن توانسته از مظلومیت مردم فلسطین و رنجی که توسط رژیم صهیونیستی و حامیان فرامنطقه‌ای به آن‌ها تحمیل می‌شود، سخن بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی دهه‌های اخیر خصوصاً پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاعران جهان اسلام به شکل جدی و منسجم به حوزه بهره‌گیری از ادبیات فاخر در مقابله با رژیم صهیونیستی ورود کرده‌اند که از ثمرات این اقدام آن‌ها می توان به سروده شدن شعرهای ماندگار در رسای ستایش مقاومت فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

عصمتی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های ادبی جهان اسلام به منظور تقویت جبهه ادبی مقابله با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در جنگ نرم و در عرصه مقابله با رژیم صهیونیستی تنها سلاح موثر و کارآمد، کلام و کلمه خلق شده توسط شاعران و نویسندگان متعهد به آرمان فلسطین است؛ چرا که در عصر رسانه‌های فراگیر، خصوصا فضای مجازی جز با سلاح نرم نمی‌توان افکار عمومی جهان را نسبت به آنچه بر ملت مظلوم فلسطین می‌رود، آگاه کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار صمیمانه افزود: به لطف رسانه‌های جهان شمول و روشنگری‌های صورت گرفته توسط مدافعان آرمان فلسطین، فلسطین دیگر مسئله یک مکان جغرافیایی خاص نیست و به یک تِرِند و موضوع و دغدغه‌ای جهانی تبدیل شده است که توجه به آن دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول تاریخ، ادبیات فارسی و عربی دارای اشتراکات بسیاری بوده‌اند، اما در عصر حاضر پرداختن به موضوع فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، این پیوند و نقاط مشترک را پررنگ‌تر و مستحکم‌تر کرده است. از همین روی در تلاشیم تا در قالب برنامه‌های متنوع رایزنی فرهنگی، پیوند شاعران ایرانی و سوری را بیش از پیش تقویت کنیم تا به لطف آن جبهه فرهنگی مقاومت بیش از پیش تقویت شود.

 عصمتی با اشاره به برنامه‌های متنوع رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه اعلام کرد که در طول ماه مبارک رمضان با همکاری اتحاد کتاب العرب سوریه، کنگره بزرگ شعر مقاومت و آرمان فلسطین برگزار خواهد شد. علاوه بر این در جریان این مراسم از برترین شاعران حامی مقاومت و فلسطین با اهدای «تندیس شعر مقاومت» تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آرمان فلسطین شعر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقاً به هدف اصابت کردند.

به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟