Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال علیپور از حل مشکل مسکن با ایجاد صندوق ملی مسکن و اجرای طرح طرح جامع مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم کشور درباره تهیه مسکن است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی این دغدغه را دارند و داشتند که وضعیت نابسامان مسکن و قیمت کمرشکن مسکن را کمی کنترل کنیم به همین دلیل کمیسیون عمران مجلس برای این موضوع چند کار مهم کرد اول اینکه از خانه‌های خالی مالیات بگیریم، شاید زیاد تاثیرگذار روی قیمت مسکن نبود اما افزایش بی‌رویه قیمت مسکن را کنترل کرد و قیمت مسکن پایین‌تر آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: شاید کسانی بودند در کشور که تا چهار هزار تا واحد مسکن خالی داشتند و در این رابطه سوداگری می‌کردند که این موضوع کنترل شد و برای کنترل بهتر سامانه‌ایی در این قانون مشخص کردیم و وزارت راه و شهرسازی با همکاری ثبت دارند شناسایی می‌کنند و شهرداری‌ها مکلف شدند همه مجوزها را به این سامانه بدهند.
 
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تعداد خانه‌های خالی کشور، گفت: در کل کشور مشخص نیست چه مقدار خانه خالی وجود دارد ولی الان که قانون شد و در سه ماه آینده که باید گزارش را به کمیسیون عمران بدهند به مردم هم اطلاع رسانی می‌کنیم.
 
علیپور با تاکید بر اینکه در کشور سالانه به یک میلیون واحد مسکن نیاز داریم، تصریح کرد: برای حل این موضوع طرح جامع مسکن را استارت زدیم و پنج ماه در چند شیفت وقت گذاشتیم و اقشار مختلف از جمله انبوه سازان، خصوصی سازان و تعاونی سازان را دعوت کردیم که دغدغه اینها را بشنویم تا طرحی را که می‌دهیم جامع باشد و مشکل مردم و مسکن را حل کند.
 
وی خاطرنشان کرد: یک میلیون واحد را در سال دیدیم و چهار میلیون در طول چهار سال ساخته شود و شرایطی را فراهم کنیم که قیمت مسکن را کنترل کنیم این طرح در کمیسیون مصوب شد و به صحن علنی مجلس آمد و تقریبا رو به اتمام است و عمده تبصره‌ها و مواد آن تصویب شده است.
 
علیپور تاکید کرد: در این طرح دو موضوع بسیار مهم است یکی اینکه همه دولت‌هایی که می‌آمدند می‌گفتند که اعتبار کافی نداریم و اختیار کافی در موضوع مالی نداریم که بتوانیم در ساخت و ساز ورود کنیم برای همین صندوقی را تحت عنوان صندوق ملی مسکن را در این طرح دیدیم که در کشور تاسیس می‌شود و رئیس صندوق ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی می‌شود چون تاحالا هر وقت به وزیر راه و شهرسازی گفته می‌شود چرا در حوزه مسکن اقدامی انجام نشد می‌گفتند که بانک مسکن پول نمی‌دهد یا پول ندارد.
 
وی گفت: تمام مالیات‌هایی که مرتبط به مسکن است و عوارضی که مربوط به مسکن است و اعتباراتی که سالیانه مجلس برای مسکن می‌گذارد همه می‌رود به صندوق ملی مسکن و سود مسکن مهر که تاحالا می‌آمد به بانک مسکن از این به بعد به صندوق ملی مسکن می‌آید و 10 هزار میلیاردی که مربوط به مسکن مهر است می‌آید در صندوق ملی مسکن و علاوه بر آن تغییرات مانده بانک‌ها را که 160 هزار میلیارد تومان می‌شد را گفتیم به صندوق ملی مسکن که یک منابع خیلی خوبی در صندوق ملی مسکن به‌وجود می‌آید که بتوانیم به اهداف خودمان که ساخت چهار میلیون واحد در چهار سال است برسیم.
 
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در این طرح وزارتخانه جهاد کشاورزی را مکلف کردیم که زمین رایگان در اختیاز وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن قرار دهند با زمین‌های ارزان قیمت مطمئن هستیم قیمت مسکن پایین خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق ملی مسکن راه و شهرسازی میلیون واحد قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اولویت دولت سیزدهم با هدف خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه در همدان با جدیت و شتاب در حال اجرا است.

قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخته و تحویل متقاضیان شود که سهم استان همدان ۱۳۰ هزار واحد در این طرح است که ساخت مسکن روستایی و بازآفرینی شهری نیز به این تعداد اضافه شده است.

در استان همدان حدود ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند برای این طرح و با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در این استان ظرفیتی که در شاخه روستایی نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و ساخت ۱۴ هزار واحد و در خصوص طرح بازآفرینی مسکن نیز ساخت ۱۴ هزار واحد پیش بینی شده است و مابقی ظرفیت در بحث ساخت نهضت ملی مسکن و خودمالکی است.

مسعود رضایی افزود: زمین مورد نیاز این طرح در همه شهر‌های استان تامین شده و فقط در شهر همدان ۱۳ هزار واحد در دست ساخت است که برخی از آنها از جمله طرح‌های شهرک بهشتی و ۱۲۰ واحدی شهرستان بهار با سرعت بالا در حال اجرا و در آستانه تکمیل شدن قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲