Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:37:01 GMT

واکسیناسیون زایران، مجوز حج عمره ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۷۲۵۲

واکسیناسیون زایران، مجوز حج عمره ماه مبارک رمضان

وزارت حج و عمره در عربستان اعلام کرد که با رعایت اقدامات و محدودیت های کرونایی ، تنها افرادی که واکسن ضد کرونا تزریق کردند، مجوز ادای حج عمره در ماه مبارک رمضان را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،وزارت حج و عمره در عربستان اعلام کرد که فقط به افراد ایمن شده از ویروس کرونا اجازه اقامه نماز و به جای آوردن مناسک عمره در مسجد الحرام داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: این مجوز شامل افرادی است که دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ، کسانی که حداقل 14 روز قبل از زیارت یک دوز واکسن دریافت کرده اند یا افردی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند.

 

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که با رعایت اقدامات و محدودیت های کرونایی ، ظرفیت عملیاتی مسجد الحرام را افزایش می دهد.

 

البته هنوز مشخص نیست که این سیاست  که در میان افزایش عفونت های ویروس کرونا در عربستان سعودی به کار گرفته می شود به سفرهای حج سالیانه در اواخر سال جاری نیز مربوط خواهد شد یا خیر.

 

این در حالی است که عربستان سعودی بیش از 393 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از شش هزار و 700 مرگ ناشی از این ویروس را گزارش کرده است.

 

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که که بیش از پنج میلیون واکسن ویروس کرونا در کشوری با جمعیت بیش از 34 میلیون نفر تزریق کرده است.

 

سال گذشته فقط 10 هزار نفر از ساکنان مسلمان عربستان سعودی مجاز به شرکت در مراسم حج بودند که بسیار کمتر از 2.5 میلیون مسلمان از سراسر جهان است که در سال 2019 در مناسم حج شرکت داشتند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: حج مسجد الحرام عربستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل‌الله رحمتی ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در استان بدون هیچ مشکلی تأمین شد.

وی افزود: در این ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۳ روز بازار، ۱۵ بازارچه، ۱۰ نمایشگاه و ۹۹۱ فروشگاه در سطح چهارمحال و بختیاری تشکیل و به مردم ارائه خدمت کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای تقویت سامانه ۱۲۴ طرح بازرسان و ناظران افتخاری در دستور کار است که با اجرای آن مردم و شهروندان عادی وارد سامانه شده و کد ارجاع برای انجام نظارت، می‌گیرند.

کد خبر 6086437

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند