Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۰۰۰ نفر از اساتید و طلاب سراسر کشور در نامه ای به رئیس قوه قضاییه ضمن هشدار به دخالت بیگانگان در انتخابات با فضای مجازی، از وضعیت فضای مجازی رها شده موجود کشور انتقاد کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از 2000 نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه سراسر کشور در نامه ای خطاب به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه با حمایت از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مدیریت بر فضای مجازی و هشدار دخالت بیگانگان در انتخابات ریاست جمهوری با ابزار فضای مجازی، از وضعیت رهاشده فضای مجازی انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این نامه چنین آمده است:

چنانچه مستحضرید مقام معظم رهبری در برهه فعلی انتخابات که ایام انتخابات ریاست جمهوری 1400 است، در سخنرانی نوروزی، نگرانی خود را از عدم مدیریت فضای مجازی علنا مطرح نموده و از رعایت نشدن موارد لازم به شدت گله کردند و نمی توانند به ایشان نسبت داد که این مطالبه را بدون نگاه به انتخابات پیش رو فرموده اند بلکه کاملا ناظر به این انتخابات، این نکات بسیار مهم را فرموده اند.

ایشان به صراحت فرمودند که نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند و در تأکید نسبت به اینکه این هشدار برای صرفا آینده نیست بلکه هم اکنون هم این مساله وجود دارد، ادامه دادند: «دارند استفاده می کنند از این فضا»

بیشتر بخوانید:

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|آشوب و اغتشاش؛ وجه مشترک همه انقلاب های توئیتری/ راهکار مقابله چیست؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| خطر تسلط بیگانگان بر اطلاعات ایرانیان با عدم مدیریت فضای مجازیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|گفتمان ایده آل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی چیست؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|کشورهای دنیا چگونه فضای مجازی را مدیریت می‌کنند؟

دراین باره اطلاعات متقنی وجود دارد که جریان نفوذی و لیبرال با ایجاد زیرساخت در جهت 1. دخالت بیگانگان و جریان معاند در انتخابات و 2. مهندسی انتخابات در بستر فضای مجازی برنامه ریزی دقیقی تحت مقوله بسیار مهم و سرنوشت ساز مهندسی توزیع محتوا یا فیلترینگ حبابی انجام داده است. پس از انتخابات سال 96 برخی از حامیان رئیس جمهور فعلی تصریحا و تلویحا اعتراف کردند که ما انتخابات را به واسطه تلگرام بردیم.

شواهد حاکیست که جریان غربگرا با مدیریت صحنه برخی از عوامل دولتی فضای مجازی برای این دوره از انتخابات سرمایه گذاری بیشتری بر روی اینستاگرام و حتی واتس آپ و سایر پیام رسان های بیگانه علاوه بر تلگرام نموده اند که این برنامه ریزی دقیق و چراغ خاموش و کاملا حساب شده، باعث خلل جدی در حد شکست صالح ترین کاندیدای ریاست جمهوری 1400 خواهد شد. خصوصا آنکه مالکان این نرم افزارها حتی درحذف کردن پیام های ارسال شده به صورت فرد به فرد هم، در هنگام نصب، اجازه این اقدام را از کاربر گرفته اند.

شما مستحضرید که فقط یکی از انحرافات صورت گرفته، تعلل عامدانه در اجرای بیش از 100 دستور صریح مقام معظم در حوزه فضای مجازی از سوی جریان نفوذیست و حضرتعلی واقف ترین اشخاص بر افرادی هستید که به راحتی خلاف مصالح ملی عمل کرده و از منظر قانون متخلف محسوب می شوند و طبق گزارش برخی کارشناسان خبره فضای مجازی هم اکنون حدود 90 درصد از پهنای باند فعال کشور تحت مدیریت و سلطه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اساتید حوزه های علمیه، طلاب سراسر کشور و جبهه حزب الله با عنایت به اینکه فرمان ولی امر را در حکم امر امام معصوم علیه السلام می دانند از حضرتعالی و دستگاه قضا به جد خواستارند، خطر پیش رو را جدی گرفته و تمامی اقدامات مقتضی در راستای حل این معضل بزرگ را پیش از فوت وقت و وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر که موجب خسران دنیا و آخرت است در دستور کار قرار دهید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی تهدید یا فرصت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی

مقامات امارات متحده عربی هشدار داده اند که انتشار تصاویر به گفته آنها " منفی یا غیرواقعی" از سیلاب کم سابقه اخیر در شهر دوبی در فضای مجازی، غیرقانونی است.

به گزارش عصرایران، وزارت کشور امارات اعلام کرده که انتشار تصاویر منفی یا غیرواقعی درباره سیل اخیر در دوبی ممکن است بر اساس قوانین جرایم سایبری کشور مجازات های سنگین همچون زندان یا جریمه نقدی به همراه داشته باشد.

بر اساس گزارش وبگاه "اینترنشنال بیزینس تایمز"، دولت امارات به بهانه " لطمه زدن به شهرت این کشور" برای افرادی که تصاویر یا ویدئوهایی از سیل دوبی را در فضای مجازی "وایرال" می کنند، مجازات حبس و جریمه ای تا 1 میلیون درهم امارات (270 هزار دلار) در نظر گرفته است.

امارات متحده عربی در روزهای گذشته در اثر باران های سیل آسا دچار شرایط اضطراری و آب گرفتگی گسترده در معابر شهری شده تا جایی که بسیاری از پروازهای فرودگاه بین المللی دوبی به حالت تعلیق در آمده است و مسافران زیادی در این شهر بزرگ توریستی و تجاری بلا تکلیف مانده اند.

طی روزهای گذشته بسیاری از عکس ها و تصاویر و ویدئوها از وضعیت شهر دوبی در شرایط سیلاب منتشر شده که نشان می دهد خسارات زیادی به زیر ساخت های شهری وارد شده و بسیاری از فعالیت های عادی این شهر به حالت تعلیق و تعطیل درآمده است.

انتشار این ویدئوها و عکس های منفی در فضای مجازی خشم دولت امارات را برانگیخته است تا جایی که وزارت کشور امارات کاربران فضای مجازی را تهدید به برخورد کرده است.

مقامات اماراتی مدعی اند بسیاری از تصاویر و ویدئوهای منتشره از سیلاب دوبی، منفی و یا حتی غیرواقعی است و موجب تشویش اذهان مردم و مسافران خارجی و خدشه دار شدن چهره شهر دوبی به عنوان یک مرکز عمده توریستی و تجاری در منطقه است. 

سایت خبری محلی، "امارات 24/7" در توجیه هشدار به برخورد مقامات اماراتی با انتشار دهندگان تصاویر منفی سیل دوبی در فضای مجازی مدعی شده: مردم در شبکه‌های اجتماعی "شایعه‌پراکنی کرده" و "غیر مسئولانه" رفتار می‌کنند و مقامات اعلام کردند که این کار آنها باعث وحشت بی مورد در بین مردم شده و "تلاش های قهرمانانه" پلیس و تیم های دفاع مدنی برای امدادرسانی را نادیده می گیرد."

سرهنگ دکتر "صلاح عبید الغول" وزیر کشور امارات، به سایت های خبری محلی گفت که بسیاری از پست ها در رسانه های اجتماعی گمراه کننده و نادرست است و مردم باید برای گرفتن اطلاعات درست به مراجع معتبر خبری مراجعه کنند. او شایعه پراکنی را جرم دانسته و مستوجب برخورد دانست.

"یوسف الشریف" یک وکیل محلی در دوبی هم گفت که انتشار اطلاعات نادرست یا شایعاتی که به شهرت کشور در فضای مجازی آسیب می زند، مجازات زندان و جریمه ای تا سقف یک میلیون درهم امارات (272260 دلار آمریکا) دارد.

امارات متحده عربی قوانین محدود کننده متعددی در زمینه محتواهای منتشره در فضای مجازی و سایبری دارد که اغلب به عنوان راهی برای سرکوب مخالفان مورد انتقاد قرار می گیرد. 

در ماه ژانویه، دو مرد مصری به دلیل گرفتن عکس سلفی در مقابل هتل "آدرس" دوبی که همزمان با جشن سال نو میلادی در آتش می سوخت، دستگیر شدند. گزارش ها حاکی از آن بود که این دو با اخراج مواجه خواهند شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارندگی‌های شدید باعث سیل در خیابان‌های دبی شد (فیلم) سیل بی‌سابقه در دبی، اختلال در زندگی مردم و مسافران (فیلم) آیا بارورسازی ابرها موجب سیل اخیر دبی شده است؟

دیگر خبرها

  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی