Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به سربازان بیشتری نیاز داریم، گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، سخن گفتن درباره خدمت سربازی و ارائه برخی طرح‌ها دارای اهداف انتخاباتی است.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی طی سخنانی اظهار داشت: مدتی است درباره بحث خدمت مقدس سربازی و وظیفه عمومی بحث‌هایی توسط افراد حقیقی و حقوقی در کشور مطرح می‌شود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای پاسخ به شبهات و مسائل مطرح شده این جلسه برگزار شد تا بتوانیم در این خصوص آگاهی‌بخشی کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حضور ۳ میلیون سرباز در دفاع مقدس گفت: این سربازان از همه افراد جامعه بودند که تعدادی جان خود را در این مسیر فدا کردند تا کیان کشور حفظ شود.

سردار شکارچی گفت: سربازان در دفاع مقدس با تخصص‌های مختلف در حوزه‌های دفاعی مشغول کار بودند و با آموزش‌های مختلف از خط مقدم تا کیلومترها پشت خط مقدم مشغول فعالیت بودند و توانستند به خوبی در دفاع از کشور نقش‌آفرینی کنند و در این راستا یکی از اصلی‌ترین عوامل نقش‌آفرین بودند.

وی با تشکر از زحمات جوانان سرباز در طول انقلاب، گفت: عده‌ای با سو استفاده از سربازی و بدون تخصص و کار کار شناسی پشت تریبون رفته و وعده‌های غیر قابل تحقق می‌دهند که می‌تواند به امنیت کشور آسیب بزند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیاز کشور به سربازان را بسیار دانست و گفت: بخش اعظمی از امنیت مرزها توسط سربازان عزیزمان تامین می‌شود و اگر تنها یک روز این نقش را کاهش دهیم، با توجه به نا امنی‌ها در اطراف کشور، ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سردار شکارچی گفت: برخی بدون در نظر گرفتن شرایط کشور، مثال برخی کشورهای اروپایی را می‌زنند. ما یک کشور مستقل هستیم و نمی‌توانیم مانند برخی کشورها از سربازان اجاره‌ای برای تامین امنیت استفاده کنیم.

وی نیروهای مسلح ایران را مردم پایه دانست و گفت: نیروهای مسلح ما در سیل، زلزله، دفاع از امنیت دریایی و هوایی و مقابله با شرارت آمریکا حضور دارند و نمی‌توان گفت هرکسی که دلش خواست سربازی بیایید و هرکسی خواست نه، ما در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها به بیش از این میزان نیروی پایور برای تامین شرایط فعلی داریم و این جدای از بحث جنگ است.

سخنگوی نیروهای مسلح تامین منابع مالی را یکی دیگر از موضوعات در خصوص بحث سربازی دانست و گفت: هنوز هم حقوق مصوب شده سربازان تامین نشده پس چگونه عده‌ای سخن از حرفه‌ای شدن سربازی می‌زنند.

شکارچی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی برخی که ستاد کل نیروهای مسلح در جلسات بررسی موضوعات سربازی شرکت نمی‌کنند، گفت: تاکنون هیچ کسی از ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در جلسه با موضوع سربازی دعوت نکرده است، از سوی دیگر جای سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌ها نیست. با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، سخن گفتن درباره خدمت سربازی و ارائه برخی طرح‌ها دارای اهداف انتخاباتی است.

وی گفت: در هیچ جای دنیا درباره مباحث امنیتی به این شکل که برخی دوستان صحبت می‌کنند، سخن گفته نمی‌شود از سوی دیگر برخی سخن از مناظره در این خصوص می‌زنند. مگر امنیت ملی جای مناظره است؟

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: بسیار متاسفم برای کسی که با تبلیغ، رای مردم را جلب و خود را امین می‌داند بعد به سرباز سیلی می‌زند، سیلی زدن به سرباز سیلی زدن به امنیت ملی کشور است.

شکارچی ادامه داد: آن اتفاقاتی که در بابل رخ داد نیز در شأن ایران نبود و کسی حق ندارد حتی با عنوان بازپرس رفتاری نامناسب با سربازان داشته باشد البته به ما قول رسیدگی داده بودند و ما از روند بررسی این موضوع گله‌مندیم.

وی گفت: نمایندگان مجلس که خود قانون‌گذار هستند چگونه قانون را زیر پا گذاشته و به سربازان سیلی می‌زنند.

سردار شکارچی گفت: کسی با دست اندازی به امنیت و قدرت بازدارندگی کشور نباید به دنبال پیروزی در انتخابات باشد. مردم نیز باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سربازی سردار شکارچی سیلی عنابستانی به سرباز سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خدمت سربازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان از این طریق امریه بگیرند

به گزارش پارس نیوز ، اشکان جعفرکریمی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهارداشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند