Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:47:15 GMT

هشدار نسبت به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۸۳۴۳

هشدار نسبت به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات لرستان با اشاره به روند مطلوب انتخابات شوراهای اسلامی شهر، گفت:
در بخش شهری ثبت‌نام‌ها انجام شده و روند بررسی صلاحیت‌ها با توجه به مستندات قانونی طبق تقویم پیش بینی شده در فرمانداری‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: از همه عزیزان در بخش انتخابات شورای اسلامی روستاها نیز انتظاراتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار نسبت به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس ستاد انتخابات لرستان در خصوص ترغیب بیشتر داوطلبان به حضور در عرصه انتخابات شورای اسلامی روستاها، گفت: باید در این زمینه تلاش کرده و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به روستاییان عزیز بیشتر شود و افراد به حضور در عرصه انتخابات ترغیب شوند.

ثمینی با اشاره به حساسیت انتخابات شوراهای اسلامی روستا گفت: با توجه به سوابق درخشان روستاییان و رشادت و ایثارگری آنها در جبهه‌های جنگ و سایر عرصه‌ها، شرکت در انتخابات و قبول مسئولیت در شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم امری مهم است.

وی در ادامه به ضرورت ارسال به موقع گزارشات با توجه به تاریخ تعیین شده تاکید کرد و گفت: در فضای مجازی گاهی مشاهده می‌شود برخی از داوطلبان به صورت غیر قانونی خود را به عنوان کاندیدای شهر معرفی کرده که این موضوع تا هنگامی که درزمان قانونی لیست نهایی داوطلبین شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط فرمانداران و بخشداران به صورت رسمی اعلام نشود، تخلف محسوب می‌شود و ممکن است در بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی و نظارت لحاظ شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، فرمانداران و بخشداران تا برگزاری کامل انتخابات حوزه‌های انتخابیه را بدون هماهنگی ترک نکنند و با رصد سامانه انتخابات بر اوضاع و روند انتخابات نظارت کامل به عمل آورند.

ضرورت ارائه آموزش‌های لازم برای عوامل برگزاری انتخابات

ثمینی گفت: طبق قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها، شهرداری‌ها و … که به نوعی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند مکلفند از فرایند برگزاری انتخابات پشتیبانی کرده و این یک تکلیف قانونی است.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم برای عوامل و دست اندرکاران اجرای انتخابات، گفت: با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات سالم لازم است طبق تجربیات گذشته با تمهید مقدمات، زمینه ارائه آموزش‌های مورد نظر را زودتر شروع و در آموزش کارگاهی و عملیاتی و انتخاب عوامل اجرایی تسریع شود زیرا اساس کار موفق، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش است.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد افراد رزرو و جایگزین عوامل اجرایی نیز در مراحل مختلف انتخابات تعیین شوند.

کد خبر 5182742

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد انتخابات لرستان محمود ثمینی انتخابات شورای شهر و روستا ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان روز طبیعت انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا اراک محدودیت های کرونایی خطبه های نماز جمعه اردبیل ماه مبارك رمضان ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند در سه حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از بیست‌وپنجم فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها، افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند، اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود که لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور بر اساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده است، اظهار داشت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کند و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

سردار علینقیان پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است، اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

کد خبر 747589

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها