Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نوروزپور در دیدار روز گذشته « غلام جیلانی زواک» رئیس شبکه تلویزیونی کابل نیوز، از افغانستان به عنوان کشور دوست و برادر ایران یاد کرد که امتداد تمدن و فرهنگ غنی این پهنه بزرگ تاریخی است و نوروز تنها یکی از نمادهای این اشتراک فرهنگی کهن آن است.

مدیرعامل ایرنا با تاکید براینکه میان ملت ایران و افغانستان پیوندهای ناگسستنی وجود دارد، اظهارداشت: نگاه ایران به افغانستان نگاهی جامع  الاطراف و مشتمل بر خیرخواهی عمیق و فراتر از دریچه های تنگ قومی، مذهبی و نژادی است و ما معتقدیم صلح و ثبات و توسعه افغانستان برازنده و حق ملت افغانستان است و همگی باید برای محقق شدن آن تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه افغانستان با ثبات اقتصادی و سیاسی و امن و آرام برای ایران بسیار بهتر است، گفت: ما در ایران معتقدیم هرچقدر همسایگانمان از صلح و ثبات و رشد اقتصادی برخوردار باشند، ایران نفع بیشتری خواهد برد و بنابر این امیدواریم صلح و ثبات فراگیر هرچه سریعتر در این کشور جایگزین بی ثباتی، جنگ و خشونت های کور شود.

نوروزپور با بیان اینکه رسانه ها در ایجاد زمینه ها برای پذیرش صلح فراگیر و توسعه رواداری و پرهیز از خشونت نقش مهمی دارند، گفت: فرهنگ سازی کار بسیار سختی است و این یکی از رسالت های رسانه ها است و من خوشحالم که در افغانستان رسانه ها نسبت به گذشته فعالیت بیشتری دارند. اما در عین حال باید مراقب بود از رسانه همانگونه که می توان زمینه ای برای صلح و وحدت و ثبات استفاده کرد، می توان برای ایجاد تفرقه و تنش و منازعات سیاسی نیز استفاده کرد و امیدواریم رسانه ها در افغانستان همه اهتمام خود را معطوف به صلح سازی و کمک به برقراری ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی در این کشور کنند.

مدیرعامل ایرنا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در تحکیم روابط همسایگان گفت: مادامی که نیروهای نظامی خارجی از جمله آمریکایی ها در افغانستان حضور دارند نمی توان امیدوار به برقراری صلح و ثبات بود و رسانه ها در این خصوص وظیفه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و مصاف با گروه های مافیایی خارجی و فرامرزی را دارند که یکی از بهانه های ماندگاری شان ایجاد بی ثباتی در کشور و ایجاد اختلاف میان همسایگان از جمله ایجاد اختلاف میان برادران افغانستانی با براداران ایرانی است.

نوروزپور با بیان اینکه از گسترش فعالیت های رسانه ای در افغانستان استقبال و حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: ایرنا آماده امضای تفاهم نامه همکاری با رسانه های افغانستان از جمله کابل نیوز به ویژه در زمینه های تبادل خبر، تبادل هیات های رسانه ای، آموزش و مسائل فنی است.

هدف آمریکا متزلزل کردن ثبات و امنیت منطقه است

رئیس شبکه کابل نیوز هم با بیان اینکه « شیوع ویروس کرونا در افغانستان» بر مشکلات این کشور افزوده اما دردناک تر از کرونا جنگ و خشونت ها و نگرانی از جنگ داخلی است، گفت: امیدواریم منطقه و افغانستان بزودی از ویروس منحوس کرونا و آفت کروناهای خطرناک تر دیگر از جمله مداخلات خارجی و جنگ و خشونت رهایی یابند.

جیلانی زواک پیامدهای مصیبت ۴۰ سال جنگ داخلی در افغانستان را بسیار بیشتر از جنگ با کشورهای خارجی دانست و افزود: در افغانستان مخالفت های سیاسی به دلیل مداخله های خارجی به دشمنی هایی تبدیل شده و می شود که زدودن آنها بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها که یک طرف جنگ در افغانستان هستند، به ملت افغانستان اجازه نمی دهند تا خودشان راه رسیدن به صلح و امنیت را انتخاب کنند.

رئیس شبکه کابل نیوز با بیان اینکه هدف اصلی مداخله خارجی در افغانستان بیشتر ایران، چین و روسیه است، تاکید کرد که آمریکا هرگز با تروریسم نجنگیده و از آن به عنوان ابزار بازی استفاده کرده است.

جیلانی زواک، طرح شش ماده ای اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای برقراری صلح را در مقابل طرح صلح آمریکا دانست و گفت که آمریکا می‌خواهد با اسلام هراسی و بی ثبات کردن افغانستان، همه منطقه را متزلزل، بی ثبات و ناآرام کند.

وی با بیان اینکه از گسترش همکاری با ایرنا که در افغانستان بسیار معتبر است، استقبال می کنم، افزود: کابل نیوز جایگاه خاصی در افغانستان دارد اما به دلیل رویکرد ضد آمریکایی و مخالفت با حضور و مداخله آمریکا، با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است.

براساس این گزارش، نوروزپور و جیلانی زواک در این نشست صمیمانه در باره راه های گسترش همکاری ها و طرح های صلح برای افغانستان ، نشست های دوحه و استانبول و طرح شش ماده ای رئیس جمهوری افغانستان گفت وگو کردند.

جیلانی زواک همچنین از اتاق های خبر اخبار داخلی و اخبار خارجی ایرنا دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت های خبری آن در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

برچسب‌ها افغانستان رسانه مدیرعامل ایرنا کابل نیوز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان رسانه مدیرعامل ایرنا افغانستان رسانه مدیرعامل ایرنا کابل نیوز اخبار کنکور مدیرعامل ایرنا رسانه ها صلح و ثبات کابل نیوز بی ثبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است