Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@09:38:38 GMT

قیمت مسکن ملی افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۸۸۳۵

هزینه ساخت مسکن ملی افزایش 79 درصدی داشته و از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در هر متر مربع به چهار میلیون و ۹۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: هزینه ساخت مسکن ملی از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در هر متر مربع به چهار میلیون و ۹۲۲ هزار تومان افزایش یافته است. این نرخ تعدیل که از سوی سازمان برنامه و بودجه برای سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ اعلام شده بر اساس نرخ رشد قیمت مصالح و دستمزد اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان برنامه و بودجه هر سه ماه یک بار هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی را بر اساس نرخ روز اعلام می‌کند که در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ قیمت ساخت مسکن ملی را برای سازندگان و پیمانکاران ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفت و در سه ماهه چهارم با ۷۹ درصد رشد مواجه شده است.

این خبر را جواد حق شناس ـ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن ـ گفت: رشد ۷۹ درصدی هزینه ساخت هر متر مربع واحد‌های اقدام ملی مسکن البته شامل همه مراحل پروژه نمی‌شود. به طور مثال اگر ابنیه در مرحله اسکلت باشد، هزینه فوندانسیون، عایق رطوبتی و ... بر اساس نرخ قبلی اعمال خواهد شد.

حق شناس درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های اقدام ملی که توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود گفت: طرح اقدام ملی مسکن در ۶۱۷ شهر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود که تا امروز ۵۱ هزار و ۶۹۷ نفر افتتاح حساب کرده و ۴۶ هزار و ۳۹۱ نفر واریز وجه داشتند، یعنی ۴۰ میلیون تومان اولیه را کامل واریز کرده اند.

وی افزود: برای حدود ۹ هزار واحد نیز که متقاضیان وجه واریز کرده اند زمین تامین نشده است. دلایل مختلفی هم دارد؛ به طور مثال زمین مشخص شده، اما در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است. یا کاربری مسکونی دارد، اما از تاسیسات زیربنایی و روبنایی برخوردار نیست. در بعضی موارد هم زمین هنوز تامین نشده است. اگر این ۹ هزار واحد را لحاظ نکنیم در حال حاضر ۳۷ هزار و ۵۱ واحد در دستور کار است که هم زمین تامین شده و هم واریز وجه کامل شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه پروژه اقدام ملی با روش‌های مختلفی اجرا می‌شود گفت: ۲۲ هزار و ۴۱۴ واحد به شیوه پیمان جزء، خرید مصالح به صورت امانی انجام می‌شود. ۷۷۲۸ واحد نیز در گروه ساخت است که زمین تحویل متقاضیان شده است. ۵۹۲۹ نفر هم به صورت گروه‌های دو نفره و بیشتر زمین تحویلشان شده است. ۹۸۰ واحد نیز به صورت انبوه سازی خواهد بود که باید در سال جاری از انبوه سازان دعوت کنیم و پروژه را تحویلشان بدهیم.

به گفته حق شناس، تعداد واحد‌های اقدام ملی که توسط بنیاد مسکن شروع کرده هم اکنون ۶۷۰۰ واحد است که از پیشرفت فیزیکی حدود ۷ درصد برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه اجرای ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن، علت اختلاف تعداد واحد‌های در حال اجرا با برنامه مصوب چیست؟ اظهار کرد: به هر حال تا متقاضی نیاید نمی‌توانیم پروانه بگیریم و آماده سازی زمین کنیم. تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۴۶ هزار نفر وجوه اولیه را واریز کرده اند. از این تعداد برخی شرع شده و برخی در حال آماده سازی زمین است. ۲۲ هزار واحد در دست تسطیح است. به طور مثال پروژه دماوند نزدیک ۲ ماه درگیر آماده سازی زمین بودیم که بعد از تسطیح می‌توان تحویل پیمانکار داد. پروژه‌ها به تدریج جلو می‌رود و آمار‌ها دائما به روز می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تسهیلات ۳۰۰ میلیونی ساخت مسکن

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مسکن ملی اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن ملی هزار تومان بنیاد مسکن اقدام ملی ساخت مسکن هزار واحد مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟

رئیس بنیاد مسکن کاشان وضعیت ساخت و ساز طرح ملی مسکن را تشریح کرد. - اخبار استانها -

مصطفی رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته ویژه طرح‌های ملی مسکن، اظهار داشت: از یک هزار و 500 واحد در حال ساخت طرح‌های ملی مسکن یک هزار و 350 واحد اسکلت‌ریزی آن به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه مرحله‌ سفت‌کاری 800 واحد از طرح‌های ملی مسکن نیز به اتمام رسیده است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را در راستای ساخت این واحدها به کار گرفته است‌.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما عدم تطبیق آورده متقاضیان با پیشرفت پروژه است، ابراز داشت: اگر عدم تطبیق آورده متقاضیان با پیشرفت پروژه با یکدیگر تطابق نداشته باشد و روند آن به همین شکل ادامه داشته باشد در ادامه کار با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه قرارداد مرحله نازک‌کاری واحدهای در حال ساخت نیز منعقد شده است، گفت: مرحله نازک‌کاری نیز بر اساس شرایط یک تا یک و نیم سال به طول می‌انجامد و پیمانکار آن نیز با توجه به عقد قرارداد کار را به‌زودی آغاز می‌کند.

رضازاده ضمن اشاره به مصوبه شورای مسکن استان اصفهان ویژه متقاضیان با آورده کمتر از 120 میلیون تومان تصریح کرد: با توجه به این مصوبه افراد دارای این شرایط با واجدان شرایط جدید جایگزین می‌شوند که در کاشان 117 نفر آورده‌ای کمتر از 120 میلیون تومان دارند.

وی با بیان اینکه مرحله سفت‌کاری تمام یک هزار و 500 واحد در حال ساخت تا حدود سه ماه آینده به پایان می‌رسد، تاکید کرد: از متقاضیان درخواست داریم تا آورده خود را بر اساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته از طریق پیامک تکمیل کنند و پروژه با سرعت بیش از پیش به اتمام برسد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا