Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی که تحریم های مختلفی را که بر ضد جمهوری اسلامی اعمال کرده، برای ما خط و نشان می‌کشد که چگونه و چه کاری در قبال برجام انجام دهیم، بنابراین جمهوری اسلامی باید بر سر اهداف و آنچه به عنوان نقشه راه تعیین کرده بایستد و به هیچ وجه از حق ملت ایران کوتاهی نکند.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجی در گفت و گو با قدس آنلاین درباره مطالب منتشر شده در خصوص بازگشت آمریکا به برجام گفت : به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با زور و در قالب مغلطه و سفسطه در پی عنوان کردن مطالبی هستند تا به نوعی ایران را باعنوان بازگشت همزمان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به برجام، به توافق نامه‌ برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در این باره خاطر نشان کرد : به هر حال جامعه جهانی به چشم خود دیده است که اساساً آمریکا به صورت یک طرفه از برجام خارج شد، لذا بازگشت دو طرفه به برجام از نظر ما موضوعیت ندارد. 

وی در این باره تصریح کرد: به این دلیل که ایران به صورت یک طرفه و بدون دلیل از برجام خارج نشده است که این بار به خواست آمریکا به برجام برگردد، بلکه آمریکا  دو سال نیم پیش به صورت یک جانبه و غیرقانونی به برجام پشت پا زد و همچنین به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بنابراین اگر آمریکا تمایل دارد که این سند مورد اجرای کامل قرار بگیرد، حتماً کسی که از برجام خارج شده آن هم به صورت غیرقانونی باید یه این توافق نامه بین المللی برگردد بنابراین آمریکا باید به برجام برگردد چرا که ایران داخل برجام هست و تا کنون خلاف مقررات منعقد شده رفتار نکرده این همزمان با آمریکا بخواهد به برجام برگردد. 

حسن عابدینی در این باره توضیح داد: برگشتن به برجام متضمن بعضی از فعالیت‌هایی است که ایالات متحده امریکا در برابر توافق برجام باید انجام دهد. آمریکا طی دو سال نیم گذشته که از برجام خارج شده است به هیچ یک از تعهدات برجامی خود وفادار نمانده است،همچنین تحریم‌های تازه‌ای را بر ضد جمهوی اسلامی اعمال کرده است، بنابراین اگر آمریکا مایل به بازگشت به برجام است باید تحریم‌های تازه و قدیمی را یک باره و یکجا  لغو کند. 

کارشناس سیاست خارجی در این زمینه توضیح داد:  یعنی ما انتظار داریم که تمامی تحریم هایی را که در چارچوب برجام  باید برداشته می شد به سرعت لغو شود، در این شرایط آمریکا  به برجام برمی گردد چرا که در حال حاضر ۴ +١ در توافق برجام حضور دارند و بازگشت آمریکا به برجام می شود ۵+١، اصلا هنر امریکایی ها این است که با کمک امپراطوری رسانه ای خودشان تلاش می‌کنند واقعیت ها را وارونه جلوه دهند، جالب است امریکایی که  تحریم های مختلفی را که بر ضد جمهوری اسلامی اعمال کرده، برای ما خط و نشان می کشد که چگونه و چه کاری در قبال برجام انجام دهیم، بنابراین جمهوری اسلامی اصلاً باید بر سر اهداف و آنچه به عنوان نقشه راه تعیین کرده بایستد و به هیچ وجه از موارد مشخص شده و حق ملت ایران کوتاهی نکند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توافق برجام بازگشت آمریکا به برجام توافق گام به گام ایران و آمریکا لغو کلیه تحریم های ایران شروط ایران برای بازگشت به برجام آمریکا به برجام جمهوری اسلامی برجام خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود