Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:39:20 GMT

۸۰ درصد کارکنان ادارات تعطیل، در خانه نمانده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۶۵۶

۸۰ درصد کارکنان ادارات تعطیل، در خانه نمانده‌اند

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان گفت: ۸۰ درصد کارکنان اداراتی که تعطیل هستند در مراسم، مناطق گردشگری دزفول و جاهای دیگر هستند و در خانه نمانده‌اند و از طرفی نیز کار مردم با همان ۱۰ درصد نیرو باید انجام شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد،  اظهار کرد: در ایام اعمال محدودیت‌ها با توجه به اینکه بخش زیادی از کارکنان ادارات خوزستان و اهواز، غیربومی و از شهرهای دیگر استان هستند، ترددها انجام می‌شد و نسبت به سال گذشته، افزایش ۳۵ درصدی تردد را داشتیم اما نسبت به یک سال قبل از آن، کاهش ۵۰ درصدی تردد را داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته مقایسه تردد سال با سال گذشته صحیح نیست زیرا سال گذشته استان خوزستان کاملا قرنطینه بوده است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه وضعیت خوبی از نظر تردد داشتیم و محورها تقریبا خلوت بود اما در برخی جاها مثلا در جنگل‌ها رعایت نشد.

وی افزود: مشکل ما ادارات نیز هستند. این همه گفتیم تجمع نشود اما ۱۲ فروردین‌ماه یک همایش استانی در اهواز برگزار شد و همه با نامه هیات نظارت، تردد کردند.

دولتشاهی بیان کرد: اگر قرار است هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا بگوید ما اجرا کنیم، ستاد استانی محلی برای اعراب ندارد اما اگر قرار است بر اساس وضعیت استان خوزستان، مصوبات بومی‌سازی شوند باید برنامه‌ریزی شود. در حال حاضر همین که وضعیت قرمز اعلام می‌شود ترددها محدود، فعالیت ادارت با کارکنان کمتر و کسبه تعطیل می‌شوند.

وی افزود: با این کار، افرادی که قانونی در حال کار هستند باید کسب و کار خود را تعطیل و دستفروشی کنند و کار غیرقانونی و غیر مجاز را اشاعه داده‌ایم. اکنون دستفروشان حتی وارد جاده‌ها شده‌اند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود و هر ارگانی تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد.

 رئیس پلیس راه خوزستان گفت: ۸۰ درصد کارکنان اداراتی که تعطیل هستند در مراسم، مناطق گردشگری دزفول و جاهای دیگر هستند و در خانه نمانده‌اند و از طرفی نیز کار مردم با همان ۱۰ درصد نیرو باید انجام شود.

دولتشاهی بیان کرد: بنابراین به جای فعالیت ادارت با یک‌سوم ظرفیت، باید ساعت فعالیت ادارت با سه شیفت انجام دهیم نه اینکه نیروها را رها کنیم و دنبال تفریح بروند. به جای تعطیلی کسبه نیز پروتکل‌های بهداشتی باید سفت و سخت اجرا شوند.

وی ادامه داد: کل نیروهای پلیس را برای اعمال محدودیت تردد، بسیج می‌کنیم اما به ۹۹ درصد افراد باید مجوز تردد دهیم پس باید جلوی تردد چه کسی را بگیریم؟ با این کارها تنها نیرو، مستهلک می‌شود. برای اینکه مشکلات موجود را گردن حوزه‌های دیگر بیندازیم، این محدودیت‌ها تعریف شده‌اند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: اکنون در رهگشا ۳ تا ۴ کیلومتر صف خودرو داریم و باید کار این افراد انجام شود.

دولتشاهی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌داند دارد چه کار می‌کند و در کشور چندگانه‌گی وجود دارد، افزود: باید افراد دارای تخصص، بررسی جامعی انجام دهند و تصمیمات درستی اتخاذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا رئیس پلیس راه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی سرقت در نیمه اول نوروز در ایلام

جانشین فرمانده انتظامی استان پیشگیری از سرقت را از اولویت برنامه های پلیس در طرح نوروزی دانست و گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروز شاهد کاهش ۳۰ درصدی وقوع سرقت ها بودیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سرهنگ حسین نجفی در نهمین جلسه قرارگاه نوروزی و در جمع مسئولان انتظامی استان اظهار داشت: با تدوین برنامه های مدون و هدفمند و همچنین تلاش کارکنان انتظامی در نیمه اول تعطیلات نوروزی شاهد کاهش چشمگیر سرقت ها بودیم.

وی اضافه کرد: مصمم هستیم تا این روند کاهش سرقت ها در شیفت دوم تعطیلات نوروزی نیز ادامه دهیم که این امر مستلزم تلاش مضاعف کارکنان و همراهی و مشارکت خوب مردم است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس استان در اکثر مولفه ها موفق ظاهر شده است، تصریح کرد: آنچه که مهم و اولویت دارد، روند کشف به وقوع است، به این معنا که اگر هم سرقتی به وقوع پیوست بلافاصله پلیس با اشراف و تسلط کامل بتواند سارق یا سارقان را در کمترین زمان دستگیر کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در ادامه کاهش تصادفات جاده ای و برخورد با روزه خواری در ملأ عام را از دیگر برنامه های پلیس در طرح نوروزی خواند و گفت:کارکنان انتظامی در یگان‌های اجرایی بایستی با آمادگی و توان رزم عملیاتی ضمن انجام مأموریت‌ها، در هر ساعت از شبانه‌روز کار خدمات‌رسانی به مراجعان را انجام و از موکول کردن کارها به روز بعد یا پایان تعطیلات خودداری کنند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در ایلام
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در نیمه اول نوروز در ایلام
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت در نیمه اول نوروز در ایلام
  • مشکلی در تردد خودروها در استان خوزستان وجود ندارد