Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان آمریکایی نظریه‌ای را که بین گروه خونی افراد و احتمال ابتلای آنها به کرونا را تأیید می‌کرد رد کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محققان آمریکایی 100 هزار بیمار مبتلا به کووید 19 را در ایالت‌های یوتا، آیداهو و نوادا را بررسی کردند. بازه زمانی بررسی این بیماران ماه مارس تا نوامبر 2020 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیق در رسانه‌های آمریکایی از جمله رسانه‌های جمعی مانند دیلی میل منتشر شد که نشان می‌داد هیچ ارتباطی بین گروه خونی افراد و احتمال ابتلای شدید آنها به کرونا وجود ندارد.

ارتباط گروه خونی افراد و درگیری به کرونا رد شد اما همچنان ارتباطی نزدیک بین جنسیت و سن افراد با ابتلا به کرونا وجود دارد. پیش از این مطرح شده بود که افرادی که دارای گروه خونی A هستند بیشتر احتمال درگیری شدید به کرونا در  آنها وجود دارد.

تحقیقاتی در مراکز پژوهشی چین، اروپا و برخی شهرهای آمریکا انجام شده بود که بین گروه خونی افراد و ابتلای آنها به کرونا ارتباط برقرار کرده بود. اما تحقیقات جدید در ایالت‌های یوتا، آیداهو و نوادا با بیشترین دامنه و گروه هدف این ادعاها را رد می‌کند.

نیاز گلستان به گروه خونی O منفی / ذخیره خون به 5.8 روز رسید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اهدای خون ویروس کرونا اهدای خون گروه خونی افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، سال گذشته در استان را ۱۹ هزار ۲۵۷ نفر (۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد ۳ هزار ۱۳۱، بابل با عدد ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۹۵۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان سوادکوه با عدد ۳۷۱ نفر ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار ۴، مرداد با هزار ۱۸۳۴ و تیر با هزار ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و بهمن ماه با هزارو ۳۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 6085034

دیگر خبرها

  • فیزیکدانان، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند!
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران