Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون کل وزارت بهداشت گفت: در ساخت 9 واکسن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم که 4 واکسن در چند ماه آینده به بهره برداری و استفاده وسیع در کشور خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی امروز در دیدار آقای داتو قمرالدین جعفر، معاون وزیر امور خارجه مالزی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در ساخت 9 واکسن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم که 4 واکسن در چند ماه آینده به بهره برداری و استفاده وسیع در کشور خواهد رسید، افزود: واکسن اول ما، انشاالله از 40 روز دیگر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ واکسن دوم که برمبنای ویروس ضعیف و کشته شده است با تیراژ ماهانه 8 تا 10 میلیون از حدود 70 روز دیگر در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ضرورت توسعه روابط ایران و مالزی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی
در ادامه این دیدار دکتر حریرچی همچنین با اشاره به اهمیت مالزی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به لزوم ادامه ارتباط و رایزنی میان مقامات دو کشور و نیز توسعه روابط فی مابین در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی اقتصادی، تجاری و بهداشتی و درمانی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در اردیبهشت 99 مذاکرات تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و تبادل تجربه برای مبارزه با کرونا میان سران دو کشور انجام شد، گفت: حدود 9 ماه پیش هم وزاری خارجه دو کشور درمورد موضوعات دوجانبه و جهان اسلام گفتگو و همچنین روسای مجالس نوامبر گذشته مذاکرات تلفنی مفصلی داشتند.
 
آمادگی ایران برای تولید واکسن با همکاری مالزی
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در آذر 98 هم به دعوت نخست وزیر وقت، رییس جمهور به کوالالامپور سفر کردند. در گفتگوی مجازی که سپتامبر گذشته انجام شده است بر آمادگی برای گسترش همکاری میان دو کشور در زمینه بهداشت و سلامت به خصوص تاکید بر اجرایی شدن توافقات انجام شده در گفتگوی مجازی مدیران ارشد بهداشتی دوطرف، آمادگی برای همکاری بین دو کشور در زمینه تولید واکسن و صادرات دارو و همچنین کمک به کسب و کار‌های نوپای دو کشور در زمینه پزشکی تاکید شد.
 
تولید 98.3 درصد داروی مصرفی کشور در داخل
وی تصریح کرد: همچنین دو واکسن دیگر که با فناوری متفاوتی ارائه خواهد شد 120 روز دیگر در دسترس خواهد بود. در همه این واکسن‌ها و انواع دیگری که تولید می‌کنیم می‌توانیم با کشور دوست همکاری داشته باشیم.
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در ایران بعد از انقلاب به تولید داخلی روی آورده ایم، اضافه کرد: اکنون با توجه به تحریم‌های موجود 98.3 درصد از داروی مصرفی کشور را از لحاظ عددی خودمان تولید می‌کنیم. تقریبا هیچ کشوری حتی کشور‌های صادرکننده دارو هم این میزان تولید را نداشته اند و با کشور‌های دیگر تبادل دارند. ما همچنین می‌توانیم به استارت آپ‌های دو کشور کمک کنیم و در این زمینه همکاری داشته باشیم.
دکتر حریرچی اظهار داشت: ما دو کشور بزرگ مسلمان هستیم که به استقلال کشورمان تاکید بسیاری داریم و امیدوارم همکاری هایمان پیش از پیش توسعه یابد.
 
آمادگی مالزی برای توسعه همکاری در حوزه سلامت با ایران
دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران نیز در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه در نشست امروز درباره فعالیت‌های نظام پزشکی و تولید واکسن در کشور صحبت شد، گفت: انستیتو پاستور ایران با توجه به سابقه صد ساله‌ای که در زمینه تشخیص و پیشگیری از بیماری ها، تولید واکسن و تحقیق و آموزشی که برای کشور عرضه کرده است، گزارشی را به هیات مالزیایی ارائه کرد.
وی ادامه داد: طرف مالزیایی با توجه به سابقه انستیتو پاستور اشتیاق خود را برای توسعه همکاری‌های انستیتو‌های تحقیقاتی و نظام سلامت کشورش با ایران را اعلام کرد.
 رییس انستیتو پاستور ایران گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد تبادل استادان، دانشجو و همچنین طرح‌های مشترک با مالزی باشیم.
سند پیشنهادی یادداشت تفاهم همکاری پس از چندین مرحله تبادل نظر میان طرفین نهایی شد که به پیشنهاد طرف مالزیایی قرار شد سند یادشده در جریان نشست مجازی وزاری بهداشت دو کشور امضا و از طریق مجاری دیپلماتیک تبادل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن ایرانی دارو انستیتو پاستور وزارت بهداشت تولید واکسن روز دیگر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی قائل است و اماده همکاری با کشورهاست.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما درخت افکن نه‌ایم آن‌ها گروهی دیگرند با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!» روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.

وی ادامه داد: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامد‌های مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کنعانی گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشک سالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

وی افزود: در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

دیگر خبرها

  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است