Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@04:17:02 GMT

هاشمی: قرنطینه تهران از وظایف مدیریت شهری نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۹۶۵

هاشمی: قرنطینه تهران از وظایف مدیریت شهری نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دستور اجرای قرنطینه و تعطیلی شهر تهران از وظایف مدیریت شهری پایتخت نیست.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه پس از دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاران در خصوص شرایط بحرانی کرونا در تهران و اقدامات مدیریت شهری این مطلب را بیان داشت و افزود: ستاد ملی کرونا در این باره جلساتی برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار بهشت زهرا به کمتر از ۲۰ فوتی کرونا رسیده بود و در شرایط تثبیت قرار داشتیم، اظهار داشت: اکنون این آمار به بالای ۵۰ نفر رسیده است.

هاشمی با بیان این که در گزارشی از اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی گفته بودند که مسافران اگر در مدتی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در واگن باشند، خطر کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند گفت: بر این اساس اگر حضور مسافران طولانی باشد ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

وی درباره وضعیت تهویه واگن‌های مترو هم گفت: درباره تهویه هم عملیاتی انجام شد که هوا را از بیرون بگیرند و هوای داخل واگن‌ها را گردش ندهند تا مشکلات کمتر شود.

هاشمی تاکید کرد: تعداد مسافران مترو در ایام نوروز حدود ۳۰۰ هزار نفر است و هنوز تعداد مسافران افزایش نیافته است اگر در هفته آینده تعداد مسافران به روز‌های عادی نزدیک شود و افزایش یابد، تصمیم گیری‌های خواهیم کرد.

نامه اشتباه یا جعلی درباره مصوبات شورا درباره باغ‌ها

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود نامه جعلی از سوی شورای عالی استان‌ها به شورا زده شد تا در مورد ۶۱ باغی که مورد مناقشه شورای تهران و شورای عالی استان‌ها بود، تصمیم گیری شود، گفت: نامه‌ای بدون شماره و امضا از طریق سامانه دولت به دست ما رسید با این عنوان که در مورد باغات مصوبه در شورای عالی استان‌ها مصوبه‌ای گذرانده شده است.

وی افزود: وقتی دیدم نامه، شماره و امضا ندارد از مدیریت مصوبات خواستم که نامه‌نگاری کند و ببیند چرا نامه شماره و امضا ندارد.

هاشمی افزود: بعد از مدتی در اواخر اسفندماه نامه‌ای به دست من رسید با امضای رییس شورای عالی استان‌ها که نامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است و رونوشت آن به شورای عالی استان‌ها و شورای شهر تهران ارسال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چون تناقضاتی در این دوران وجود داشت جلسه اضطراری تشکیل دادیم، اما مصاحبه‌ای از رییش شورای عالی استان‌ها در صدا و سیما پخش شد که در خصوص باغات بخشنامه صادر شده و اگر اجرا نشود برخورد قضایی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در ادامه خبر‌هایی از سوی دفتر رییس شورای عالی استان‌ها به ما رسید مبنی بر اینکه نسبت به چندین نامه جعلیاتی اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این خصوص با مجلس و شورای عالی استان‌ها صحبت کردم، تاکید کرد: در هر صورت چیزی که آمده قابل اجرا نیست و مسیر قانونی را طی نکرده و موقعی قابل اجراست که مسیر قانونی آن طی شود.

هاشمی تاکید کرد: بیشتر فکر می‌کنم که در این نامه‌ها اشتباهی رخ داده است تا اینکه جعلی باشد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد در مورد باغات همان آیین نامه قبلی را اجرا می‌کنیم تا به ما خبر بدهند.

وی در ادامه با تشریح جلسه امروز شورای شهر گفت: یک فوریت لایحه توانمندسازی زنان بی سرپرست تصویب و گزارش حسابرسی سازمان‌های زیباسازی، پسماند و فناوری اطلاعات در شورای شهر به بحث گذاشته شد.

وی یادآور شد: در این دوره از شورا ۶۰ گزارش حسابرسی را آماده کرده ایم که از سال ۹۳ مانده بود و اکنون به سال ۹۴ رسیده ایم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری توافق ایران و چین محسن هاشمی شورای شهر قرنطینه تهران شورای اسلامی شهر تهران شورای عالی استان ها رئیس شورای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نادعلی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوم اردیبهشت ماه به مناسبت زاد روز مرحوم شیخ بهایی بزرگ (ره)، فقیه، اندیشمند، حکیم، شاعر و معمار فرزانه ایرانی، روز معمار نام گرفته است، گفت: ایران عزیز ما، زادگاه معمارانی بزرگ بوده است که شاهکارهای کم و گاه بی نظیری را هم در دوره پیش از اسلام و به ویژه در دوره پس از اسلام از خود به ارمغان گذاشته‌ و به واسطه آن در تاریخ ماندگار گشته و شهرتی جهانی یافته‌اند. حقیقتا به ندرت می‌توان هنر فنی یافت که به اندازه معماری با زندگی مردم پیوند داشته باشد. معماری و فرهنگ، دو واژه آشنا با ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند. معماری از مهمترین مقولات فرهنگ است و بر آن تاثیر می‌گذارد و آینه ایست روشن از شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه در ادوار مختلف و نحوه زیست وسبک زنگی مردم در آن.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه نبود الگوهای متناسب با میراث و سنت فرهنگی اجتماعی پیشین ما و تکیه بر الگوهای وارداتی، غرب‌گرا، گاه مغشوش و به دور از انگاره های اسلامی، ایرانی و حتی شرقی، معماری و شهرسازی، امروز شهرهای ما به ویژه تهران را از مسیر صحیح خود دور کرده است، گفت: این خود جای خالی الگوهایی کارآمد و الهام بخش با طعم فرهنگ ایرانی – اسلامی را در معماری امروز ما نشان می‌دهد؛ الگوهایی که تنها در کتابها و کلاس‌های دانشگاه‌های ما آموزش داده نشود؛ بلکه در عمل، ظاهر و باطن خانه‌ها و ابنیه ما را شکل دهد.

نادعلی ادامه داد: الگوی طرح‌های جامع موجود که هنوز توسعه شهری ما پیرو آن است، گرچه به جهت معماری داخلی هم از موازین و آموزه های فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دور است، در عین حال به شکل ویژه تر مفهوم منظرین و فرهنگی محیط شهری را نادیده میگیرد. این امر منجر به پیشامد تناقضی شده است که چرا کلانشهر تهران به عنوان مرکز سیاسی و اداری و پایتخت جمهوری اسلامی ایران شاهد چنین نابهنجاری و اغتشاشی در سیما و منظر خود شده است!؟ بسیاری از نماهای شهری، چه در حوزه ساختمان های مسکونی شخصی و چه در ساختمان هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی همچون وزارتخانه ها و ادارات و بانک ها و غیره در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نباید فراموش کرد که سیما و منظر شهری بخشی از مشاعات شهر است و جزء املاک شخصی مردم به شمار نمی‌آید، با توجه به اینکه شکل و قالب نماهای شهری بر روی افکار، روح و روان، سبک زندگی و در یک کلام فرهنگ مردم اثرگذار است، باید نسبت به آن دقت حداکثری شود. تدوین سیاست‌های ارتقاء کیفیت معماری ساختمان‌های شهر تهران و بهبود سیما و منظر شهری یکی از اصلی‌ترین اهداف و مأموریت‌هایی است که مجموع مدیریت شهری باید در برنامه های خود قرار دهد؛ امر مهمی که البته در سال‌های گذشته چندان در برنامه‌ریزی‌های شهری دیده نشده است.

او در ادامه نطق پیش از دستور خود که متن آن را در اختیار رسانه ها قرار داد با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از بناهایی که شهرداری تهران در ادوار پیشین، خود متولی ساخت آنها بوده است نیز سنخیت چندانی با معماری ایرانی اسلامی ندارد، گفت: این در حالی است که مصوبه «ساماندهی وضعیت سیما و منظر شهری و کیفیت محیطی شهر تهران» بر تدوین سندی جامع به‌منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران تأکید دارد و شهرداری تهران می‌بایست ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ تصویب این مصوبه، این سند را ارائه می‌کرد که متأسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و کماکان جای آن خالی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با نظر به لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و جایگاه ویژه امر مهمی چون معماری در فرهنگ زیست و سبک زندگی مردم در شهر، باید موضوع سیما و منظر شهری را جدی بگیریم و از هویت بر جای مانده از گذشته و میراث فرهنگیمان در معماری شهری حفاظت کنیم و بدین منظور اگر به دنبال توفیقاتی در اجرا و عمل هستیم، نیازمند مشارکت جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران باشیم و مجموعه مدیریت شهری نسبت به اجرایی شدن این مصوبه و مصوباتی از این دست و موضوع پاسداشت سیما و منظر شهر خود باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.

کد خبر 846606 برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران تهران معماری

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • اژه‌ای: به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد