Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:13:06 GMT

اطلاعات جدید از سهم مقصران حادثه کلینیک سینا اطهر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۱۲۰

اطلاعات جدید از سهم مقصران حادثه کلینیک سینا اطهر

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده کلینیک سینا همچنان مفتوح و در حال طی شدن مراحل قانونی است، سهم هر یک از مقصران در بروز این حادثه را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده کلینیک سینا اطهر، اظهار کرد: تیر ماه سال گذشته یکی از کیلینک‌های واقع در منطقه یک تهران به نام سینا اطهر، دچار آتش سوزی شد و متأسفانه 19 نفر از پرسنل و بیماران آن جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این حادثه ناگوار واکنش مقام معظم رهبری را در پی داشت و ریاست مجلس نیز دستور بازدید از محل حادثه را صادر کرد؛ ضمن بررسی حادثه، با خانواده افرادی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده بودند، گفت وگو کردیم و جلسه‌ای با حضور آنها در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه پیگیری‌هایی انجام داد و با دست‌اندرکاران مختلف جلساتی برگزار کرد. بنده نیز رأسا مأمور به پیگیری این پرونده به ویژه از حیث ایمنی و کوتاهی‌هایی که در بروز حادثه موثر بود، بودم.

وی خاطرنشان کرد: پرونده کلینیک سینا همچنان مفتوح و در حال طی شدن مراحل قانونی است، بازپرس و شعبه دادگاه مربوطه نیز مشغول رسیدگی به این پرونده است تا مقصران را مشخص و اعمال قانون کند. اصل این موضوع به دستگاه‌های نظارتی مربوط می‌شود که موظف بودند بر کارکرد این نوع درمانگاه‌ها نظارت کنند اما در این امر کوتاهی داشتند.

شاکری گفت: آخرین اطلاعات بنده طبق جمع‌بندی صورت گرفته این است که مشخص است مقصر اصلی این حادثه مالکین این کلینیک بودند که به تذکرات و هشدارهای صادر شده از سوی شهرداری و آتش نشانی وقعی نگذاشتند و باعث این حادثه شدند. بنابراین هیئت موسس، هیئت مدیره و دست‌اندرکاران فنی و اجرای کلینیک حدود 65 درصد مقصر شناخته شدند.

وی افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مسئولیت مستقیم نظارت بر درمانگاه را داشتند، دومین مقصر هستند، بر این اساس وزارت بهداشت حدود 15 درصد و 10 درصد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقصر شناخته شدند. شهرداری منطقه یک نیز جزو دستگاه‌هایی بوده که در این زمینه کوتاهی داشته و حدود 4 درصد مقصر شناخته شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانی نیز علیرغم تلاش‌های ارزنده ای که انجام داد در این حادثه حدود 4 درصد مقصر شناخته شده است. وزارت کار نیز که نظارت بر این نوع کارگاه ها را برعهده دارد و به عنوان عامل قضایی میتوانست امال قانون کند اما این کار را انجام نداده، یک درصد مقصر شناخته شده است.

وی ادامه داد: در گزارشات قبلی اعلام شد وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز در امر نظارت کوتاهی داشته اند، همچنین بیمه، سازمان استاندارد، شورای شهر تهران و اورژانس در گزارشات کارشناسان مورد تذکر قرار گرفتند زیرا ایمنی مسئله مهمی است و در گزاراشات تهیه شده به دلیل عدم رعایت قوانین موجود، انتقاد جدی وجود دارد.

اختصاصی|اعلام نظر هیئت کارشناسی درباره مقصران آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر/ تعیین درصد قصور برای 17 شخصیت حقیقی و حقوقیبازپرس پرونده 5هزارصفحه‌ای انفجار کلینیک سینا اطهر: کسانی درباره حادثه نظر می‌دهند که خودشان متهم هستندجزئیات جدید از علت وقوع "حادثه کلینیک سینا"/ تماس مکرر رسانه‌های بیگانه با خانواده جانباختگان11 متهم آتش‌سوزی کلینیک سینا با قید وثیقه آزاد شدند/حادثه امنیتی نبود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون عمران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران کمیسیون عمران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران مجلس شورای اسلامی درصد مقصر شناخته کلینیک سینا اطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند

بانک سینا در سال ۱۴۰۲ با پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به بیش از پنج هزار جوان ایرانی، در راستای تسهیل ازدواج جوانان و شروع زندگی مشترک آنان، گام‌های بزرگی برداشته است. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، این بانک با پرداخت مستمر وام ازدواج به جوانان ایرانی و متقاضیان واجد شرایط، نقش قابل توجهی در شکل‌گیری و تحکیم بنیان خانواده ایفا کرده است.

براین اساس، بانک سینا در سال 1402 مبلغی به ارزش 11 هزار و 82 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به بیش از پنج هزار و 400 متقاضی پرداخت کرده است.

این بانک با توجه به تأکیدات بانک مرکزی جمهوری اسلامی و اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر تسهیل پرداخت وام ازدواج، همواره بر اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و همچنین لزوم تسریع دسترسی به آن، اهتمام ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • اردوغان: نتانیاهو و سران اسرائیل تنها مقصران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستند
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین