Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:56:00 GMT

سهم شبکه بانکی از تسهیلات مسکن باید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۲۹۵

سهم شبکه بانکی از تسهیلات مسکن باید افزایش یابد

خبرگزاری آریا - رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ادامه پیگیری طرح جهش تولید مسکن در سال جاری، گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای به تنهایی نمی تواند بار تامین مالی بخش را به دوش بکشد.
به گزارش شمانیوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اظهار داشت: شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، در ادامه نامگذاری سال‌های قبل از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و این شعار باید سرلوحه تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی مسوولان کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی کوچی همچنین درباره نقش شبکه بانکی در تامین مالی بخش گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای به تنهایی نمی تواند بار تامین مالی بخش را به دوش بکشد بلکه باید سایر بانک‌ها نیز بخشی از منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. در حال حاضر سهم شبکه بانکی برای تسهیلات بخش مسکن نسبت به تعهدات کمتر است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با طرح جهش تولید مسکن تسهیلات بانک ها برای حمایت از بخش مسکن هدفمند می شود، گفت: در حال حاضر سهم شبکه بانکی از پرداخت تسهیلات بخش مسکن کمتر از 10 درصد و این سهم تک رقمی است در حالی که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار باید سالانه 20 درصد از تسهیلات بانک ها به این بخش اختصاص یابد.
وی با اشاره به فعالیت کمیسیون عمران از سال گذشته در بخش جهش رونق مسکن گفت: ادامه بررسی این طرح امسال در دستور کار صحن قرار می گیرد و در صورت تصویب دولت مکلف است در طی چهار سال، سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تولید کند.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: رونق بخش مسکن به عنوان موتور پیشران بیش از 100 صنعت دیگر از بخش‌هایی است که با مانع زدایی از این مسیر می‌تواند نقش مهمی در حمایت تولید و حفظ اشتغال داشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهش تولید مسکن بر خلاف برخی تصورات بار مالی ندارد چرا که هیچ تسهیلات و بار مالی جدیدی به بانک ها تحمیل نمی شود و قرار است صرفا تسهیلاتی که مازاد از بخش های ضروری داده می شود، در جهت حمایت از بخش تولید مسکن هدایت شود به همین جهت قرار نیست بار مالی جدیدی به شبکه بانکی تحمیل شود.
وی تزریق 120 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی در قالب قانون بودجه ١٤٠٠را یکی دیگر از برنامه‌های امسال برشمرد و افزود: با فعال شدن پروژه‌های عمرانی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی فعال می‌شود.
رضایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز گفت: هم اکنون بیش از 800 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام داریم که با اعتبارات محدود در قانون بودجه تمام نمی‌شود و بنابراین با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب لایحه مشارکت بخش خصوصی که از کمیسیون به صحن مجلس ارایه خواهد شد، می‌توانیم هرچه سریعتر این طرح‌های عمرانی را به اتمام برسانیم.
رییس کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‌های مردمی را با هدایت و نظارت دقیق به سمت پروژه‌های عمرانی ببریم و شاهد راه‌اندازی طرح‌های عمرانی زیادی باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شبکه بانکی تولید مسکن بخش مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، زارع با بیان این که بانک ملی ایران رکوردهای مهمی را در خروج از بنگاه‌داری در مقایسه با سایر بانک‌های کشور به ثبت رسانده است، تأکید کرد: وظیفه ذاتی بانک‌ها، ایجاد فرصت‌های مناسب برای خلق بنگاه است و بانک‌ها باید با توجه به این وظیفه خود شرایطی را فراهم کنند تا با خلق و گسترش شرکت‌های تولیدی، فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز در اقتصاد کشور تولید شود.

وی افزود: ماندگاری بانک‌ها در بنگاه‌ها موجب می‌شود تا چرخه ایجاد بنگاه‌های جدید متوقف شود، ازاین‌رو مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری با هدف خلق بنگاه‌های جدید تأکید دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی ایران گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات پول و اعتبار، بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند و باید در راستای واگذاری دارایی‌های خود قدم بردارند.

رحیم زارع بیان کرد: واحدهای تولیدی احیاء شده توسط بانک‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند و از همان نقطه آغاز که وارد قراردادی برای خلق بنگاه می‌شوند، باید به نقطه خروج نیز فکر کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رویکرد مدیریت بانک ملی ایران در این زمینه گفت: بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک پیش‌رو در نظام بانکی کشور بزرگ‌ترین عرضه شبکه بانکی را با واگذاری پتروشیمی شازند به مبلغ ۳۶ همت رقم زده است.

وی تصریح کرد: واگذاری پتروشیمی شازند به شرکت پالایشگاه تهران که ۷۰ درصد سهام آن در قالب سهام عدالت در اختیار عموم مردم است، یک تجربه موفق در شبکه بانکی کشور بوده است و بدون شک عواید این واگذاری به‌صورت مستقیم به سهامداران این شرکت که عموم مردم هستند، می‌رسد.

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود