Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@18:13:28 GMT

پیام شاه عربستان به همتای اردنی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۴۴۹

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد که ارسال این پیام از جانب سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای عبدالله دوم، پادشاه اردن در پی بحران اخیر در اردن و مطرح شدن اتهاماتی علیه شخصیت‌های برجسته این کشور از جمله حمزه بن حسین، برادر ناتنی عبدالله دوم مبنی بر "برهم زدن ثبات کشور" انجام شد.

أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان که روز دوشنبه واردن اردن شد، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن فرحان در این سفر حامل پیامی از سلمان بن عبدالعزیز برای پادشاه اردن بود.

در این پیام بر "ایستادگی عربستان در کنار اردن در رویارویی با تمامی چالش‌ها بعد از رخدادهای اخیر که اردن شاهد آن بود و هدف از آن اقدامات برهم زدن ثبات کشور بود"، تاکید شد.

از سوی دیگر، الصفدی به پادشاه عربستان سلام و درود عبدالله دوم و قدردانی وی از مواضع حمایتی همیشگی ریاض از اردن انتقال داد و بر عمیق بودن روابط برادرانه تاریخی میان دو کشور تاکید کرد.

در همین حال، عربستان حقیقت این امر که آیا خواهان آزادی باسم عوض الله، رئیس اسبق دیوان پادشاهی اردن شده است یا خیر، تشریح کرد.

شبکه سی ان ان گزارش داد که وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که فیصل بن فرحان در امان حضور داشت تا بر همبستگی و حمایت عربستان از اردن تاکید کند.

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد که این وزیر درخصوص هیچ مساله دیگری گفت‌وگو نکرده و هیچ درخواستی را مطرح نکرده است.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که یک هیئت عربستانی به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه به اردن رفت تا خواهان آزادی باسم عوض الله، یکی از اردنی‌های بازداشت شده در روز شنبه به اتهام تلاش برای برهم زدن ثبات کشور شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خارجه عربستان بن فرحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

صفری در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکار‌های عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم‌ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهاد‌های مختلف ذیربط در جهت دستیابی به این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهاد‌های متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • بندبازی اردن بین اسراییل و ایران
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه