Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:44:57 GMT

آمار روزانه مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۷۸۷

آمار روزانه مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز سه‌شنبه اعلام کرد: ۳۲۴ آزمایش جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد که جواب ۱۳۲ آزمایش مثبت قطعی است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: از موارد مثبت جدید شناسایی شده در استان خراسان جنوبی ۳۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۰۱ بیمار نیز با نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیماران جدید شناسایی شده از طریق آزمایش (PCR) در شهرستان بیرجند ۵۰ نفر، شهرستان قاینات ۲۲ نفر، شهرستان فردوس ۱۵ نفر، شهرستان درمیان ۱۱ نفر، شهرستان طبس ۹ نفر، شهرستان زیرکوه ۹ نفر، شهرستان سربیشه هفت نفر، شهرستان سرایان ۶ نفر، شهرستان نهبندان ۲ نفر و شهرستان خوسف یک نفر بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی از شناسایی ۹۵ مورد مثبت کرونا از طریق آزمایش تشخیص سریع (RT) نیز خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۶ آزمایش سریع تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که ۹۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا هم از این طریق شناسایی شدند.

وی افزود: مبتلایان شناسایی شده از طریق آزمـایش سـریع ۴۲ مورد شهرستان بیرجند، ۱۱ مورد شهرستان زیرکوه، ۱۱ مورد شهرستان فردوس، هشت مورد شهرستان طبس، هشت مورد شهرستان قائنات، هفت مورد شهرستان بشرویه، ۶ مورد شهرستان سرایان، یک مورد شهرستان نهبندان و یک مورد شهرستان درمیان بوده است.

مهدی‌زاده گفت: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند.

وی بیان کرد: ۱۲ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی نداشتیم و مجموع موارد فوت در اثر این بیماری ۷۷۱ نفر است.

وی با اشاره به روند صعودی موارد مثبت و بستری کرونا در خراسان جنوبی گفت: با این روند افزایشی مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر ۹۹، روند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این استان پیک سوم کرونا را در آذر ۹۹ پشت سر گذاشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است. این استان در حال حاضر هیچ شهرستان آبی (کم خطر) ندارد.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شده است و احتمال تغییر رنگ شهرستان‌های استان تا پایان هفته جاری وجود دارد.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا تست کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا تست کرونا بیرجند ویروس کرونا تست کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور خراسان جنوبی شهرستان بیرجند بیمارستان ها مورد شهرستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این اقدام ۵ هکتار از ورودی شهر بیرجند به همت ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بیرجند و کارکنان محیط زیست از زباله پاکسازی شد.


شعار امسال هفته‌ی زمین پاک، مشارکت مردم و زمین پاک در مقابل مدیریت پلاستیک نامگذاری شده است.


شهردار بیرجند در این مراسم گفت: تفکیک زباله در مبدأ با قرار دادن محفظه‌های مخصوص زباله‌های مختلف در نقاط مختلف شهر به ویژه مجتمع‌های مسکونی با همت شهرداری از سال گذشته در حال اجراست.


بهترین با بیان اینکه پس از این در سایر نقاط شهر هم این طرح اجرا می‌شود افزود: سایت تفکیک زباله شهر بیرجند با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله در روز، یکی از سایت‌های مجهز در کشور است.


وی گفت: هم اکنون از ۱۵۰ تن زباله روزانه در بیرجند، تنها ۳۰ درصد آن بازیافت می‌شود و ۷۰ درصد دفن می‌شود که در تلاشیم درصد بازیافت را با فرهنگ سازی به ۷۰ درصد برسانیم.


در این برنامه، همچنین از پاکبانان برتر تجلیل شد.


روزانه ۴۷ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که تنها ۸ درصد آن بازیافت می‌شود، ضروریست با تولید زباله کمتر و تفکیک زباله‌ها از مبدا، به فکر حفظ محیط زیست و آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • آمار عجیب ترنت الکساندر آرنولد؛ مشارکت سه رقمی در گل‌های لیورپول به عنوان مدافع
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی