Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومان گفت: هنوز برای قرارداد‌های اجاره امسال تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز در سخنرانی خود در مراسم بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومان ساخته شده با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، گفت: از این جهت نام طرح ساخت مسکن در کشور طرح "اقدام ملی مسکن " نام گذاری شده است که نیازمند فراهم شدن یک عزم ملی در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همانطور که دوستان اشاره کردند، رونق حوزه مسکن که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم هست یک نیروی پیشران است که می‌تواند یک راهگشا در همه حوزه‌ها از جمله تولید، اشتغال و رفاه، منزلت اجتماعی و هم رشد خانواده باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر حدود ۵۳۰ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن شامل ۱۰ هزار پروژه در دست ساخت داریم. بخشی از واحد‌های مسکونی مربوط به طرحی است که خود مردم زمین تحویل گرفته‌اند و در حال ساخت آن به صورت فردی یا گروهی هستند. بخش دیگری از این پروژه‌ها مربوط به واحد‌هایی هستند که قرار است، به‌صورت مجتمع سازی به بهره برداری برسند و قالب سوم در این زمینه نیز پروژه‌های مشارکتی هستند که مربوط به دهک‌های بالاتر است.

اسلامی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت ۴۰۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن با عهده دار شدن ساخت ۱۰۰ هزار واحد نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

اسلامی ادامه داد:‌ای طرح‌های مسکن ملی مردمی هستند و خود مردم هزینه‌های آن را تأمین می‌کنند، به همین خاطر لازم است که این پروژه‌های به خاطر عدم پرداخت به موقع هزینه آن‌ها از سوی مردم با تأخیر مواجه نشوند؛ چرا که در صورت تأخیر در پرداخت‌ها از سوی مردم، قیمت تمام شده ساخت این واحد‌های مسکونی به خاطر بالارفتن قیمت مصالح افزایش خواهد یافت و این مسئله خیلی نگران کننده است. ما باید خیلی سریع منابع را فراهم کنیم تا بتوانیم از این موضوع عبور کنیم.

اسلامی از مردم خواست تا آورده خود را به حساب بریزند تا پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی انجام شده پیش بروند.

وزیر راه و شهرسازی گفت که اردیبهشت‌ماه یک افتتاح بزرگ در سراسر کشور برای طرح ملی مسکن خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افتتاح مسکن ملی قراردادهای اجاره ستاد اجرایی فرمان امام وزیر راه و شهرسازی هزار واحد پروژه ها ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان گفت: با ورود ساخت و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان از ملی بودن به استانی بودن تغییر یافته است.

نادر بلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان درباره آخرین وضعیت پیگیری ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان اظهار کرد: ۸۵ درصد امورات مربوط به کار ورزشگاه انجام شده است و خوشبختانه در چند ماه گذشته اتفاقات مثبتی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه پس از سفر ریاست جمهوری اتفاقات مثبتی در اختصاص اعتبار به این پروژه رخ داده است؛ افزود: از طرفی این پروژه از ملی به استانی تغییر یافته است.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با اشاره به اینکه استانی بودن پروژه این مزیت را دارد که استان به صورت مستقل قادر خواهد بود، سریع‌تر یک سری از کارها را انجام دهد، بیان کرد: البته اداره کل ورزش و جوانان نیز پیگیر موضوع است و امیدواریم امسال این کار به پایان برسد.

بلباسی با بیان اینکه افتتاح این ورزشگاه پایان کار نیست و قطعاً باید یک سری برنامه‌ریزی نیز پس از افتتاح رخ دهد، افزود: یک موضوع ورود بخش خصوصی برای بحث بهره برداری از ورزشگاه و دیگری هم خرید تیم فوتبال است که امیدواریم این امر نیز با حمایت مسئولان محقق شود.

وی افزود: انتقال این پروژه از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تا چند روز آینده به ورزش و جوانان انجام شده و با تمام قوت کارهای باقیمانده به اتمام می‌رسد.

گفتنی است؛ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ مترمربع زیربنا یک پروژه ملی محسوب می‌شود که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسؤولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شد، ابتدا قرار بود این پروژه چهار ساله در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد.

پس از انجام طرح مطالعاتی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در سال ۸۳ عملیات اجرایی آن سال ۸۴ آغاز شد، این در حالی است که پس از گذشت ۱۷ سال مردم زنجان به ویژه ورزش‌دوستان در انتظار افتتاح و بهره‌برداری این پروژه بزرگ ورزشی هستند.

کد خبر 745320

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان