Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:01:45 GMT

اتیوپی بیانیه گروه ۷ درباره تیگرای را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۱۶۳۳

اتیوپی بیانیه گروه ۷ درباره تیگرای را محکوم کرد

اتیوپی بیانیه صادر شده توسط وزرای خارجه گروه هفت در خصوص وضعیت ایالت تیگرای را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اتیوپی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بیانیه گروه هفت در توضیح اقدامات مهمی که دولت اتیوپی برای فراهم کردن نیازهای مبرم تیگرای به صورت کامل اتخاذ کرده، ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است، دولت اتیوپی به تلاش‌های روزافزون خود برای رسیدگی به وضعیت اقلیم تیگرای ادامه داده و از زمان موفقیت آمیز بودن اقدامات اجرای قانون پیشرفت چشمگیری داشته است.

وزارت خارجه اتیوپی همچنین اعلام کرد، بیانیه صادره از سوی وزرای خارجه گروه هفت در برخی اقدامات اتخاذ شده مهم برای تضمین فراهم کردن نیازهای منطقه ناکام ماند و در حال حاضر اجازه کمک‌رسانی بشردوستانه بدون محدودیت و همچنین اجازه انجام تحقیقات مشترک در خصوص نقض‌های حقوق بشر توسط کارشناسان بین‌المللی حقوق بشر وجود دارد و به زودی آغاز خواهد شد.

کشورهای گروه هفت خواستار عقب‌نشینی سریع و بی‌قید و شرط نیروهای اریتره‌ای از اقلیم تیگرای واقع در شمال اتیوپی شدند که از پنج ماه پیش شاهد درگیری‌های ادامه‌دار است.

آدیس آبابا حضور نیروهای اریتره در تیگرای را به رغم تایید ساکنان، سازمان‌ها، دیپلمات‌ها و مسؤولان محلی تکذیب کرد قبل از اینکه آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی به حضور آنها اقرار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی گروه هفت منطقه تیگرای گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر نهادهای بین المللی نظیر اینترپل انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی پلیس جنایی «اینترپل» در حال کشیده شدن به بازی سیاسی غرب است. هدف این بازی قطع ارتباط روسیه با منابع اطلاعاتی سازمان اینترپل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره بیانیه اخیر دبیر کل اینترپل، گفت که دبیرکل اینترپل به عنوان رئیس این نهاد، به نمایندگی از کل جامعه پلیس جهانی، نقض ناپذیری اصول بنیادین این سازمان را تایید کرد.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت که مسکو از بیانیه اخیر «یورگن استاک» دبیر کل اینترپل حمایت می‌کند، اما اینترپل باید در مورد بیانیه خود در سال ۲۰۲۲، برای قطع همکاری اطلاعاتی با روسیه، کاری انجام دهد.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل روز شنبه اعلام کرد که این سازمان بین المللی آماده است تا به مقامات روسی در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به سالن کنسرت کراکوس مسکو کمک کند.

کد خبر 6063784

دیگر خبرها

  • افغانستان شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • طالبان شهرک سازی های جدید اسرائیل را محکوم کرد
  • علمای اهل سنت استان بوشهر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد