Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قهرمانی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری با استقبال بیشتری روبه‌رو شد و رشد ۱۷۰ درصدی نسبت به ۲ روز نخست دوره پنجم دارد.

وی گفت: ۲ روز اول و دوم ثبت‌نام داوطلبان در دوره پنجم شوراها، ۲۳۸ نفر نام‌نویسی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از مجموع ۴۰۴ نفر داوطلب در استان، ۷۲ نفر در شهرستان بیرجند، ۹ نفر شهرستان بشرویه، ۲۹ نفر شهرستان خوسف، ۴۸ نفر شهرستان درمیان، ۱۱ نفر شهرستان زیرکوه، چهار نفر شهرستان سرایان، ۶۴ نفر شهرستان سربیشه، ۲۹ نفر شهرستان طبس، ۲۰ نفر شهرستان فردوس، ۷۱ نفر شهرستان قاینات و ۴۷ نفر در شهرستان نهبندان ثبت‌نام خود را انجام دادند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: ۳۶ نفر از ثبت‌نام کنندگان معادل ۹ درصد بانوان هستند و نسبت به مدت مشابه دوره قبل مشارکت بانوان رشد دارد.

وی افزود: ۹۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اقدام به نام‌نویسی کردند و ۶ درصد از طریق دفاتر پیشخوان دولت، سه درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی و یک درصد از طریق یارانه شخصی اقدام به ثبت‌نام کردند.

قهرمانی گفت: ۲۶۹ نفر از داوطلبان معادل ۶۷ درصد نخستین بار برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی داوطلب شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۹۱۶ روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر ۴ هزار و ۶۶۹ کرسی اصلی و علی‌البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان ۲ هزار و ۸۰۷ مورد است.

وی گفت: داوطلبان می‌توانند از طریق نرم‌افزار موبایلی، رایانه شخصی، دفاتر پیشخوان دولت همچنین مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت‌نام کنند و نکته‌ای که همه داوطلبان باید مدنظر داشته باشند، این است که شماره تلفنی که در فرم مشخصات ثبت می‌کنند باید به نام متقاضیان باشد.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از داوطلبان خواست ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و با توجه به شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان سعی کنند از روش‌های غیرحضوری شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه و حضور در دفاتر پیشخوان را برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری استفاده کنند.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اسفند ماه ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ روستائیان مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ روستائیان مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ روستائیان مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی اخبار کنکور شوراهای اسلامی روستا ثبت نام داوطلبان دفاتر پیشخوان خراسان جنوبی نفر شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۸۹ هزار و ۳۶۶ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی فروردین ماه امسال خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حاجی رسول سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: طی فروردین ماه امسال 86 هزار و 366 مسافر در استان در قالب 13 هزار و 320 سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند. 

وی افزود: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین سهم جابه‌جایی نیز مربوط به شهرستان درمیان بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 442 راننده در بخش مسافر استان فعال هستند، تصریح کرد: 310 دستگاه سواری کرایه، 208 دستگاه مینی‌بوس و 290 دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدا 16 پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند. 

وی تأکید کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این امکان برای مسافران فراهم شده تا علاوه بر تامین بلیط از طریق دفاتر فروش بلیط سطح شهر، از طریق وب سایت‌های فروش آنلاین به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir نیز اقدام کنند. سامانه گویای 141 و سامانه پیامکی 300056141 نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفردر استان خواهد بود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی