Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا شهبازی با اشاره به افزایش سالانه کرایه تاکسی، گفت: امسال نیز پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی بعد از بررسی‌های کارشناسی بسیار و با لحاظ نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها به شورای شهر داده شده است.

او افزود: در حال حاضر لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در انتظار مصوبه شوراست و به محض تصویب در شورای شهر و تایید در فرمانداری کرمانشاه، نرخ‌های جدید کرایه اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی بیان کرد: زمان مصوبه شورای شهر مشخص نیست، اما بطور معمول افزایش نرخ‌های کرایه تاکسی در اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و به نظر می‌رسد تا آن زمان این لایحه در شورا به تصویب برسد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه با بیان اینکه تا زمان اعلام رسمی نرخ‌های کرایه، هیچ راننده تاکسی و اتوبوسی در شهر کرمانشاه حق افزایش کرایه‌ها را ندارد، گفت: درصورت مشاهده تخلف برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

او یادآور شد: افراد می‌توانند هرگونه تخلف در زمینه افزایش غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی را از طریق سامانه ۱۳۳ گزارش دهند.

شهبازی ابراز امیدواری کرد، هرچه سریعتر لایحه افزایش کرایه به تصویب برسد که کمکی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس در این شرایط اقتصادی باشد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر حدود هفت هزار تاکسی، دو هزار خودروی آژانس و حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس در سطح کرمانشاه فعال است که افزایش نرخ کرایه شامل تمام آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی تاکسیرانی کرمانشاه افزایش نرخ کرایه نرخ کرایه تاکسی تاکسی و اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در مورد تاکسی‌های برقی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی در حوزه شهری آلودگی هواست. در همین راستا شهرداری تهران به سمت برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی حرکت می‌کند. ما در شهر تهران ۸۰ هزار دستگاه تاکسی داریم که نزدیک به نیمی از آن‌ها خودروهای فرسوده بوده و گواهی صحت عملکرد ندارند. به همین خاطر یکی ازسیاست‌های اصلی دولت کنونی برقی‌سازی خودروهاست.

وی افزود: شهرداری تهران نسبت به وارد کردن خودروهای برقی اقدام کرده است. در سال ۱۴۰۳ شاهد وارد شدن ۲۵ هزار خودروی برقی، ۲ هزار و پانصد تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی خواهیم بود. در واقع نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی وارد کشور خواهد شد. تا به امروز نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی در دست انعقاد قرار گرفته است. همچنین هزار خودروی برقی پلاک ملی دریافت کرده و استانداردهای لازم برای فعالیت آن‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده است.

مالکی اظهار داشت: قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو تا کنون مبلغ ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. در این راستا تسهیلاتی از طریق شهرداری تهران برای تاکسی‌رانان در نظر گرفته و بازپرداخت در طی ۵ سال صورت می‌گیرد. همچنین خودروسازان نیز تسهیلاتی در این زمینه ارائه می‌کنند و با اقدامات دولت زمینه برای تهیه این خودروها برای رانندگان محترم فراهم می‌شود.

وی در مورد طریقه شارژ خودروهای برقی گفت: از سال گذشته تا به امروز در ۱۵ نقطه شهر تهران ایستگاه‌هایی برای شارژ خودروهای برقی نصب شده است. تا پایان سال ۱۴۰۳، ۹۳۰ نازل دیگر در قالب ۹۶ ایستگاه شارژ نصب خواهد شد. همچنین خودروسازان بر اساس توافق صورت گرفته به ازای هر ۳۳۰ خودرو، یک بخش تعمیرگاهی و ارائه خدمات پس از فروش نیز خواهند داشت.

همچنین علیزاده رئیس سازمان اتوبوسرانی شهر تهران اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است که ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی نشده است. این موضوع باعث وقفه در تولید داخلی شده است. در حوزه مدیریت شهری، در سال گذشته بیش از ۴۵ درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل اختصاص داده شد. امسال نیز حدود ۵۰ درصد بودجه به حمل و نقل تعلق گرفت.

وی افزود: بر اساس برنامه چهارم ما باید تا پایان سال ۱۴۰۴، تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم. در سال گذشته ما ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که ۲ هزارمورد آنها دیزلی و بر اساس استانداردهای روز دنیاست. ۵۰۰ دستگاه دیگر برقی بوده و بناست تا پایان سال تحویل شهرداری داده شود. البته این ارقام تنها مربوط به تولید داخلی است.

علیزاده اظهار کرد: در پی سفر شهردار محترم تهران به چین، مذاکرات فشرده‌ای صورت گرفته و منجر به انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های چینی شد. در همین راستا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری برای ورود به ایران در نظر گرفته شد. لذا در مجموع تعداد اتوبوس‌های برقی ما، اعم از تولید داخلی و خارجی حدود ۵ هزار دستگاه خواهد بود. برنامه ما این است که این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل کشور شوند.

وی در مورد نوسازی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی گفت: در سال ۱۴۰۲ ما حدود ۴۰۰ دستگاه را نوسازی کردیم. مجموعه حدود ۹۰۰ دستگاه مورد نوسازی قرار گرفته و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شدند. یکی از معضلات ما در آینده این است که تعداد اتوبوس‌ها در آینده به قدری بالا خواهد بود که با کمبود رانندگان پایه یک مواجه می‌شویم. با این حال تلاش ما بر این است که برنامه‌ریزی‌های لازم را در این راستا انجام دهیم.

کد خبر 6086353 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو از اول اردیبهشت چقدر گران شدند؟ (اینفوگراف)
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد
  • کرایه‌ تاکسی و اتوبوس چقدر گران شد ؟