Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@13:41:58 GMT

انریکه مورا: نشست کمیسیون مشترک برجام سازنده بود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۰۶۷

انریکه مورا: نشست کمیسیون مشترک برجام سازنده بود

معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا، نشست کمیسیون مشترک برجام را "سازنده" خواند.

به گزارش ایسنا، انریکه مورا، رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا، امروز، سه‌شنبه(۱۷ فروردین) در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک، سازنده بود. همت و همبستگی برای رسیدن به یک روند دیپلماتیک مشترک با دو گروه تخصصی در خصوص اجرای برجام و برداشته شدن‌ تحریم‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان هماهنگ‌کننده در وین تماس‌های جداگانه با طرفین مربوطه از جمله آمریکا را افزایش خواهم داد.

به گزارش ایسنا، هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به‌صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ به ‌وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی کردند.

میخائیل اولیانوف، نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (در خصوص رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند که اقدامات ملموسی که تهران و واشنگتن باید برای احیای کامل اجرای برجام انجام دهند را، شناسایی کنند. گروه‌ها به سرعت مشغول به کار شدند.

وی در توییت دیگری افزود: احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. [این مهم] زمان خواهد بُرد. تا کی؟ کسی نمی‌داند. مهم‌ترین چیز پس از نشست امروز کمیسیون مشترک، این است که کار عملی برای رسیدن به این هدف آغاز شده است.

آمریکا به‌طور رسمی در این نشست شرکت ندارد چرا که این کشور به‌طور رسمی با امضای رییس جمهور وقت خود، از برجام خارج شده است. از این‌رو بازگشت آن به برجام و شرکت در نشست‌های برجام مستلزم ساز و کاری است که یکی از موضوعات در دستور نشست فعلی در وین همین موضوع است. 

لینک کوتاه: asriran.com/003GQR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نشست کمیسیون مشترک برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه چهارشنبه نشست عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان آغاز به کار کرد.

در این برنامه معاون صنایع عمومی وزارت صمت، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز حضور دارند.

قرار است در این نشست درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان سمنان به خصوص تأمین آب اظهار نظر شود.

این خبر کامل می‌شود.

کد خبر 6081503

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود