Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@06:10:20 GMT

کشته و زخمی شدن بیش از 10 نظامی ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۱۰۴

کشته و زخمی شدن بیش از 10 نظامی ترکیه در سوریه

منابع سوری از وقوع چند انفجار در استان الحسکه سوریه خبر دادند که گفته می شود بر اثر آن بیش از 10 نفر از نیروهای ترکیه کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

این مرکز که وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در لندن است، سه‌شنبه شب گزارش داد که در جریان انفجار دو مین در نزدیکی نیروهای ترکیه، چهار تن کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش حادثه در منطقه‌ای بین روستای «قشقا» و «الریحانیه» (ریحانلی) واقع در شمال غرب «تل تمر» و در نزدیکی پایگاه نظامی ترکیه در استان الحسکه سوریه رخ داده است. دیدبان می‌گوید شمار زخمی‌ها احتمالا افزایش خواهد یافت. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بعد از انفجار مین اولی، گروهی از نظامیان در محل حادثه حاضر شده‌اند که مین دومی نیز منفجر شده است.

وزارت دفاع ترکیه تا این لحظه این حادثه و کشته یا زخمی شدن نیروهای خود را تأیید نکرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا دیدبان حقوق بشر سوریه استان الحسکه سوریه وزارت دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک بامداد یکشنبه گزارش داد که پدافند هوایی سوریه در منطقه جنوبی این کشور در استان درعا با موشک‌های متجاوز اسرائیلی مقابله کردند.

به گفته رسانه روسی، پدافند هوایی ارتش این کشور به حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در استان درعا در مناطق جنوبی سوریه پاسخ داد و آن را ناکام ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، پدافند هوایی سوریه در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی که نقاطی را در حومه شمالی استان درعا هدف قرار داده بود، موفق شد که در اقدامی حرفه‌ای موشک‌ها را پیش از آنکه به هدف برسند، رهگیری و نابود کند.

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه گزارش داد که در پی حمله موشکی صهیونیست‌ها که قصد هدف قرار دادن ایستگاه رادار بین شهر إزرع و شهرک نامر در حومه شمالی استان درعا را داشتند، سامانه پدافندی به مقابله با آنها برخاست که تعدادی از موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی قبل از اصابت به اهداف تعیین شده توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و ساقط شد.

به گفته این منبع تنها خسارات مادی به همراه داشته است.

صهیونیست‌ها تا کنون بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده‌اند. دولت دمشق نیز تا به حال چندین مرتبه در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده‌اند.

کد خبر 6083903

دیگر خبرها

  • لحظه هولناک تصادف ۲ بالگرد نظامی | ۱۰ سرنشین کشته شدند + فیلم
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • چهار کشته و زخمی در انفجار غرب شهر کابل