Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مهدی عبدالمالکی در نشست خبری امروز (۱۷ فروردین) در تشریح جزییات برگزاری این بزرگداشت گفت: امیر برات پور یکی از سرمایه‌ها و مفاخر شهر کرمانشاه است که با طراحی و رهبری عملیات هوشمندانه اچ.۳ نام خود را برای همیشه در میان مفاحر دفاع مقدس ثبت کرد و بر خود واجب دیدیم که این سرمایه ارزشمند را به نسل جوان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عملیات هوایی اچ۳ پیچیده‌ترین و بزرگترین عملیات هوایی جهان لقب گرفته و طراح و فرمانده این عملیات بزرگ و مهم امیر برات پور بوده است.

عبدالمالکی بیان کرد: در این عملیات ۴۸ جنگنده عراقی نابود می‌شوند که کار بسیار بزرگی است، چرا که در ادبیات جنگ هر جنگنده معادل یک لشکر محسوب می‌شود و از بین بردن یک جنگنده دشمن ارزش فراوانی دارد و از خسارت‌های بسیاری جلوگیری می‌کند.

او افزود: این عملیات با نابودی ۴۸ جنگنده عراق عملا زمینه ساز آزادسازی خرمشهر شد و از این لحاظ نیز ارزشی دوچندان دارد.

عبدالمالکی گفت: پیچیدگی این عملیات به دلیل سوختگیری است که جنگنده‌های ایرانی در آسمان انجام دادند و با این سوختگیری خود را به دورترین نقطه عراق از خاک ایران رسانده و پایگاه جنگنده‌های هوایی عراق را بمباران می‌کنند و همین امر موجب شده این عملیات به عنوان بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات هوایی جهان مطرح شود.

این مسئول افزود: سه روز بعد از این عملیات، تمام خلبانان عملیات خدمت امام راحل رسیده و مورد تشویق ایشان قرار می‌گیرند.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه گفت: طراح و فرمانده این عملیات بزرگ و پیچیده امیر برات پور هستند که به عنوان یکی از مفاخر شهر کرمانشاه قرار است از ایشان تجلیل شود.

او افزود: این مراسم بزرگداشت به دلیل شرایط کرونایی با درنظرگرفتن ظرفیت محدود و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و مهمانان و سخنرانان کشوری مهمی در آن حضور خواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: در این مراسم در کنار اهدای نشان ویژه شهروندی از سوی مدیران استان، ارج نامه بنیاد ملی نخبگان نیز که بالاترین درجه علمی کشور محسوب می‌شود توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امیر برات پور اهدا می‌شود.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این مراسم بزرگداشت، یادمان ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی استان کرمانشاه و امیر سرافراز فرج‌الله برات پور نیز برگزار و از خانواده شهدای خلبان در این مراسم تجلیل خواهد شد.

او افزود: مراسم رونمایی از یادمان ساعت ۱۲ روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) در محل پارک صدرا در مجاورت تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

عبدالمالکی با اشاره به مشارکت شهرداری کرمانشاه، بنیاد حفظ آثار و قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش در برگزاری این مراسم گفت: در کنار این دستگاه‌ها بنیاد نخبگان، بنیاد شهید، فرمانداری کرمانشاه، استانداری، حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه هم همکاری داشته اند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: برنامه تجلیل از ۲۰ نفر از مفاخر شهر کرمانشاه برنامه ریزی شده که تجلیل از امیر برات پور هشتمین برنامه از این سلسله برنامه هاست و اگر شرایط کرونایی بهبود یابد برنامه تجلیل از دیگر مفاخر شهر نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای مدافع حرم امیر برات پور مفاخر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دانش آموزان تفرشی با برگزاری مراسمی از سردار حاجی زاده قدردانی کردند.
این مراسم که به همت آموزش و پرورش شهرستان تفرش برپا شد دانش آموزان مدرسه افضلی راد با برگزاری برنامه‌های مختلف به تجلیل از فرماندهان سپاه و سردار حاجی زاده پرداختند.
دانش آموزان با خواندن سرود‌های انقلابی از اقدامات سپاه پاسداران در اقدامات بازدارنده و حفاظت از کشور قدردانی کردند.
آنان با ساخت موشک‌های کاغذی نمادین، موشک باران رژیم صهبونیستی را بازسازی کردند.
در این مراسم دانش آموزان از سرهنگ میرهادی فرمانده سپاه تفرش به نمایندگی از سرداران سپاه و نیرو‌های مسلح تجلیل کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی