Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:41:07 GMT

آمریکا: مسخره است که ما طلبکاریم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۹۵۱

آمریکا: مسخره است که ما طلبکاریم

کیهان: تحلیلگر شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌گوید: مسخره است که آمریکا به عنوان ناقض برجام بگوید ایران باید به تعهداتش برگردد.

هیس براون در یادداشتی که به رایزنی‌های برجامی در وین اختصاص دارد، نوشت: وین در مذاکرات منتهی به برجام نیز میزبان مذاکرات بود. توافقی که آن زمان به دست آمد، توسط دولت آمریکا زیر پا گذاشته شد زیرا ترامپ فکر می‌کرد با خروج از توافق و تشدید فشارها، موجب توافق سخت‌تر می‌شود اما چنین اتفاقی نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی دولت بایدن درباره بازگشت به برجام برای ایران شرط گذاشت، من و دیگر افرادی که از ابتدا از توافق (برجام) حمایت کردیم، گیج و نگران شده‌ایم چرا که به نظر می‌رسد احتمال اینکه دولت بایدن روزنه باقی مانده برای بازگشت ایالات متحده به این توافق را از دست بدهد، وجود دارد.

دیپلمات‌های آمریکایی نمی‌توانند از این موضوع اجتناب کنند که وضعیت موجود، تقصیر ایالات متحده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مکررا تا سال ۲۰۱۸ تایید کرده بود که ایران به مفاد توافق پایبند بود. هیچ توجیهی برای خروج از توافق وجود نداشت البته به جز اینکه «ما خواهان چیزهای بیشتری هستیم» اما این موضوع مغایر با اساس مذاکرات از روی حسن نیت است».

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ما شاهد یک نوع بحث از سوی واشنگتن و تهران بوده‌ایم که در آن، یک طرف به طرف مقابل اصرار می‌کند که او باید اول به محدودیت‌های توافق برگردد. طرح این موضوع  از سوی ایالات متحده، مسخره است چون این ما بودیم که ابتدا (توافق) را ترک کردیم. ما باید ابتدا برگردیم و دولت بایدن باید فورا تحریم‌های اعمال شده طی ۱۸ ماه اخیر را بردارد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین

به گزارش جماران، روسیه می‌گوید که جنگ ترکیبی آمریکا با ابزار اوکراین علیه این کشور با تصویب کمک ۶۱ میلیارد دلاری کنگره عمیق‌تر شده و در نهایت به شکست و تحقیری که ایالات متحده در ویتنام آنرا تجربه کرد، منتهی خواهد شد.

مسکو روز یکشنبه مدعی شد که تصویب بودجه ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری قانونگذاران آمریکایی برای کمک مضاعف نظامی به اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن در حال ورود عمیق‌تر به یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است که در نهایت به تحقیری مشابه آنچه در ویتنام یا افغانستان روی داد، منجر خواهد شد.

به گفته دیپلمات‌های روس و آمریکایی، حمله تمام‌عیار ارتش روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به اوکراین در سال ۲۰۲۲ بدترین بحران در روابط بین مسکو و غرب را از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ تاکنون رقم زده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با حمایت گسترده دو حزب اصلی رقیب در سپهر سیاسی ایالات متحده، برغم مخالفت برخی جمهوری‌خواهان، بسته‌ای ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به این اقدام کنگره آمریکا گفت واضح است که ایالات متحده می‌خواهد اوکراین «تا آخرین فرد باقی مانده در این کشور» بجنگد و در این راه از حمله به خاک و غیرنظامیان روسیه نیز دریغ نکند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «غرق شدن واشنگتن در عمق جنگ ترکیبی علیه روسیه، یک رسوایی بزرگ و تحقیرآمیز برای ایالات متحده مانند ویتنام و افغانستان را به دنبال خواهد داشت.»

به گزارش اسپوتنیک، وی در همین راستا تصریح کرد:«نخبگان حاکم در واشنگتن آماده پشتیبانی از کی‌یف با سلاح هستندد و برای دستیابی به این هدف به سرقت دارایی‌های روسیه متوسل می شوند.»

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تاکید کرده است که «اقدامات واشنگتن به عنوان طرف واقعی درگیری با پاسخ بی قید و شرط و قاطع مواجه خواهد شد.»

در این بیانیه آمده است که کاخ سفید دیگر روی پیروزی اوکراین علیه روسیه نمی‌کند، بلکه روی این واقعیت شرط می‌بندد که نیروهای مسلح اوکراین حداقل تا انتخابات نوامبر، بدون اینکه چهره جو بایدن را تخریب کنند، به مقاومت ادامه دهند.

رهبران غرب و اوکراین جنگ در اوکراین را به‌ عنوان ابزاری برای زمین‌خواری به سبک امپریالیستی قلمداد کرده‌اند که به اعتقاد آنها نشان می‌دهد روسیه پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق، در کنار چین یکی از دو تهدید بزرگ برای ثبات جهانی است.

با این حال، پوتین جنگ را بخشی از مبارزه بزرگ‌تر با ایالات متحده می‌داند. به گفته او، آمریکا پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱، منافع مسکو را نادیده گرفته و سپس توطئه چیده است تا روسیه را تجزیه و منابع طبیعی آن را تصاحب کند.

 

دیگر خبرها

  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: متشکریم
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است
  • تحلیل اندیشکده‌های غربی درباره هفته‌های پرتنش میان ایران و اسرائیل