Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری های خبرنگار یزدرسا، از بازار نابسامان شن وماسه در استان حاکی از سود جویی عده خاصی از تولیدکنندگان می باشد که قصد دارند به هر طریق ممکنی ، قیمت های مصوب شن وماسه و بتن را در سطح استان افزایش دهند، در این میان باید از نهادهای نظارتی پرسید چرا عده ای میتوانند به راحتی بازار را دچار نابسامانی کنند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، طبق گزارشات مردمی از سطح شهرستانهای مختلف استان یزد مشخص شده بازار شن وماسه در چند روز اخیر به شدت دچار نابسامانی شده و در برخی از شهرستانهای استان  شن وماسه به شدت کمیاب و در برخی دیگر از شهرستانها نیز فروشندگان با قیمت های دلخواه  شن وماسه راعرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه خبرنگار یزدرسا در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی به افکار عمومی این موضوع را از رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شن وماسه وبتن استان پیگیر که متاسفانه رئیس این انجمن صنفی به هیچ عنوان جوابگوی تماسها وپیامها نبوده و به سوالات خبرنگاران یزدرسا جوابی ارائه نکردند.

اما در ادامه پیگیری های خبرنگاران یزدرسا در این رابطه به علتهایی از این نابسامانی رسیده که به این شرح می باشد: دست اندرکاران تولید و توزیع شن وماسه در سطح استان طبق جلسات خصوصی که اواخر سال ۹۹برگزار شده بود مقرر کرده بودند که نرخهای شن وماسه را برای ۷فرودیدن ۱۴۰۰افزایش شدیدی دهند که در این میان مسئولین سازمان صمت متوجه  و به مساله ورود ومانع هرگونه افزایش قیمتی شدند.

حتی در برخی از شهرستانهای استان دادستانی به موضوع ورود و با برخورد قاطعی که با عوامل این موضوع داشته اند، افزایش شن وماسه کاملا منتفی می شود اما همان تعداد افراد سود جو راه دیگری برای رسیدن به منافع خود تعیین میکنند.

این گروه برای اینکه به مقاصد خود برسند ساعت کار واحدهای تولید شن وماسه را به بهانه های گوناگون و غیر واقعی کاهش داده واز ۸ساعت در روز به ۵ساعت رسانده اند که به دنبال این موضوع  عرضه در سطح استان به شدت کاهش یافته و دلالان به موضوع ورود و شن وماسه را به بهانه کمبود، با قیمت های دلخواه خود عرضه میکنند.

در این میان این نکته قابل ذکر می باشد که در سال۹۹نیز واحدهای تولیدی شن وماسه در چند مرتبه قیمت های خود را افزایش داده اند.

حال با این شرایط و به علت تاثیری که قیمت شن وماسه  بر ساخت وساز وحتی بر دیگر مصالح ساختمانی داردباید منتظر ماند ودید نهادهای نظارتی استان در این زمینه چه اقداماتی با افراد سودجو وخودسر انجام می دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شن وماسه شن وماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) بازار طلای تهران و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

 

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود