Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق سفرش به عربستان و امارات را "موفقیت آمیز" خواند و از امضای توافق‌هایی در زمینه‌عای اقتصادی و تجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نشست هیئت دولت این کشور گفت، دو سفر اخیر به عربستان و امارات کاملا موفقیت آمیز بود.

وی افزود: این دو سفر بسیار مهم بودند و تمایل "دوستانه" برای "حمایت" از عراق در این مرحله را مشاهده کردیم و این روحیه را به روش کار دائمی با تمامی همسایگان خود و جامعه جهانی تبدیل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی گفت، در این دو سفر چندین توافقنامه به امضا رسید.

در جریان سفر الکاظمی به امارات وی و محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی پیرامون اهمیت توسعه و تقویت همکاری در زمینه‌های اقتصادی، توسعه تجاری، افزایش تبادلات تجاری، سرمایه گذاری میان دو کشور توافق نظر داشتند و علاوه بر آن امارات سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در عراق را اعلام کرد.

نخست وزیر عراق روز یکشنبه دو روز پس از سفرش به ریاض وارد ابوظبی شده و با مقامات این کشور دیدار کرد.

وی در جریان سفرش به عربستان توافقنامه تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری (سعودی- عراقی) به ارزش سه میلیارد دلار را به امضا رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عربستان امارات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • وزیر کشور با سفر به قم در جریان خدمات رسانی به مسافران قرار گرفت
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده