Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماده بیست و یکم طرح جهش تولید و تأمین مسکن تصریح می‌کند وزارت راه و شهرسازی مکلف است در تهیه دستورالعمل طراحی و ساخت پروژه های مسکن حمایتی، تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامیایرانی را صیانت نماید و الزامات زیست محیطی، بهره وری انرژی، پدافند غیرعامل، پایداری، ارتقاء کیفیت، استحکام و ایمنی در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه با استفاده از روشهای مناسب از جمله صنعتی سازی مسکن را رعایت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس تبصره این ماده، وزارت راه و شهرسازی مکلف است سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، بانکداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شاخص‌های تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی-ایرانی را تدوین نماید.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن، پس از تصویب این ماده طی تذکر و اخطاری گفت: درباره اینکه تأکید شده تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شود، باید گفت حوزه علمیه اولین نهادی معترض به این قانون درباره واگذاری مسئله طراحی الگوی اسلامی و ایرانی به وزارت راه و شهرسازی غلط است و باید کارشناسان حوزه اظهار نظر کنند. این مسئله از معدود مواردی بود که حوزه‌های علمیه را در عرصه قانونگذاری  وارد  و فعال می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم در سوره نور و کهف در مورد کیفیت چینش اتاق و ورود نور مسائلی را مطرح کرده است. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده تصریح کرد که زنگنه نماینده تربت جام در این باره نگفته است حوزه‌های علمیه در این بخش دخالتی نداشته باشند. 

وی ادامه داد: این تبصره تصویب شده است و با توجه به سوابق، در شورای عالی شهرسازی که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود، همه وزارتخانه‌ها حضور دارند. همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این موضوع بحث شده و برای آن پیوست فرهنگی اجتماعی تعیین شده است.

قالیباف یادآور شد: از نظر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این باره استفاده می‌شود و البته شورای نگهبان هم رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی تامین مسکن حوزه های علمیه وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند