Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:53:25 GMT

۱۰ شهرستان خراسان جنوبی به رنگ قرمز و نارنجی درآمدند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۳۱۸

۱۰ شهرستان خراسان جنوبی به رنگ قرمز و نارنجی درآمدند

محمد دهقانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها، روند افزایشی موارد مثبت بستری در استان بخصوص در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس منجر به تغییر رنگ این شهرستان‌ها شده است.

وی گفت: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی سراسری که امروز (۱۸ فروردین) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند که نشان‌دهنده روند افزایشی تداوم یافته‌ای است که در بستری بیماران کرونایی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: شاهد افزایش قابل توجه بستری‌های خانوادگی در بیمارستان‌ها هستیم که دو یا چند عضو خانواده مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و نشان‌دهنده گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح استان است.

وی گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم این روند متوقف شود.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته مرکز استان بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

روز گذشته (سه‌شنبه) اولین بار پس از پاییز سال گذشته و پشت سر گذاشتن پیک سوم کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان روزانه در این استان سه رقمی شد.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا مواجه شد، اکنون سه شهرستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر ۹۹، روند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این استان پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شده است و احتمال تغییر رنگ شهرستان‌های استان همچنان وجود دارد.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی قاینات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی قاینات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور خراسان جنوبی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود