Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:10:12 GMT

امنیت روانی مردم کرمانشاه قربانی قتل‌های عمد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۳۶۴

امنیت روانی مردم کرمانشاه قربانی قتل‌های عمد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: چندی پیش اختلاف خانوادگی در شهر کرمانشاه منجر به اسلحه کشیدن برادر همسر در ملأ عام و تیراندازی به سوی داماد خانواده شد.

در این حادثه تیراندازی که منجر به فوت دامادی در مقابل چشمان مردم عادی، زنان و کودکان کرمانشاهی در کوچه و خیابان شهرک پردیس شد، امنیت روانی جامعه هدف قرار گرفته است؛ به طوری که مردم شهر کرمانشاه و به ویژه شهرک محل وقوع حادثه تیراندازی، از ترس شدید برای رخ دادن دوباره تیراندازی و به خطر افتادن جان خانواده‌شان به خبرنگار مهر می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکرار تیراندازی در ملأ عام خاطر کرمانشاهیان را مکدر کرده و سبب رعب و وحشت و به خطر افتادن سلامت جانی و روانی مردم شده است.

از آن طرف پخش شدن فیلم مربوط به تیراندازی و جان باختن یک نفر که در حادثه اخیر تیراندازی در شهرک پردیس باعث رعب و وحشت افکار عمومی و بد جلوه دادن چهره زیبای ایران اسلامی یعنی کرمانشاه در کشور شده است.

با توجه به وجود چشمان ناظر مردم در فضای مجازی هم اکنون فیلم حادثه تیراندازی اخیر در شهرک پردیس کرمانشاه در پی اختلاف خانوادگی به صورت گسترده منتشر شده که این امر می‌تواند سبب تنزل جایگاه فرهنگی کرمانشاه و حتی ضربه به بخش‌های اقتصادی این استان شود.

برخورد قاطعانه دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان کرمانشاه با برهم زنندگان نظم عمومی به منظور جلوگیری از تیراندازی و حتی حمل سلاح سرد می‌تواند بسیار کارساز باشد که شاهدان عینی این ماجرا خواهان آن هستند.

در حالی در شهر کرمانشاه شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی هستیم که ریش سفیدان و بزرگان در صلح سازش نقش ویژه‌ای دارند و فرهنگ مردمان این خطه در صلح و سازش و حل اختلافات در کشور زبانزد است.

شاهدان عینی این جنایت که ساکن شهرک پردیس هستند خواهان برخورد قاطع با چنین حوادثی به منظور بازدارندگی از رخ داد چنین حوادثی بودند.

یکی از شاهدان این جنایت هولناک در گفتگوی میدانی با خبرنگار مهر از ریشه اختلاف خانوادگی در این حادثه خبر داد و گفت: این حادثه در روز ۱۲ فروردین حوالی ساعت ۱۵ در شهرک پردیس اتفاق افتاد.

وی افزود: مقتول پس از ورود با خودرو به کوچه مورد هدف قاتل قرار گرفته و به دلیل مجروحیت به دیوار یکی از منازل مسکونی برخورد می‌کند.

این شاهد عینی ادامه داد: این پایان درگیری نبود و قاتل به شلیک‌های متعدد دیگری به مقتول او را به قتل رساند.

قاتل شناسایی شده است / تلاش برای دستگیری قاتل ادامه دارد

در همین راستا محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال یک مورد تیراندازی منجر به فوت در شهرک پردیس شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری با حضور در محل به بررسی صحنه حادثه پرداخته و مشخص شد مقتول با اصابت چند گلوله به قتل رسیده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی پلیس نشان می‌داد که این حادثه در نزدیکی محل سکونت پدر همسر مقتول رخ داده و این فرد از چندی قبل با همسرش دچار اختلاف شده است.

آمویی ادامه داد: با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران خانواده همسر مقتول را تحت بازجویی قرار دادند که عنوان کردند این تیراندازی توسط پسر خانواده صورت گرفته و سپس متواری شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: با شناسایی متهم به قتل، کارهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی مخفیگاه این فرد آغاز و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

کد خبر 5182950

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه قتل فرماندهی انتظامی کرمانشاه نیروی انتظامی استان کرمانشاه دستگاه قضایی دادگستری کرمانشاه امنیت روانی تیراندازی متهم به قتل فضای مجازی ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 خطبه های نماز جمعه انتظامی استان کرمانشاه شهرک پردیس شهر کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار شهرستان کرمانشاه در جلسه ساماندهی مکان ضایعات فروشی‌های سطح شهرستان که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان ادارات مرتبط برگزار شد، گفت : سال قبل مصوباتی در خصوص ساماندهی این صنف در مناطق هشت‌گانه اجرا شد در جهت جمع‌آوری مراکز خرید و فروش ضایعات و کلید این طرح از محله آقاجان زده شد که بازتاب خوبی داشت.

وی بابیان اینکه با کمک و اقدام شهرداری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و سایر ادارات مربوطه باید برنامه‌ریزی کنیم زمینی برای تخصیص شهرک ضایعاتی‌ها تعریف و مجوز آن سریع‌تر اخذ شود تا روند جانمایی و ساماندهی این صنف به‌موقع اجرا شود، افزود: بایست علاوه بر مقابله با فعالیت غیرمجاز در این راستا پیگیری لازم از سوی اداره صمت برای صدور قانون‌مند پروانه کسب افراد واجدالشرایط در دستور کار باشد و با برنامه مدون برای پلمپ اماکن غیرمجاز پیش برویم و مجوزدار‌ها را به شهرک جدید ضایعات فروشی‌ها منتقل کنیم.

فرماندار شهرستان کرمانشاه به لزوم اختصاص بیش از ۳۰ هکتار زمین برای ساخت این شهرک و انتقال مجموع صنف ضایعاتی در آنجا اشاره و تصریح کرد: زمینی که سال ۹۸ برای این امر تعریف‌شده تا اواسط ۱۴۰۱ تمدید شد، اما با توجه به اینکه در محدوده طرح تفصیلی جدید شهر برخوردیم و باید مکان جدیدی پیش‌بینی شود، از طرفی زیرساخت‌ها و تأمین بحث آب، برق و فاضلاب شهرک اولویت دارد.

وی با تأکید بر اینکه فاز دوم عملیات جمع‌آوری ضایعاتی‌ها طی ماه جاری آغاز می‌شود، ادامه داد: شهرداری در این حوزه متضرر شده و درآمدی که می‌باید از محل این فعالیت‌ها و جمع‌آوری ضایعات عاید مجموعه شهرداری شود، توسط افراد غیرمجاز این صنف دریافت می‌شود که این مهم جای تأمل و اقدام قاطع دارد.

آمویی خاطرنشان کرد طرح انضباط اجتماعی با حضور دستگاه قضایی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های مرتبط، در دستور کار قرارگرفته تا شاهد وضعیت بهتری در حوزه سیما و منظر شهری باشیم.

این مقام مسئول گفت: روند اجرای طرح ساماندهی ضایعاتی‌ها را امسال باقدرت انجام خواهیم داد، نوع کاربری منازل و مغازه‌های این محلات تجمع ضایعات فروشی‌ها باید تعریف و بررسی شود، وضعیت پراکندگى آنان در شهر ساماندهی بشود و از فعالیت غیرمجاز به‌صورت تذکر اولیه و اقدام به پلمپ در مراحل بعد تشکیل پرونده در دستور کار قرار بگیرد، نظارت مستمر نیز الزامی هست.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این جلسه بیان کرد: موضوع زمین جدید برای احداث شهرک ضایعاتی باید از سوی منابع طبیعی مشخص شود و پس از تقسیم‌بندی صنف دارای مجوز به این شهرک منتقل شده و برای آنهایی که مجوز ندارند نیز باید پرونده قضایی تشکیل شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه فک پلمپ، خرید اموال مسروقه در حوزه ضایعات فروشی‌ها جرم است و باید با پرونده قضایی برای آنان تشکیل شود، گفت: صرفاً انجام پلمپ از اقدامات غیرقانونی آنان جلوگیری نمی‌کند و نیاز به تمهیدات جدی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • شلیک داماد خشمگین به ۴ عضو خانواده همسرش
  • عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه
  • توقیف ۲۷ دستگاه وسیله هنجار شکن در نیشابور