Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا یک کاربر کلیپی از ربات‌های شرکت رباتیک چینی "Unitree" به اشتراک گذاشت که در آن یک گروه بزرگ از ربات‌های چهار پا در حال حرکت یکپارچه هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شاید تاکنون از کارهای عجیبی که توسط ربات‌ها انجام می‌شود در فیلم‌های تخیلی بسیار دیده باشید اما اخیرا یک ویدیو منتشر شده که نشان می‌دهد انجام این کار در واقعیت خیلی دور از ذهن نیست و تنها در فیلم‌ها رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات‌های همانند سگ "Aliengo" نام دارند و به هوش مصنوعی، سیستم درک عمق، عملکرد ورزشی بالا و سطح محافظت پیشرفته مجهز هستند.

در این ویدیو کوتاه ده‌ها ربات قابل مشاهده هستند که در ابتدا روی زمین قرار دارند. سپس کمی بلند شده و در حالت چمباتمه قرار می‌گیرند و پس از لحظاتی مجددا به موقعیت اصلی خود باز می گردند.

با این حال پس از اشتراک این ویدئو در توییتر کاربران واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند و برخی آن را خنده دار و برخی ترسناک دانسته‌اند و گفته‌اند آنها شبیه به صحنه‌ای از فیلم‌های علمی تخیلی "نابودگر" و "آینه سیاه" هستند.

شرکت مذکور از این نوآوری در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۰(CES) رونمایی کرد. ربات یاد شده حدود ۲۶ پوند وزن دارد و به یک باتری که تا دو ساعت نیروی آن را تأمین می‌کند، مجهز است. با این وجود گفتنی است سرعت ربات Aliengo بسیار قابل توجه است چرا که می‌تواند ۱۰ فوت در ثانیه یا هفت مایل (۱۱ کیلومتر) در ساعت راه برود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اگرچه این ربات ظاهری شبیه به ربات "اسپات"(Spot) شرکت "بوستون دینامیکس"(Boston Dynamics) دارد اما مشاهده حرکت دسته جمعی ده‌ها نوع از این ربات باعث ایجاد ترس در میان کاربران توییتر شده است. یکی از کاربران می‌ترسد که چین در حال تلاش برای نظامی سازی این فناوری به منظور حمله به ایالات متحده باشد.

در حالی که کاربر دیگری در این باره گفت: به نظر می‌رسد این صحنه‌ای از قسمت "کله آهنی" سریال آینه سیاه باشد که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در قسمت کله آهنی سه بازمانده این اپیزود در حال فرار و یافتن سرپناه هستند و علت فرار آن‌ها، هجوم ربات‌هایی آهنی به شکل یک سگ بزرگ است که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و انسان‌ها را شکار می‌کند. یک کاربر دیگر نیز با پرسیدن "لوگوی اسکای نت کجاست" به فیلم نابودگر اشاره کرد. اگرچه این ربات بی‌ضرر است اما یکی از کاربران توییتر نیز یک ایده را مطرح کرد و گفت که چین در زمینه هوش مصنوعی خیلی عقب‌تر از ایالات متحده نیست. این توییت همانند بیانیه‌ای است که توسط ژنرال مایکل گرون(Gen. Michael Groen) رئیس مرکز هوش مصنوعی مشترک ایالات متحده در ماه مارس ارائه شده است.

این ربات توانایی حمل حداکثر ۱۱ پوند محموله را دارد که این امر آن را برای استفاده در کارخانه‌ها و سایر موقعیت‌ها مناسب می‌سازد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین کوه یخی جهان متلاشی شد محققان برای ربات‌ها مغز طراحی می‌کنند! انسان چه زمانی در مریخ ساکن می‌شود؟ ابداع دستگاه جدیدی برای نخستین کاوش در مویرگ‌های مغز لینک کوتاه: asriran.com/003GRO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هوش مصنوعی ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند

مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) انجام شد، نشان داد که هوش مصنوعی در تشخیص احساسات بهتر از انسان است.

با رواج بیشتر هوش مصنوعی در زندگی روزمره، درک پتانسیل و محدودیت‌های آن در رفع نیاز‌های روانی انسان اهمیت بیشتری یافته است.

ییدان یین، نویسنده اول این مطالعه و محقق فوق دکتری در مرکز مطالعات کارآفرینی لوید گریف می‌گوید: در زمینه اپیدمی رو به رشد تنهایی، بخش بزرگی از انگیزه ما این است که ببینیم آیا هوش مصنوعی می‌تواند به مردم کمک کند که احساس کنند که درک می‌شوند.

تیم تحقیقاتی پس از دریافت پاسخ از هوش مصنوعی یا انسان، احساسات افراد در مورد شنیده شدن و سایر ادراکات و احساسات مرتبط را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان پیام‌هایی را دریافت کردند که توسط هوش مصنوعی یا یک پاسخ‌دهنده انسانی ایجاد شده بود.

شریل واکسلاک، استادیار مدیریت و سازمان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: آنچه که ما دریافتیم این است که منبع واقعی و فرضی پیام نقشی ایفا کرده اند. افراد وقتی فهمیدند پیام از سوی هوش مصنوعی آمده است، احساس شنیده شدن داشتند، اما وقتی فهمیدند که پیام از طرف انسان است، احساس درک شدن کمتری داشتند.

افراد همچنین گزارش دادند که وقتی متوجه شدند که پاسخ در همدلی از هوش مصنوعی سرچشمه می‌گیرد، احساس ناراحتی کردند که این موضوع چشم انداز احساسی پیچیده‌ای را که تعاملات هوش مصنوعی و انسان دنبال می‌کند برجسته می‌سازد.

پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با افزایش امید و کاهش پریشانی همراه بود که نشان‌دهنده تأثیر عاطفی مثبت بر گیرندگان است.

این یافته‌ها پتانسیل هوش مصنوعی برای تقویت توانایی انسان برای درک و برقراری ارتباط را برجسته می‌کند و سؤالات مهمی را در مورد معنای واقعی شنیده شدن و سؤالات عملی در مورد این که چگونه به بهترین وجه از نقاط قوت هوش مصنوعی برای حمایت از شکوفایی بیشتر انسان استفاده شود، مطرح می‌کند.

این مطالعه در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

منبع: مدیکال اکسپرس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • حرکت رونالدینیویی سپاه ؛ همه منتظر موشک‌های سردار حاجی‌زاده بودند اما...
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • رباتی که روی سیارات می‌جهد