Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:14:57 GMT

رایزنی وزرای خارجه عمان و سوئیس درباره تحولات منطقه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۵۷۹

رایزنی وزرای خارجه عمان و سوئیس درباره تحولات منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس در سفری به مسقط با «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» همتای عمانی خود دیدار کرد.

خبرگزاری عمان گزارش کرد که در این دیدار دو طرف زمینه‌های مختلف همکاری دوجانبه و راهکارهای تقویت همکاری در زمینه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دو طرف همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک را بررسی و بر تلاش‌های مشترک برای حمایت از طرح‌های ابتکاری مربوط به تقویت صلح و ثبات جهانی تأکید کردند.

وزیر خارجه سوئیس همچنین با «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر عمان دیدار و درباره روابط دو کشور و راهکارهای تقویت این روابط، مسائل دارای اهتمام مشترک و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

وزیر خارجه سوئیس همچنین بر تمایل کشورش برای تقویت روابط با عمان تأکید و از سیاست‌های متوازن مسقط در روابط بین‌المللی آن قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عمان سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان