Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@10:18:30 GMT

توضیحات شرکت سمیکو درباره خواسته مخاطبان فارس من

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۲۸۴

توضیحات شرکت سمیکو درباره خواسته مخاطبان فارس من

به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد 1344 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «لزوم رسیدگی به وضعیت شرکت سمیکو و ورود آن به بورس»، اعلام کردند: «متأسفانه کارگران و کارمندان و بازنشستگان گروه خودروسازی سایپا طی چند سال با کسر درصدی از حقوق ماهانه خود قرار بود سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا شوند و بتوانند بعد از چند سال از ماحصل رنج و تلاش خود سرمایه‌ای کوچک بعد از بازنشستگی داشته باشند، اما از سال‌ها پیش با وعده‌های مدیران آن شرکت هنوز این شرکت وارد بورس نشده و رقمی معادل ماهانه ۱۴ میلیارد از کارگران این گروه خودروسازی کسر می‌شود، ولی بابت فعالیت‌های آن مجموعه هیچ توضیحی به سهامداران خرد داده نمی‌شود و تنها با وعده و وعید هرساله مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا ادعای ورود به بورس را می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور کارگران گروه خودروسازی سایپا و بازنشستگان آن مجموعه تقاضای عاجزانه دارند که به وضعیت صورت‌های مالی و نحوه فعالیت آن شرکت در خصوص سرمایه کارگران خرد و وضعیت بلاتکلیف سرمایه اندک کارگران گروه خودروسازی سایپا که در شرکت سمیکو بلوکه شده و مدیران آن با عدم جواب دادن سوالات و ابهامات موجود به سهامداران و نمایندگان آن‌ها مانع ورود آن به بورس می‌شوند درخواست بررسی به وضعیت آن مجموعه را دارند».

در پی این تقاضای مخاطبان فارس من، توضیحاتی به شرح زیر از سوی شرکت سمیکو ارائه شد.

ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای شما در سال ۱۴۰۰، پیرو درج مطلبی تحت عنوان "لزوم رسیدگی به وضعیت شرکت سمیکو و ورود آن به بورس" در بخش "فارس من" مطالب زیر جهت تنویر مخاطبان محترم آن رسانه به حضورتان ارسال می‌شود.

لطفاً دستورات لازم را جهت انتشار آن صادر فرمائید:

در خصوص موارد طرح شده در گزارش منتشر شده بخش "فارس من" موارد زیر جهت انتشار و تنویر مخاطبان محترم آن رسانه ارائه می‌شود:

۱- در راستای تکالیف مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده که در تاریخ ۴ تیرماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد، هیئت مدیره مکلف شد اقدامات لازم جهت ورود به بازار سرمایه را انجام دهد. در همین راستا با تعریف پروژه‌ای در این خصوص و استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود، اقدامات لازم تعریف و آغاز شد.

۲- پس از انجام مراحل کارشناسی، اقدام به برگزاری جلسات متعدد با سازمان محترم بورس و اوراق بهادار، شرکت های فرابورس ایران، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و همچنین مشاوران پذیرش صورت پذیرفت.

۳- در ابتدا با پذیرش این شرکت در بازار های اصلی فرابورس مخالفت شد، اما با پیگیری های متعدد و رفع موانع، مقرر شد اقدامات لازم جهت ارسال پرونده به هیئت محترم پذیرش فرابورس صورت پذیرد. در این مرحله اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر پرونده شرکت جهت بررسی  و انجام امور کارشناسی به شرکت فرابورس ارسال شده و موضوع بطور مستمر از سوی این شرکت در حال پیگیری است.

۴- این شرکت از سال ۱۳۹۸ کوشیده است تا با اطلاع رسانی های به موقع و بارگذاری اطلاعات شرکت از قبیل صورت های مالی، بازدهی سبد سرمایه گذاری ها و ارزش خالص دارائی ها در تارنمای شرکت و همچنین برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان محترم سهامداران (۳ ماه یکبار) شفافیت در شرکت را به حداکثر برساند. با بررسی صورتهای مالی این شرکت جهش در سودآوری از سال  مالی ۱۳۹۸ به بعد بطور کامل مشهود است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سایپا کارگران بورس سرمایه گذاری گروه خودروسازی سایپا اقدامات لازم فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

سود این نماد مهم خردادماه پرداخت خواهد شد

گاف روابط عمومی آپ | شرکتی با دو مدیرعامل! | وقتی سایت شرکت دیرتر از کدال به روز می شود!

بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!

ورود و خروج سهامداران درصدی ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟

تعطیلی غیر رسمی بورس با چراغ روشن!

آیا کاهش دامنه نوسان به نفع بورس بود؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • تحلیل سهام فارس ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • اعتصاب غذای دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین
  • دامنه نوسان بورس تغییر کرد
  • اسرائیل را نزدیم، اما بورس را چرا! 
  • خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز
  • خبر خوش بورسی | نمادهای شاخص‌ساز بورس، افزایش سرمایه گرفتند
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!
  • اسرائیل را نزدیم، اما بورس را چرا! | حمایت از بازار کجاست؟