Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تحقیقات تازه دانشمندان، یک سوم مبتلایان کرونا پس از بهبودی دچار اختلالات عصبی شدند.

بر اساس مطالعه دانشمندان انگلیسی و آمریکایی که در مجله علمی Lancet Psychiatry منتشر شده، از هر سه نفر مبتلا به ویروس کرونا، یک نفر دچار اختلال عصبی یا روانی است.

دانشمندان مطالعه ای را روی ۲۳۶ هزار بیمار انجام دادند، آنها شش ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا در یک فرد، وجود بیماری کووید-۱۹ را با عواقب ناشی از ۱۴ اختلال مختلف عصبی یا روانی بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد که افرادی که کووید-۱۹ داشته اند بیشتر از کسانی که به آنفلوانزا یا بیماری های تنفسی مبتلا شده اند، دچار اختلالات مغزی می شوند.

در این نشریه آمده است: در میان ۲۳۶.۳۷۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹، شیوع تخمینی تشخیص بیماری های عصبی یا روانی در شش ماه آینده ۳۳.۶۲ درصد برآورد شده است.

شایع ترین اختلال اضطراب (۱۷٪ از کسانی که بهبود یافته بودند) و اختلال عاطفی (۱۴٪) بود. سایر تشخیص ها کمتر رایج بود: سکته مغزی ایسکمیک در ۲٪، اختلال مصرف مواد در ۶.۵٪، بی خوابی در ۵٪، زوال عقل در ۰.۷٪ بیماران مشاهده شد.

با این حال، این میزان در کسانی که با کووید مشکل بیشتری داشتند و در مراقبت های ویژه تحت درمان قرار داشتند، بیشتر بود.

به طور کلی، برای ۱۳٪ از افراد مورد تحقیق، تشخیص های مرتبط با اختلالات روانی یا عصبی برای اولین بار انجام شد.

در این مجله آمده است: داده های ما شواهد مهمی در مورد دامنه و ماهیت مراقبت هایی که ممکن است (بیماران) نیاز داشته باشند ارائه می دهند. این یافته ها همچنین بر لزوم نظارت پیشرفته عصبی در بیمارانی که تحت مراقبت های ویژه بستری شده اند یا در طی کووید-۱۹ به انسفالوپاتی (بیماری غیر التهابی مغزی) مراجعه کرده اند، تأکید می کند./ اسپوتنیک

احتمال ابتلای مجدد به کرونا را جدی بگیرید/برای بازگشت بویایی تا یک سال صبر کنید بیش از یک میلیون انگلیسی گرفتار عوارض بلندمدت کرونا/ زنان مستعد کووید طولانی آسیب مغزی سراغ کدام بیماران کرونایی می‌رود؟ آیا عوارض مغزی ماندگار است؟ یک دوز واکسن برای بهبودیافتگان کافی است: دوباره کرونایی نمی‌شوند ردپای کرونا بر سیستم اعصاب مرکزی/ مراقب مبتلایان آلزایمر باشید ردپای عمیق کرونا بر ریه، قلب، کلیه و مغز‌ بهبودیافتگانش اختلال حرکتی؛ نصیب ۵ درصد از بهبود یافتگان کرونا عوارض بلندمدت کرونا برای مبتلایان چیست؟ چرا ویروس کرونا بر مغز اثر می‌گذارد؟ مغز با کرونا ۱۰ سال پیرتر می‌شود
 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

         

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عصبی یا روانی دچار اختلال کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ این ایمپلنت به اندازه یک نخود است و می‌تواند به صورت بی‌سیم از طریق یک فرستنده خارجی تغذیه شود و غشای محافظ متصل به پایین جمجمه را برای درمان برخی اختلالات عصبی تحریک کند. محققان معتقدند که این ایمپلنت در درمان افسردگی‌های مقاوم به دارو و سایر اختلالات روان‌پزشکی یا عصبی کاربرد خواهد داشت و از آنجا که نسبت به سایر رابط‌های مغز و کامپیوتر کمتر تهاجمی است، تحولی را در درمان بیماران ایجاد خواهد کرد.

محققان می‌گویند: در مطالعات‌مان نشان دادیم که دستگاه ما می‌تواند قشر حرکتی را فعال کند که در نتیجه بیمار دست خود را حرکت می‌دهد. در آینده، می‌توانیم ایمپلنت را در بالای سایر قسمت‌های مغز، مانند قشر پیشانی مغز قرار دهیم، جایی که انتظار داریم عملکرد اجرایی را در افراد مبتلا به افسردگی یا سایر اختلالات بهبود بخشد.

فناوری‌های قابل کاشت موجود برای تحریک مغز توسط باتری‌های نسبتاً بزرگی تغذیه می‌شوند که باید زیر پوست در جای دیگری از بدن قرار گیرند و از طریق سیم‌های بلند به دستگاه تحریک کننده متصل شوند. چنین محدودیت‌هایی در طراحی نیاز به جراحی بیشتری دارد و فرد را در معرض بار بیشتری از کاشت سخت‌افزار، خطرات شکستگی یا خرابی سیم و نیاز به جراحی‌های جایگزین باتری در آینده قرار می‌دهد. اما محققان می‌گویند: با تغذیه بی‌سیم دستگاه با استفاده از یک فرستنده خارجی، نیاز به باتری را از بین بردیم.

این فناوری بر ماده‌ای متکی است که میدان‌های مغناطیسی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. این فرآیند تبدیل در مقیاس‌های کوچک بسیار کارآمد است؛ به این معنی که برای فعال‌سازی و کنترل نیازی به مانور پیچیده یا دقیق ندارد. در واقع، ایمپلنت تمام انرژی خود را از طریق این اثر مغناطیسی دریافت می‌کند.این دستگاه دارای عرض ۹ میلی‌متر است و می‌تواند برای تجریک مغز ۱۴/۵ ولت برق تولید کند.

به گفته محققان،‌ تحریک عصبی کلیدی برای توانمندسازی درمان‌ها در فضای سلامت روان است؛ جایی که عوارض جانبی دارو و فقدان اثربخشی، بسیاری از افراد را بدون گزینه‌های درمانی کافی رها می‌کند.

تست‌های بالینی و دستورالعمل‌های آینده

محققان این دستگاه را به طور موقت روی یک بیمار انسانی آزمایش کردند و از آن برای تحریک قشر حرکتی ⎯ بخشی از مغز که مسئول حرکت است ⎯ و ایجاد پاسخ حرکت دست استفاده کردند. آنها سپس نشان دادند که دستگاه به مدت ۳۰ روز در خوک‌ها به طور پایدار با مغز ارتباط برقرار می‌کند. این کار قبلاً انجام نشده بود زیرا کیفیت و قدرت سیگنال مورد نیاز برای تحریک مغز از طریق سخت شامه قبلاً با انتقال انرژی بی‌سیم برای ایمپلنت‌های کوچک غیرممکن بود.

محققان معتقدند که این فناوری به راحتی در خانه استفاده می‌شود. یک پزشک درمان را تجویز می‌کند و دستورالعمل‌هایی را برای استفاده از دستگاه ارائه می‌کند، اما بیماران کنترل کاملی بر نحوه انجام درمان خواهند داشت.

در بازگشت به خانه، بیمار کلاه یا لباس پوشیدنی خود را به سر می‌گذارد و با ایمپلنت ارتباط برقرار می‌کند، آیفون یا ساعت هوشمند خود را فشار می‌دهد و سپس تحریک الکتریکی آن ایمپلنت شبکه عصبی را در مغز فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اولین ایمپلنت مغز کامپیوتر توسط یک محقق ایرانی کاشته شد

کاشت به یک روش حداقل تهاجمی ۳۰ دقیقه‌ای نیاز دارد که دستگاه را در استخوان روی مغز قرار می‌دهد. هم ایمپلنت و هم برش عملاً نامرئی خواهند بود و بیمار همان روز به خانه می‌رود.

رای برخی از شرایط، به عنوان مثال، صرع، ممکن است دستگاه به طور دائم یا بیشتر اوقات روشن باشد، اما برای اختلالاتی مانند افسردگی و OCD، فقط چند دقیقه تحریک در روز می‌تواند برای ایجاد تغییرات مورد نظر کافی باشد.

انتهای پیام/

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1228149 برچسب‌ها مغز آمریکا

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان