Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@06:05:24 GMT

قطار ملی ایرانی رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۸۲۵

قطار ملی ایرانی رونمایی می شود

یک رام قطار ۷ واگنه ملی ساخت محققان کشور با حضور رئیس جمهور به مرحله رونمایی می رسد.

بهره برداری از طرح‌های ملی دانش بنیان و نوآور معاونت علمی و فناوری در استان‌های البرز، تهران و قزوین با حضور رئیس جمهور فردا به مرحله رونمایی می‌رسند.

افتتاح خط تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی، راه اندازی خط تولید موتور ۳ سیلندر کم مصرف یورو ۶ و آزمایشگاه ملی قوای محرکه، افتتاح طرح تولید یک رام قطار هفت واگنه مترویی در تهران، رونمایی از ناحیه نوآوری شریف، افتتاح خط تولید ۵ محصول زیست فناوری از جمله محصولاتی هستند که با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این طرح‌ها که قرار است رونمایی شود افتتاح طرح تولید یک رام قطار ۷ واگنه مترویی در تهران است که توسط محققان جهاد دانشگاهی با همکاری ۱۸ شرکت دانش بنیان به نتیجه رسیده است.

مراحل تست گرم این قطار ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در خط تست پایانه فتح‌آباد با موفقیت انجام شد. سیستم رانش این قطار شامل تمام بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که وظیفه تأمین تغذیه الکتریکی؛ کنترل و حفاظت و راهبری؛ حرکت و توقف قطار را برعهده دارد. ۲۰ دستگاه گیربکس؛ ۲۰ دستگاه موتور ترکشن؛ ۱۰ دستگاه سیستم کنترل دور موتورها؛ ۴ دستگاه تغذیه تجهیزات جانبی و یک ست کامل TCMS که کنترل و نظارت بر اجزای فوق را برعهده دارد، زیربخش‌های سیستم رانش هستند که توسط جهاد دانشگاهی طراحی، ساخته و در این قطار قرار داده شده است.

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص این دستاورد ملی گفت: خیلی‌ها باور نداشتند ساخت قطار مترو در داخل و به‌ویژه بخش سیستم پیچیده کنترلی آن قابل انجام باشد./مهر



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود

تین نیوز

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی تولید قطار ملی تولید داخل کشور خبر داد و گفت: این قطار طی یکی، دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده اند، اظهار کرد: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه های مترو برای خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این قطار طی هفته های آتی وارد چرخه خدمت رسانی به مردم می شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد