Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:01:57 GMT

بستری ۴۸ بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستان های منطقه کاشان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۹۰۸۳

بستری ۴۸ بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستان های منطقه کاشان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا مروجی، پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مراجعه ۱۵۱ هزار و ۲۰۳ نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اظهار داشت: ۹ هزار و ۲۴۰ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بستری شدن ۴۸ بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: ۴۲ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های شهر کاشان و ۶ بیمار نیز در بیمارستان‌های شهر آران و بیدگل بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه حداقل سن بستری شدگان در شبانه روز گذشته ۱۷ و حداکثر سن آنها ۸۶ سال بوده است، ابراز داشت: ۴۰ نفر از این بیماران اهل شهرستان کاشان، هفت نفر اهل شهرستان آران و بیدگل و یک نفر نیز اهل استان مرکزی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه کاشان بستری هستند، تصریح کرد: ۲۱۳ مورد از این تعداد در بیمارستان‌های کاشان و ۲۵ نفر نیز در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند.

مروجی از بستری ۲۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های منطقه کاشان خبر داد و بیان داشت: ۱۹ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های کاشان و دو نفر نیز در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند.

وی بیان داشت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان فوت نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ابتلای ۱۷۱ نفر به کرونا در منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: تعداد کل افراد مبتلا به این ویروس در منطقه کاشان با PCR مثبت از ابتدای شیوع تاکنون به ۱۶ هزار و ۶۹۴ مورد افزایش یافت.

کد خبر 5183388

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا علیرضا مروجی ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 واکسن کرونا بیمارستان های منطقه کاشان آران و بیدگل حاد تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود

‌به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه غلامعباس ترکی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روزهای اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را به نام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری کرده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتوته کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند. با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور شده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمائید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص کنند. در مواردی که فاقد اقامتگاه هستند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهادهای حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتاً مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

کد خبر 6062642 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ورود مسافران نوروزی به این منطقه گردشگری محبوب ممنوع شد
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • ورود گردشگران به این کویر ممنوع شد
  • ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد
  • نگاهی به آیین سنتی هوم بابایی در آران و بیدگل + فیلم
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • باورنکردنی؛ سوسک ۴ سانتی‌متری که در ریه یک هندی زندگی می‌کرد