Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@12:50:59 GMT

موج تازه تعطیلی مشاغل از شنبه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۹۲۳۹

موج تازه تعطیلی مشاغل از شنبه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، بالا‌گرفتن تب شیوع کرونا و اعلام وضعیت قرمز در تهران، از 16فروردین ماه، موجب بازگشت شرایط قرنطینه و تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارها شد. به‌گفته فعالان صنفی، به‌احتمال زیاد از شنبه هفته آینده، قرنطینه و تعطیلی برای مشاغل گروه 2 تا 4 اعمال خواهد شد.

 همزمان با فراگیری موج چهارم شیوع کرونا، اغلب مشاغل و کسب‌وکارها مجبورند طی چند روز آینده دور تازه‌ای از تعطیلی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه هنوز همه واحدهای صنفی در سطح کلانشهر تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما با مشخص‌شدن نتایج نشست ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن به اتاق اصناف ایران و تهران، محدودیت و تعطیلی‌های کرونایی مشاغل یک‌بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

دیروز ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احتمال تعطیلی ۱۰روزه تهران خبر داد و گفت: درخواست فعالیت مشاغل گروه یک در تهران را داده‌ایم، درخواست شده بقیه مشاغل در تعطیلی کامل باشند. همچنین نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز از ارائه پیشنهاد قرنطینه ۱۰روزه تهران به ستاد ملی کرونا خبر داد. با این حال، مسئولان تشکل‌های صنفی هم از تداوم فعالیت مشاغل و کسب‌وکارها در تهران تا زمان تصویب و اعلام رسمی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر می‌دهند اما با اشاره به نشست دیروز این ستاد در وزارت کشور تأکید می‌کنند احتمال دور‌ تازه تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارهای گروه یک از شنبه هفته آینده زیاد است.

دور تازه تعطیلی مشاغل در راه است

رییس اتاق اصناف تهران تأکید کرد: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد قرمز‌شدن شرایط شهر تهران یا وضعیت کسب‌وکارها و مشاغل، به‌طور رسمی چیزی به اتاق اصناف اعلام و ابلاغ نکرده و فعالان صنفی نیز از طریق اخبار جراید از تغییر وضعیت کلانشهر تهران به قرمز مطلع شده‌‌اند. قاسم نوده فراهانی، با اشاره به اینکه فعلا همه مشاغل و کسب‌وکارها طبق روال گذشته باز است و به فعالیت ادامه می‌دهند، افزود: مشخص‌شدن اینکه چه مشاغلی و از چه ساعتی در دور تازه همه‌گیری کرونا ‌‌با کدام شرایط مجاز به فعالیت خواهند بود، منوط به تعیین و ابلاغ نتایج نشست‌ ستاد ملی مقابله با کرونا به اصناف است. او با تأکید بر اینکه با توجه به ابلاغ‌نشدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به اتاق اصناف هنوز چیزی در مورد تعطیلی و شرایط فعالیت به واحدهای صنفی ابلاغ نکرده‌ایم، گفت: با اعلام نتایج این نشست مشخص خواهد شد که چه مشاغلی در دور تازه همه‌گیری کرونا تعطیل یا مجاز به فعالیت خواهند بود.

نوده‌فراهانی با اشاره به اینکه احتمالا نتایج نشست ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (چهارشنبه) به اتاق اصناف ایران و تهران ابلاغ خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه در 2روز پایانی هفته(پنجشنبه و جمعه) اغلب مشاغل و کسب‌وکارها تعطیل شده یا حجم فعالیت آنها کاهش می‌یابد، این احتمال وجود دارد که دور تازه تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارها با قرمز‌شدن وضعیت شیوع کرونا در تهران از شنبه هفته آینده ابلاغ و اجرایی شود. او تأکید کرد با توجه به وضعیت همه‌گیری این بیماری و آمار بالای مرگ‌ومیر احتمال تعطیلی مشاغل گروه 2 تا 4 از ابتدای هفته آینده بسیار زیاد است.

اصناف؛ بازنده اصلی موج تازه شیوع کرونا

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به فشار همه‌گیری کرونا بر مشاغل و کسب‌وکارها، گفت: در شرایطی که خیلی از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌‌کنند و آمار مرگ‌ومیر کرونا ظرف چند روز از روزانه 70 تا 80 نفر به 172نفر افزایش یافته است، نمی‌توان برای رعایت این پروتکل‌ها بالای سر هر نفر یک سرباز گذاشت یا انتظار داشت تا با تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارها شیوع این بیماری متوقف شود اما اصناف نیز چاره‌ای جز تعطیلی کسب‌وکارشان برای کمک به مقابله با این بیماری ندارند.

نوده فراهانی با بیان اینکه متأسفانه بازهم فشار اقتصادی همه‌گیری کرونا متوجه مشاغل و کسب‌وکارهایی خواهد شد که قبلا نیز پروتکل‌های بهداشتی را برای آغاز به‌کار مجدد رعایت کرده‌اند، افزود: اتاق اصناف پیش از این پیشنهاد تعطیلی یک‌هفته‌‌ای همه مشاغل و کسب‌وکارها حتی اغلب مشاغل گروه یک را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده اما متأسفانه تا‌کنون پاسخی به این پیشنهادها داده نشده است.

او تأکید کرد: ضربه رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی با افزایش شمار ابتلا‌ و مرگ‌ومیر به مردم و سپس به واحدهای صنفی می‌خورد که در شرایط فشار اقتصادی به‌سختی روزگار می‌گذرانند. او با اشاره به اینکه برخی وعده‌های مطرح برای بسته حمایتی به این مشاغل نیز تا‌کنون اجرایی نشده است، افزود: به‌احتمال زیاد با قرمز اعلام‌شدن شرایط شیوع کرونا در تهران همه مشاغل و کسب‌وکارهای مشمول فهرست 2، 3 و 4 گروه شغلی با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل می‌شود.

سایه دور تازه تعطیلی بر 3میلیون اشتغال صنفی

نایب‌رییس اول اتاق اصناف ایران نیز از احتمال بازگشت موج تازه تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارها با قرمز اعلام‌شدن وضعیت کلانشهر تهران خبر داد و گفت: متأسفانه دور اول تعطیلی مشاغل، نزدیک به 3میلیون شغل موجود در واحدهای صنفی را تحت‌تأثیر قرار داده و به‌سوی تعطیلی سوق می‌دهد. متأسفانه اصناف تا‌کنون هیچ بسته حمایتی از دولت، در طول موج یک تا 3 شیوع کرونا دریافت نکرده‌اند و بازهم فشار اصلی موج چهارم شیوع کرونا به واحدهای صنفی تحمیل می‌شود.

جلال‌الدین محمد شکریه، افزود: اگرچه هنوز دور تازه تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارها به اتاق اصناف ایران ابلاغ نشده اما براساس اعلام قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت قرمز‌شدن وضعیت شهرها، تنها مشاغل گروه یک که مایحتاج و خدمات ضروری به مردم ارائه می‌کنند آن هم با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود. او تأکید کرد: اعمال دور تازه تعطیلی مشاغل در تهران یا سایر شهرها منوط به اعلام رسمی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط فرمانداری و استانداری‌هاست. هم‌اکنون در شهر رشت نیز با توجه به اینکه شرایط همه‌گیری کرونا به رنگ زرد است، جلسه‌ای برای کم و کیف فعالیت و یا تعطیلی واحدهای صنفی درصورت قرمزشدن شرایط شیوع همه‌گیری کرونا برپا شده است.

پربیننده ترین برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه دوازدهم ارتقای لایحه رتبه‌بندی معلمان با توجه به صلاحیت‌ها جدیدترین آمار مشمولان غایب اعلام شد تعیین تکلیف ۱۰۰هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش اولین تغییر آموزش و پرورش در سال۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا تعطیلی مشاغل برجام ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی اتاق اصناف ایران همه گیری کرونا اتاق اصناف واحدهای صنفی هفته آینده شیوع کرونا مشاغل گروه خواهد شد گروه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش مهر، وی بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • هشدار؛ وزش باد شدید در تهران
  • وزش باد شدید در تهران/ افزایش دما تا شنبه
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر