Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از چند ماه پیش صحبت‌هایی در مجلس گفته و بررسی‌هایی روی موضوع سربازی اختیاری آغاز شد. نمایندگان قصد داشتند برای رفع برخی از مشکلات در کشور سربازی اجباری دوساله را لغو و آن را به سربازی پنج ساله نیمه اختیاری تبدیل کنند تا دغدغه جوانان کشور در این زمینه تا حدی حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختیاری شدن سربازی به تبع می‌تواند مشکلاتی را برای نیرو‌های مسلح کشور به وجود آورده و ممکن است در صورت تصویب این قانون سوءاستفاده‌هایی هم شکل بگیرد که این مشکلات بر هیچ کس پوشیده نیست؛ بنا بر این نظرات متناقضی در فضای مجازی منتشر شد و کاربران با انتشار دیدگاه‌های خود اعلام موضع کردند. برخی اختیاری شدن سربازی را باعث حل بسیاری از مشکلات کشور دانستند و برخی نیز آن را باعث ایجاد مشکلات جدید امنیتی قلمداد کردند.

بیشتر بخوانید

لزوم اجرای «سرباز اختیاری» به جای «سرباز اجباری»

در همین راستا سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات با انتشار توئیتی در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. لواسانی در توئیت خود سربازی اختیاری را به معنای گذر کردن از دیدگاه غربی شیءبودن انسان و توجه به کرامت انسانی دانست و حضور نیرو‌های با انگیزه در بین نیرو‌های مسلح را ضامن امنیت کشور معرفی کرد.

در ادامه متن و توئیت منتشر شده توسط لواسانی را مشاهده می‌کنید:

" معنای سربازی اختیاری، سربازی دل‌بخواهی نیست. بلکه گذر از نگاه نادرست شیءبودگی به سربازان که نگاه غربی به انسان است که متاسفانه برخی از ماهم بی‌توجه، آن نگاه را داریم به کرامت انسانی سربازان. ما مشکل مبنایی با سربازی اجباری داریم. امنیت هم با نیرو‌های داوطلب و با انگیزه بیشتر تامین می‌شود "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه سربازی اجباری سربازی اختیاری خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی با ائمه جماعات شهرستان رشت اظهار کرد: مردم ائمه جمعه فردی امین و مطمئن جهت بیان مشکلات و درخواست‌های خود تلقی می‌کنند که این امر سبب اطلاع و آگاهی کامل ائمه از بخش بزرگی از معضلات، آسیب‌ها و نیازهای مردم می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه ائمه جمعه با استقرار خود در بخش‌ها و شناخت کامل مشکلات و معضلات مردم روستاها در حفظ اتحاد و همدلی بین آنها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: بنابراین ائمه جمع همواره در مقاطع سخت و حساس با حضور و درایت خود حلال مشکلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تمام مسؤولان باید پیرو فرامین مقام معظم رهبری و بر حول محور ائمه جمعه حرکت کنند، اضافه کرد: نقش محوری ائمه جمعه که سبب ایجاد اتحاد و همدلی میان مردم و دلگرمی و پشتوانه‌ای برای مسؤولان به شمار می‌رود انکارناپذیر است.

عاشوری با تاکید بر اینکه ائمه جمعه منادیان وحدت و پرچمدار انسجام، همدلی، همراهی و حافظان دین به شمار می‌روند، تصریح کرد: تریبون نماز جمعه بالاترین قدرت روشنگری و کفر ستیزی را در جامعه اسلامی دارد که دشمنان نیز از همین جایگاه نماز جمعه هراس دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ حجاب و عفت، حفظ خط اسلام و ایمان مردم است، ادامه داد: ائمه جمعه در تبیین عفاف و حجاب در سطح جامعه تلاش کرده و بر نهادینه شدن احکام آن تلاش می‌کنند که جای قدردانی دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی برای رفع مشکلات مردم دارد، بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت وحدت، همگرایی و خدمت صادقانه به مردم است که باید همه ما به آن پایبند باشیم و در سرلوحه کارها قرار دهیم.

کد خبر 6088219

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم